در هیچ دینی مثل دین اسلام اینقدر به مردم و مسئولین نسبت به رعایت حال يتيمان سفارش نشده است

۲۴ خرداد ۱۳۹۶

۱۸:۴۰

۲,۳۱۰

خلاصه خبر :
حضرت آیت الله حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی(دامت برکاته) در افطاری ایتام و معلولین بهزیستی که مورخ 96/3/24 در دفتر معظم له برگزار شد، بياناتي ايراد فرمودند
آخرین رویداد ها

بسم الله الرحمن الرحیم

بسيار جاي خوشبختي و افتخار است که افطار را در کنار شما بودیم. به عنوان یک طلبه این را یک توفیق می‌دانم که در کنار شما عزیزان، چه ایتام و چه آنها که از نظر جسمي معلول هستید و تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته‌ايد هستم. امیدوارم این جلسه مقبول درگاه خداوند قرار گيرد.

یک مسئله این است که شما بدانید اسلام به یتیم، کسی که پدر و سرپرست ندارد بسيار توجه کرده است. در هیچ دینی مثل دین اسلام اینقدر به مردم و مسئولین نسبت به رعایت حال يتيمان سفارش نشده است. از نظر اسلام همه‌ي ما يعني کل بشر، بنده‌ي خدا و تحت سرپرستي او هستيم.

يعني تمام بشر يک خانواده‌ي واحد است که در رأس آن خداست، به اين معنا هیچوقت هیچ انسانی بی‌سرپرست نیست، هر چند به حسب ظاهر اسم بعضی را بی‌سرپرست و یتیم بگذارند، ولی از نظر دین، هیچ انسانی بی‌سرپرست نیست. خدا ولیّ و صاحب و سرپرست همه‌ی ما است. خداوند در مورد پیامبر اکرم حضرت محمد(ص)  می‌فرماید: «أَ لَمْ يَجِدْكَ يَتيماً فَآوى».

شما نزد خداوند متعال و پيامبرخدا(ص) ارزش بسياري داريد؛ مبادا آنها که پدر ندارند يا بي‌سرپرست هستند فکر کنند ارزش ندارند، ارزش اينها بسيار بالاست، خدا دستور داده که انسان‌ها رعايت يتيمان را بکنند و براي توجه به آنها و احترام‌شان چقدر ثواب قرار داده است. هميشه اين جمله را به‌ خاطر داشته باشيد که خدا وليّ و سرپرست ما است و بر اين اساس در حديثي پيامبرخدا(ص) فرمود: من و علي پدران اين امت هستيم.

88.jpg

وقتی پیامبر(ص) می‌فرماید من و علی پدران همه مردم هستیم، اگر از کسی که پدرش را از دست داده بپرسند پدرت کيست؟ مي‌‌گويد پدر ما رسول خدا(ص) و اميرالمؤمنين(ع) است.

إن شاء الله با استفاده از این برنامه‌هایی که مسئولین بهزیستی تنظيم کرده‌اند سعی کنید خوب درس بخوانید تا هر کدام‌تان برای آینده کشور شخصیت بزرگی شوید، چون خدا به شما بیشتر عنایت و توجه می‌کند.

بحمدالله در نظام جمهوری اسلامی، مسئولین و بیشتر از مسئولین، مردم ما به شما توجه دارند. علما، مراجع، خیرین و مردم همه به فکر شما هستند. لذا بايد برای ایران، برای اسلام، برای انقلاب، برای آینده خودتان خوب درس بخوانيد.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

تصاويري از اين مراسم



برچسب ها :

بهزيستي افطاری ایتام و معلولین بهزیستی افطاری ایتام و معلولین بهزیستی اسلام و يتيمان