در کلیپ‌ها موضوع دفاع از اصل امامت و ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام) پررنگ باشد

۰۵ دی ۱۳۹۹

۱۸:۵۷

۱,۲۸۵

خلاصه خبر :
بیانات حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته) در دیدار گروه تدوین انیمیشن نوجوان تی وی
آخرین رویداد ها

بسم الله الرّحمن الرّحيم
الحمدلله رب العالمين و صلي الله علي سيدنا محمد و آله الطاهرين

اولاً بابت این فکر و طرح جدیدی که راجع به ایام فاطمیه و انجام وظیفه به ساحت حضرت زهرا(سلام الله علیها) داده‌اید خدمت شما تبریک عرض می‌کنم. این جهت که باید آشنایی با فاطمیه و تعظیم آن را از نوجوان‌ها شروع کرده تا برای آینده آن را در ذهن آنها نهادینه کنیم، یک کار جدید است که تاکنون مورد غفلت بوده است. خدا را شکر می‌کنیم که چنین فکری را در ذهن شما قرار داد تا با این ابتکار بسیار بزرگ این کار را به انجام برسانید.

باید حتی در حوزه‌های ما بحثی به نام فاطمه‌شناسی راه‌اندازی شود چون در مورد حضرت زهرا(سلام الله علیها) آن هم به مقداری که برای ما ممکن و میسور است، هنوز به صورت تحلیلی و عمیق در منابع روایی ما کار نشده، راجع به علم حضرت روایات عجیبی وجود دارد مثل آن که گاهی برخی از مطالب را حضرت به امیرالمؤمنین(علیه‌‌السلام) می‌گفتند و امیرالمؤمنین(علیه السلام) تعجب می‌کرد که شما این مطلب را از کجا می‌دانید؟

ما نه فقط برای شیعه بلکه باید برای کل دنیای اسلام و در سطح کلان جهان بشریت، استثنایی بودن حضرت در میان همه زن‌های عالم را چه قبل و چه بعد از آن حضرت تبیین کنیم.

در روایات آمده که در میان زنان عالم چهار زن خیلی نزد خداوند مقرّب هستند ولی باز در بین آنها حضرت زهرا(سلام الله علیها) می‌درخشد و عنوان خاص خودش را دارد کسی است که کیفیت ولادتش به دستور خاص خدا بوده است، ما هر چه بیشتر بتوانیم جوانان را با مقامات، اخلاق و فضائل حضرت زهرا(سلام الله علیها) آشنا کنیم قطعاً توجه آنها به اصل اسلام و دیانت خیلی بیشتر می‌شود.

همان‌طور که حضرت در قشر بانوان الگو هست، برای همه مردها هم باید الگو باشد، مثلاً عبادتش را اگر در این کلیپ‌ها به تصویر بکشید که چگونه خداوند به عبادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) مباهات می‌کند و اینکه حضرت اینقدر در نماز می‌ایستاد که پاهاش تورم پیدا می‌کرد، این خیلی مهم است، چون هر کسی وقتی به یاد این قضیه بیفتد از نماز خواندن و عبادت خودش خجالت می‌کشد و با خود خواهد گفت سعی کنم به این حقیقت نزدیک‌تر شوم.

در بیان مصائب حضرت زهرا (سلام الله علیها) دو نگاه وجود دارد یک نگاه این که به حضرت ظلم کردند، و حقش را غصب کردند، سیلی به صورتش زدند و پشت در سینه‌اش را آزردند اینها ظلم‌های مسلم تاریخی است که واقع شده و جای انکار هم ندارد ولی مهم‌تر نگاه به این مصائب از منظر دفاع از اصل اسلام و امامت است که چرا این ظلم‌ها شد، در قضیه‌ی گرفتن فدک، ام ایمنی که پیغمبر فرمود ذو الشهادتین است، شهادت داد که پیامبر فدک را به حضرت زهرا بخشید اما شهادت او را قبول نکردند.

حتماً سعی کنید در کلیپ‌ها موضوع دفاع از اصل امامت و ولایت امیرالمؤمنین(علیه السلام) پررنگ باشد. باید نوجوان‌ها را طوری بار بیاوریم که پای دینشان بایستند. ذهن جوانان و نوجوانان را با این مطلب آشنا کنیم که چرا حضرت در سن جوانی شهید شد؟ چون از مهم‌ترین اموری که باید از آن دفاع کرد ایستادگی برای دین، و برای امامت و ولایتی است که حقیقت و جوهره‌ی دین است.

من به سهم خودم واقعاً تشکر می‌کنم و این قدم مبارکی است و امیدوارم ان شاء الله مورد عنایت خاص حضرت زهرا(سلام الله علیها) قرار بگیرید و ما هم در خدمت‌تان هستیم هر کاری در حد توان‌مان باشد.

در این راه هر کسی هر قدمی بردارد باید باورمان باشد که توفیق خداست، هر کسی این توفیق را پیدا نمی‌کند که برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) کار کند.

این قضیه را هم بگویم، گاهی اوقات بعضی از خواب‌ها یک مقداری دل آدم را در انجام وظایفش قرص‌تر می‌کند. یکی از منبری‌های تهران به نام آقای حقانی یک روز آمد پیش من، گفت من در مشهد جهت سخنرانی دعوت بودم، یک شبی راجع به حضرت زهرا(سلام الله علیها) مفصل صحبت کردم، به مناسبت نامی از مرحوم والد شما بردم که از احیاگران فاطمیه بودند. منبر که تمام شد به خانه آمدم، مرحوم پدرتان را در خواب دیدم که در یک باغ بسیار مفصلی با لباس داخل خانه بدون عبا و قبا قدم می‌‌زدند. من از ایشان پرسیدم چطور در این باغ آن هم با لباس منزل قدم می‌زنید؟ فرمودند این باغ مال من است، این را مادرم حضرت زهرا (چون مادر پدر ما سیده بود) علی الحساب به من عنایت کرده‌اند.

واقعاً حضرت زهرا(سلام الله علیها) هم برای دنیا و هم برای آخرت انسان خیلی مفید است.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته



برچسب ها :

شهادت حضرت زهرا(س) فاضل لنکرانی فاطمیه انیمیشن نوجوان تی وی نوجوان تی وی گروه تدوین انیمیشن نوجوان تی وی مظلومیت اهلبیت(ع)