پيروزي بر داعش از افتخارات دوران رهبری معظم انقلاب و از افتخارات نظام اسلامی، از افتخارات ولایت فقیه، از آثار و برکات ولایت فقیه است

۰۴ آذر ۱۳۹۶

۲۰:۵۳

۲,۸۵۳

خلاصه خبر :
بيانات حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته) در تاريخ 96/9/4 به مناسبت پیروزی قهرمانانه رزمندگان مدافع حرم بر داعش
آخرین رویداد ها

بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از شروع بحث به مناسبت شهادت طلبه بزرگوار و روحانی عزیز جناب حجت الاسلام آقای میرزا محمود تقی‌نژاد که سال‌ها در اين بحث اصول و فقه حضور داشت و طلبه‌ای جدی و بسیار ارزنده و با اخلاص بود و مکرر در این چند سال به سوریه رفته و در مبارزه با تکفيري‌ها حضور داشت و بالأخره در این راه به هدف خود که شهادت در راه خدا بود نائل شد، یاد ایشان را گرامی می‌داریم.

همانطور که در پیام تسلیت ايشان نوشتم، در شرایطی که دنیای اسلام با قضیه‌ی بسیار خطرناک داعش مواجه شد و داعش یکی از امیدهای بزرگ آمریکا و اسرائیل برای از بین بردن اسلام و انقلاب اسلامي بود و آنها دنبال این بوده و هستند که اسلام را از بین ببرند، در این مسیر حوزه‌ی علمیه و روحانیت، سهم خودش را خوبی هم ادا کرد.

ما در میان شهدای مدافع حرم، شهدای طلبه کم نداریم. از حوزه علمیه قم، مشهد و سایر نقاط طلاب و فضلا در صحنه‌ی مقابله با داعش به خوبي حضور پيدا کردند. یاد همه‌ی شهدای مدافع حرم را چه طلبه و چه غیر طلبه گرامی می‌داریم.

من اعتقاد دارم اجر این شهدا قطعاً از شهدای جنگ تحمیلی بیشتر است. ارزش جهاد اين عزيزان در دفاع از اسلام بدون هیچ تردیدی از شهدای جنگ تحمیلی بیشتر است چون با بصیرت مضاعف و درک ضرورت بیشتر در این میدان حضور پیدا کردند.

در همان اوایل برخي ايجاد شبهه کرده و می‌گفتند برای چه بچه‌هاي ما از اینجا بروند در مرزهای دیگری به شهادت برسند؟ ولی اینها عمق خطر و دشمنی استکبار را به خوبی یافتند، همان که رهبری معظم انقلاب فرمودند اگر ما با داعش در مرزهای سوریه و عراق جنگ نکنیم باید در تهران و همدان و ... با آنها بجنگیم، علی أیّ حال تردیدی نیست که اجر اين شهيدان در پیش خدای تبارک و تعالی بیشتر است به دلیل اینکه فهم این خطر برای خیلی‌ها میسور نبود اینها فهمیدند و به وظیفه‌ی شرعی خود عمل کردند و به این مرتبه والای انسانیت که شهادت در راه خداست نائل شدند.

این شهید بزرگوار طلبه‌ی بسیار خوبی بود هم در فقه و هم در اصول جدی بحث را دنبال می‌کرد با رفقایشان هفته‌ای یک بار به دفتر می‌آمدند و برخی از سؤالاتی که در ذهن داشتند را پرسيدند در عين اينکه به جبهه رفت و آمد مي‌کرد اما درس را هم به صورت جدي دنبال مي‌کرد، هم درس و هم نبرد با دشمن را جهاد در راه خدا مي‌دانست. ياد چنين قهرماناني در ميدان علم و جهاد بايد هميشه در ميان ما زنده باشد.

من این خاطره را فراموش نمی‌کنم که در همان دوران دفاع مقدس، به مناسبت اینکه مرحوم والد ما(رضوان الله تعالی علیه) هم مسئولیت حوزه و هم مسئولیت بسیج روحانیت را بر عهده داشتند، آن زمان که بسیج روحانیت در حوزه تشکیل شد، مسئول بسیج مرحوم والد ما بودند، چند بار هم ایشان در جبهه حضور پیدا کردند که در آن زمان حضور چنین افرادی در جبهه‌ها بسيار مهم بود.

ايشان مي‌فرمودند یک روزی من آمار شهدای طلبه را برای امام عرض کردم امامی که مثل کوه مقاوم بود و هیچ چیز او را به حسب ظاهر متأثر نمی‌کرد دیدم اشک از چشمان مبارکش جاری شد.

بالأخره طلبه‌ی واقعی آن است که عمرش در حال جهاد است، يا در ميدان فکر و علم و مقابله‌ي با تهاجم فرهنگي از اين نظر درس بخواند تا از احکام الهي حراست و دفاع کند و نگهبان دين باشد، يا ميدان رزم در کنار رزمندگان تبليغش را انجام بدهد و به فیض شهادت نائل شود، طلبه‌ی واقعی همیشه در حال جهاد است  و امام امت بیش از همه به این جهت توجه عمیق داشتند. اینها چه در زمان تحصيل و تدريس و چه بعد از شهادتشان سرمايه‌هاي اسلام و سرمایه‌های این نظام و انقلاب هستند و ما همیشه باید با گراميداشت ياد اين عزيزان و توجّه به راه و هدف والايي که انتخاب کرده‌اند از اين سرمايه ارزشمند مراقبت کنيم.

در انقلاب ما روحانيت حتّي قبل از جنگ تحميلي هم در صف اول آمادگي شهادت بود، در رأسش امام خميني رضوان الله تعالي عليه قرار داشت و شاگردان امام هم که به دنبال ايشان بودند بسياري‌شان به شهادت رسيدند. يکي از وجوه انقلابي بودن حوزه همين آمادگی شهادت در راه خدا در همه‌ی جبهه‌ها است. چه در جبهه‌های فرهنگی و علمی، و چه در صف مقدم رزم و جنگ علیه دشمنانی که این کشور و اسلام دارد.

این روحیه باید همیشه در حوزه‌ها بماند تا با این روحیه بتوانیم انقلاب و این نظام اسلامی را ان شاء الله تداوم بدهیم. بحمدالله شهدای مدافع حرم از میان روحانیت اثبات کردند که این روحیه انقلابی به خوبی و قوی‌تر از گذشته در حوزه‌های علمیه وجود دارد. و باز باید تقدیر کنیم از همه‌ی مدافعین حرم، همه‌ی آنها که در این مدت برای دفاع از اهل‌بیت(علیهم السلام) که دفاع از اسلام واقعی است در صحنه نبرد با داعش حضور پیدا کردند و در اين مسير یا به شهادت رسیدند و یا مجروح و جانباز شدند، یا آنها که هنوز در آنجا در حال جنگ هستند.

ما معتقدیم تمام اینها در این برهه‌ی از تاریخ حق بزرگی بر همه‌ی مسلمانان اعم از شيعه و سني پیدا کردند. پیروزی بر داعش یکی از پیروزی‌های درخشان اسلام است که در این برهه از تاریخ در مقابل چنین دشمنی که آمریکا و اسرائیل و اذناب مزدورشان با همه‌ی توان به میدان آمده‌اند اسلام را پیروز نمود.

همان اوایل که داعش روی کار آمده بود به رفقا عرض می‌کردم ببینید دشمن چقدر برنامه‌ریزی شده اقدام کرده است. موصل را که گرفتند از روز بعد در مدارس آنجا کتاب‌های خودشان را به بچه‌ها تعلیم می‌دادند، این کتاب‌ها کجا و چه زمانی نوشته شده بود؟ چه کسانی برنامه‌ریزی کرده بودند اگر سوریه و عراق را گرفتیم و دولت اسلامی تشکیل دادیم باید یک متونی براي مدارس داشته باشیم؟ اين کار لااقل ده سال زمان لازم داشته که در مراکز کفر و سازمان‌های امنیتی نشسته باشند و اين متون را تدوین کرده باشند.

داعش یک گروه تروریستی معمولی نبود که بگوئیم آمدند و عده‌ای را کشتند و جاهایی را خراب کردند و تمام شد رفت! نه، داعش ولو ریشه افکارش وهابیت بود ولی به مراتب خطرناک‌تر از آن وهابيت و بهائيت و تمام اين فرقه‌هايي بود که دولت‌های استعمارگر در طول تاریخ برای مقابله با اسلام ساختند. یک چنین پدیده جنايتکاري را به جان اسلام و مسلمین انداختند، پدیده‌ای که روی مغول و چنگیز و تمام جنایت‌کاران تاریخ را به اسم اسلام سفيد کرد. باید صدها فیلم ساخته شود و صدها کتاب نوشته شود تا مردم عمق جنایت اینها و فداکاري مدافعان حرم را بفهمند، ما هم هنوز نمی‌دانیم عمق جنایت چیست؟

آن اوايل که داعش آثار باستاني فراوان شام و عراق را ويران مي‌کرد من به فکر فرو رفتم براي چه اين آثار را از بين مي‌برند؟ اين کار که مورد مذمت تمام عقلا دنياست؟ همان جا گفتم اين مقدّمه است برای اینکه اگر یک روزی نجف را گرفتند، تمام ضریح و قبر و گنبد و بارگاه و صحن را با خاک یکسان کنند، بگویند ما آنجا این کارها را کردیم اینجا هم می‌کنیم، آن‌ کار مقدمه چنين چيزي بود و تصریح هم کرده بودند که حتی به دنبال محو مکه و مدینه و امحاء قبر مبارک پیامبر و آثار کعبه هستند.

نقشه آنها اين بوده، اینها را باید در قالب فیلم و کتاب بیان کنند و واقعاً تا اینها بیان نشود حقّ این شهدای مدافع حرم روشن نمی‌شود که چه کار عظیمی کرده‌اند و در چه زمانی؟‌ باید از همه‌ی رزمندگاني که در این میدان حضور پیدا کردند تقدیر کرد و دستشان را بوسید، باید همه ما دست فرمانده این سپاه که با اخلاص کامل اين نبرد عظيم را فرماندهی کرد ببوسیم، و بر این بوسه افتخار کنیم.

امام در زمان جنگ تحمیلی می‌فرمود من دست و بازوي شما عزیزان جبهه را می‌بوسم، حالا اینکه به مراتب قوی‌تر از آن زمان است، ما خدا را شکر می‌کنیم که این پیروزی نصیب اسلام و این نظام اسلامی شد. باید در رأس همه اين امور از رهبری حکیمانه‌ی رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالي) بگوئیم و این را هم جزء افتخارات رهبری ایشان برای نظام اسلامی و مردم ایران و همه‌ی مسلمانان بدانيم.

همان اوایل خیلی‌ها انتقاد می‌کردند  که چرا ایران در سوریه و عراق حضور پیدا می‌کند، در حاليکه این تدبیر ایشان و اینکه با جدّیت مسئله را دنبال کردند تا به پیروزی رسید، این هم از عنایات خاص خدا بر شخص ایشان و بر ملّت ایران بود، این مسئله‌ی کمی نبود، تشخیص این مطلب که آن زمان ضرورت دارد که ما با داعش در مرزهای سوریه بجنگیم، کار آسانی نبود، یک کار ساده‌ی نظامی نبود، اگر از جهت نظامی می‌خواست بررسی شود بايد مي‌گفتيم هر وقت به مرزهای ایران حمله شد یک فکری مي‌کنيم، اما تصميمي این چنین با قوت، با تدبیر، با توکل به خدا که انسان اگر بخواهد جستجو کند ریشه‌اش اعتماد قوي‌اي است که ایشان به وعده‌ی نصرت خدا دارد و به وعده‌اي که خدای تبارک و تعالی به ياري‌کنندگان دينش داده است، اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم.

پيروزي بر داعش از افتخارات دوران رهبری معظم انقلاب و از افتخارات نظام اسلامی، از افتخارات ولایت فقیه ، از آثار و برکات ولایت فقیه است.

اصلاً پیروزی بر داعش یکی از برکاتی است که حوزه‌ها به عنوان برکات ولایت فقیه باید تلقی کنند.

واقعاً خدا را شکر می‌‌کنیم که متنعّم به نعمت ولایت فقیه و این شخصیت بزرگی که امروز خدای تبارک و تعالی برای حوزه‌‌‌های علمیه و برای مسلمانان و نظام اسلامی قرار داده، هستیم. إن‌شاءالله خداوند وجود شریف ایشان را برای اسلام حفظ کند.

إن شاء الله نظام اسلامي ما و حوزه‌‌‌های علميه هميشه در همان مسیری که رسول خدا(صلی الله علیه و آله) و ائمه طاهرین(علیهم السّلام) سیما بقیّه الله الأعظم امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در نظر دارند، حرکت کنند.
 
اهم مطالب:
1ـ تردیدی نیست که اجر اين شهيدان در پیش خدای تبارک و تعالی بیشتر است به دلیل اینکه فهم این خطر برای خیلی‌ها میسور نبود اینها فهمیدند و به وظیفه‌ی شرعی خود عمل کردند.
2ـ يکي از وجوه انقلابي بودن حوزه همين آمادگی شهادت در راه خدا در همه‌ی جبهه‌ها است. چه در جبهه‌های فرهنگی و علمی، و چه در صف مقدم رزم و جنگ علیه دشمنانی که این کشور و اسلام دارد.
3ـ شهدای مدافع حرم از میان روحانیت اثبات کردند که این روحیه انقلابی به خوبی و قوی‌تر از گذشته در حوزه‌های علمیه وجود دارد.
4ـ باید صدها فیلم ساخته شود و صدها کتاب نوشته شود تا مردم عمق جنایت اینها و فداکاري مدافعان حرم را بفهمند، ما هم هنوز نمی‌دانیم عمق جنایت چیست؟
5ـ باید همه ما دست فرمانده این سپاه که با اخلاص کامل اين نبرد عظيم را فرماندهی کرد ببوسیم، و بر این بوسه افتخار کنیم.
6ـ پيروزي بر داعش از افتخارات دوران رهبری معظم انقلاب و از افتخارات نظام اسلامی، از افتخارات ولایت فقیه، از آثار و برکات ولایت فقیه است.
7ـ خدا را شکر می‌کنیم که متنعم به این نعمت ولایت فقیه و این شخصیت بزرگی که امروز خدای تبارک و تعالی برای حوزه‌های علمیه و برای مسلمین و نظام اسلامی قرار داده هستیم.

برچسب ها :

داعش مدافع حرم سپاه شکست داعش پيروزي بر داعش رزمندگان مدافع حرم طلاب مدافع حرم آثار ولايت فقيه