روز قدس؛ روز اسلام و روز حكومت اسلامی است

۱۷ خرداد ۱۳۹۷

۱۵:۴۵

۳,۲۵۴

خلاصه خبر :
بيانات حضرت آيت الله فاضل لنكرانی(دامت بركاته) درباره اهميت روز قدس و لزوم شرکت در راهپيمايی اين روز 97/3/17
آخرین رویداد ها

روز قدس از روز‌هاي بسيار مهم در تاريخ انقلاب ما است. روز مبارزه‌ي با مخالفين و توطئه‌گران عليه اسلام است، بهترين تعبير را امام خمینی(رضوان الله تعالي علیه) فرموده‌اند كه كسي خيال نكند روز قدس، فقط دفاع از فلسطين است، روز قدس؛ روز اسلام و روز حكومت اسلامی است.

همه‌ي نخبگان و دلسوزان اسلام، همه مسلمين از شيعه و سني در ايران و غير ايران بايد اين مسئله را باور داشته باشند كه امروز دشمن اول اسلام و مركز توطئه عليه اسلام؛ اسرائيل است.

در اين سال‌هاي اخير مشاهده کردیم که داعش، طالبان و النصرة در كانون مراکز امنیتی اسرائيل و آمریکا به وجود آمد و تربیت شد، كه این گروه‌های جنایتکار را به نام اسلام براي از بين بردن اسلام درست كردند كه بحمدالله به نتيجه نرسيدند و تير آنها به سنگ خورد.

بايد هر مسلماني نسبت به روز قدس احساس تكليف كند. مسئله فقط یک شعار و مسئله‌ي سياسي نيست. اينطور نيست كه امام فقط دنبال اين بودند كه يك شعاري بدهند و يك روزي را بحسب ظاهر به عنوان روز قدس براي تكريم و احقاق حق مردم فلسطين مطرح كرده باشند، گرچه مسئله‌‌ي احقاق حق آنها و دفاع از مظلوم جزء اساسي‌ترين مباني ديني ماست.

اميرالمؤمنين(ع) در لحظات آخر عمرش به امام حسن و امام حسين(عليهماالسلام) فرمود: «كونا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً»، كمك كردن به هر مظلومي بر مسلمانان واجب است.

دفاع از مردم فلسطين به عنوان اينكه مظلوم هستند و اسرائيل كشور اينها را غصب كرده، پیر و جوان‌ و زن و مردشان را به شهادت رسانده است، چه مظلوميتي از اين بالاتر.

به نظر ما چند عنوان در اينجا جمع است؛
1) دفاع از مظلوم كه يك واجب شرعي بر هر انساني است،
2) دفاع از اسلام كه مهم‌تر از دفاع از مظلوم است، روز قدس روز دفاع از اسلام و روز مقابله با دشمن‌ترين دشمنان اسلام يعني اسرائيل است.

بر هر گوينده‌ و نويسنده‌اي واجب است که خطر اسرائيل را هر چه بيشتر در دنيا مطرح کند.
نبايد در اين مسئله سستي و احساس خستگي كنيم و به لطف خدا اين مبارزه تا محو اسرائيل ان شاء الله بايد ادامه داشته باشد.

مسئله بسيار مسئله‌ي حياتي، ديني و از مسائل عميق ديني ماست و به ياد داريم كه امام راحل ما يكي از آرمان‌هاي بزرگ انقلاب را محو اسرائيل قرار داد و واقعاً بايد به روح آن مرد بزرگ درود فرستاد كه آن مرد در چه زماني خطر صهيونيسم و اسرائيل را براي اسلام فهميد و متوجه شد.

من گاهي اوقات فكر مي‌كنم كه اگر انقلاب ما نبود امروز اسرائيل چقدر بر كشورهاي اسلامي سلطه پیدا کرده بود؟

اگر اين انقلاب نبود امروز اسرائيل بر تمام كشورهاي مسلمين سلطه پيدا كرده بود و ما چيزي به نام مدينه، مكه و عتبات و عراق نداشتيم. اسرائيل دنبال محو اسلام و كشورهاي اسلامي است. لذا بايد به اين تكليف شرعي عمل كنيم.

همانطور كه رهبري معظم انقلاب فرمودند امسال بايد براي روز قدس اهميت بيشتري قائل شويم، چون دشمني دشمنان بيشتر شده و دندان‌هاي خود را براي از بين بردن اين انقلاب و از بين بردن اسلام و تشیع تیز کرده‌اند.

ان شاء الله همه در راهپیمایی عظیم روز قدس شركت جسته و به وظيفه‌‌ی شرعي خودمان عمل خواهيم كرد.

مردم عزيز ما بدانند اين راهپيمايي ثواب بسيار بسيار زيادي دارد کسی نگوید يك عده مي‌روند و لزومي ندارد ما شركت كنيم، هر كسي در اين راهپيمايي شركت كند براي هر قدم او اجر زيادي خواهد بود.

مرحوم والد ما آيت الله العظمي فاضل لنكراني(رضوان الله تعالی علیه) حتي با كسالتي كه اواخر عمر داشتند مقید بودند در راهپيمايي روز قدس حتماً شركت کنند.

إن شاء الله موفق و مؤيد باشيد.
 

برچسب ها :

روز قدس فاضل لنکرانی اسرائيل فلسطين گفتگو