سوال خود را بپرسید

۱۹ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۷

مشکلي که بسيار براي من به وجود مي‌‌آيد اين است که گاهي با عکسهاي بدي از زنان خارجي در اينترنت مواجه مي‌‌شوم و گاهي اوقات با وجود نارضايتي دروني، به طرف آنها کشيده مي‌‌شوم. آيا مشکل شرعي دارد؟ راه مقابله با آن چيست؟ اگر بصورت اتفاقي با آنها مواجه شدم چکار کنم؟

پاسخ :

جواب حضرتعالي را با مقدمه‌‌اي شروع مي‌‌كنيم و اميد آن داريم كه خداوند متعال به شما و همه جوانان عزيز اين كشور اسلامي لطف و مرحمت خاص فرموده و دست شما را بگيرد.
خداوند متعال نعمت‌‌هاي فراواني به شما و امثال شما عنايت كرده كه بزرگترين اين نعمت‌‌ها، نعمت هدايت و پيروي از مكتب اهل بيت پيامبر(عليهم السلام) است.
خداي متعال در قرآن كريم مي‌‌فرمايد: «لئن شكرتم لازيدنكم ولئن كفرتم إن عذابي لشديد»؛ اگر شكرانه نعمت را به جاي آورديد باز هم بر نعمت خواهيم افزود و اگر كفران نعمت كنيد عذاب من شديد است.
اين نكته را هم يادآورد شويم كه همانطور كه فراواني نعمت در اثر شكر، هم در دنيا و هم در آخرت است، عذاب خداوند نيز هم در دنياست و هم در آخرت، و يكي از اين عذابها مي‌‌تواند سلب نعمت خداوند از انسان باشد.
در روايتي از امير مؤمنان(ع) وارد شده كه فرمودند: بر حذر باشيد از گريختن نعمتها، زيرا هر گريخته‌‌اي حتما بر نمي‌‌گردد.
يعني ممكن است انسان چيزي را از دست بدهد و دوباره به دست بياورد، اما هميشه اينطور نيست، بلكه بعض گريخته‌‌ها غير قابل بازگشتند.
در روايت ديگر از امام صادق(ع) نقل شده كه فرمودند: بر حذر باشيد از سطوات خداوند چه در شب و چه در روز. از آن حضرت پرسيدند سطوات خداوند چيست؟
حضرت جواب دادند: اينكه خداوند انسان را به واسطه معصيت عقوبت كند. كه مسلم مي‌‌دانيم اينهم اختصاص به آخرت ندارد، بلكه در همين دنيا ممكن است خداوند انسان را معذب كند.
در روايتي ديگر حضرت فرمودند: بر حذر باشيد از همنشيني با افراد فاسق، و مسلم است كه هم ما و هم شما مي‌‌دانيم كه مقصود نشستن و مجاورت با شخص فاسق به معني نزديك بودن فيزيكي با او نيست، زيرا آنچه براي انسان مضر است، فقط كنار شخص نشستن نيست، بلكه مقصود آن است كه همنشيني با او، در اخلاق و رفتار شما اثر مي‌‌كند.
 اين نكته را نيز مي‌‌دانيم كه نهايت كاري كه شخص فاسق مي‌‌كند افعال و گفتار اوست كه در انسان تأثير مي‌‌گذارد، در اين صورت شما فكر كنيد كه همه فاسقان دنيا جمع شده اند و با وسائل ارتباطي جديد كه در اختيار دارند و از همه پيشرفته‌‌تر «اينترنت»، افكار پليد خود را براي نابودي اخلاق و دين بشر به كار گرفته و در قالب عكس‌‌ها و فيلم‌‌هاي مستهجن و عريان به خانواده و اجتماع و جوان و هر چه ارزش است حمله كرده‌‌اند. چرا ما خود را در معرض اين سيل بنيان كن قرار دهيم؟!!
آيا اينكه امام(ع) فرمودند: بر حذر باش از همنشيني با فاسق، اين موارد را شامل نمي‌‌شود؟
در روايت ديگري فرمودند: بر حذر باش از هواي نفس، همانطور كه از دشمن حذر مي‌‌كني، و مسلم است كه طبق روايتي ديگر بدترين دشمن انسان، هواي نفس اوست.
اين هشدارها و دستور به حذرها را از قرآن و معصومين(ع) براي شما آورديم، جواني مثل شما حيف است كه خود را آلوده به گناه كنيد، و قدر شخصيت والاي خودتان را ندانيد، و خداي ناكرده خود را از نعمتهاي الهي محروم كنيد، يا بدتر؛ خداي ناكرده با گناه موجب آن شويد كه مبتلاي به عقوبت الهي شويد.
اميدواريم با تأمل و تفکر در آنچه نوشتيم، موفق شويد كه وقت و فكر ارزشمندتان را به جاي گناه، منصرف به جاهائي كنيد كه يك انسان والا و با شخصيت لياقت آن را دارد.

ديدن اينگونه عکسها و فيلمها شرعا جايز نيست.

کلمات کلیدی :

عکس مستهجن فيلم مستهجن فيلمهاي پورن عکسهاي پورن استفاده حرام از اينترنت

۲,۴۰۵