شیعه در طول تاریخ گرفتار ستم‌ها، ظلم‌ها و حق‌کشی‌های فراوانی بوده است

۲۰ دی ۱۳۹۹

۱۳:۲۵

۱,۵۶۷

خلاصه خبر :
بیانات حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته) در درس خارج در محکومیت کشتار شیعیان پاکستان
آخرین رویداد ها

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در درس خارج اصول خود با محکوم کردن کشتار شیعیان پاکستان، اظهار داشت: شیعه در طول تاریخ گرفتار ستم‌ها، ظلم‌ها و حق‌کشی‌های فراوانی بوده است.

وی با بیان این که این کشتار فجیع قلوب همه شیعیان، مسلمانان و بشریت را جریحه‌دار کرد، گفت: باید اعتراض شدید خودمان را به دولت پاکستان بیان و انزجارمان را از این اعمال اعلام کنیم.

آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر این که  شیعیان پاکستان و داغ دیدگان ما را در غم بزرگ خود شریک بدانند، افزود: ریخته شدن خون یک انسان بیگناه به هیچ وجه مورد قبول اسلام  و عقل نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از دولت پاکستان خواستار ورود مسؤولان این کشور به این مسأله مهم شد و ابراز کرد: وقتی مؤمنی را به ناحق به قتل برسانند از مواردی است که غضب خدای تبارک و تعالی بر آن مترتب است.

استاد درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: دولت‌ها نباید بگذارند چنین اموری که خلاف عقل و خلاف انسانیت و ادیان آسمانی است اتفاق بیافتد؛ همه مذاهب بشری حتی مذاهب غیر الهی، قتل را به این نحوه ناحق تصدیق نمی‌کنند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تاریخ را مملو از ظلم و ستم به شیعه دانست و خاطرنشان کرد: البته شیعه در طول تاریخ گرفتار این ستم‌ها، ظلم‌ها و حق‌کشی‌ها بوده و تا آخر هست و این را ما می‌دانیم راه حق همیشه گرفتار این بلاها بوده و هست، اما بالأخره نفی مسئولیت دولت پاکستان نمی‌کند و ما به عنوان طلاب حوزه علمیه شیعه شدیدا این کار را محکوم می‌کنیم و به دنبال این هستیم که ان شاء الله عاملین اینها را پیدا و مجازات کنند.

برچسب ها :

فاضل لنکرانی کشتار شیعیان پاکستان محکوم کردن کشتار شیعیان دولت پاکستان وهابیت سلفیه مظلومیت تشیع