ديدار مدير اداره همکاري‌هاي علمي و بين‌المللي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي با آيت الله حاج شيخ محمدجواد فاضل لنکراني(دامت برکاته)

۲۵ مرداد ۱۳۹۰

۱۱:۳۹

۲,۲۲۸

خلاصه خبر :
آيت الله محمدجواد فاضل لنکراني در ديدار با مدير اداره همکار‌ي‌هاي علمي و بين‌المللي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي خاطر نشان کرد: امروز حضور حوزه علميه قم در همايش‌هاي بين‌المللي براي معرفي حقانيّت اسلام و مکتب اهل‌بيت(ع)، امري ضروري و اجتناب‌ناپذير است.
آخرین رویداد ها

آيت الله محمدجواد فاضل لنکراني در ديدار با مدير اداره همکار‌ي‌هاي علمي و بين‌المللي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي خاطر نشان کرد: امروز حضور حوزه علميه قم در همايش‌هاي بين‌المللي براي معرفي حقانيّت اسلام و مکتب اهل‌بيت(ع)، امري ضروري و اجتناب‌ناپذير است. تقويم همايش‌هاي بين‌المللي که توسط اداره بين‌الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي منتشر شده است امري ضروري براي حوزه و همه مراکز علمي و پژوهشي کشور مي‌باشد.

وي ادامه داد: هر سال همايش‌هاي بين‌المللي زيادي در کشورهاي مختلف دنيا برگزار مي‌شود و نشان مي‌دهد افرادي در دنيا دنبال کشف حقيقت هستند و مي‌خواهند مسائل را آنگونه که واقعاً هست، به دست آورند.

رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) گفت: درست است که برخي از اين همايش‌ها با اهداف سياسي، مستقيم از طرف سفارت‌خانه آمريکا و انگليس حتي در مسائل ديني برگزار مي‌شود ولي اين اقدامات مانع از حضور جدّي انسان‌هاي فهيم، اهل فکر و نظر خصوصاً کساني که فکر آنها با انديشه انقلاب و امام راحل گره خورده است، نمي‌شود.

ايشان افزودند: امروز در دنيا برخي همايش‌ها به نام شيعه و اسلام برگزار مي‌شود در حالي که انديشمندان مسلمان و شيعه واقعي در آنجا حضور ندارند و حوزه علميه بايد به فکر اين قضايا باشد.

وي با اشاره به اين‌که ولايت فقيه يکي از آثار مبارک اصل امامت است، خاطر نشان کرد: ما بايد فقه امامت و مسأله ولايت فقيه را که يکي از آثار مبارک و نتايج درخشان اصل امامت است را عميق‌تر، دقيق‌تر و صحيح‌تر به دنيا عرضه کنيم.

امروز دشمنان تبليغ مي‌کنند که دين و ولايت فقيه براي اداره جامعه کارآمد نيست تا با اين شگرد مردم را به مسير ديگري بکشانند، بنابراين ما بايد با حضور خود اين مباحث را براي مردم جهان تبيين کنيم.

ايشان ادامه داد: هر چيزي که مردم را از شريعت اسلام جدا کند براي دشمنان مفيد است؛ بنابراين ما بايد با حضور خود خلاء‌ها را پرکنيم.

وي با تقدير از مدير اداره همکاري‌هاي علمي و بين‌الملل گفت: قدم‌هاي مهم، مثبت و ضروري اداره شما، که هر کدام خلاءهاي مهمي را پر کرده است، بسيار مفيد و شايان تقدير است. در رابطه با مرکز فقهي ائمه اطهار عليهم السلام بايد گفت اساس اين مرکز بر مبناي آن است که ما فقه واقعي شيعه را به دنيا عرضه کنيم و فقه ما نبايد تنها در چارچوب حوزه و مراکز علمي ايران محدود باشد، متأسفانه اهل‌سنت، مسيحيت و ساير اديان از فقه واقعي ما خبر ندارند.

به عنوان نمونه در مسائل شبيه‌سازي، نظر شيعه و استقلال رأي که شيعه در اين زمينه دارد قدرت و اتقان آن قابل مقايسه با بقيه مذاهب و اديان نيست.

آيت الله فاضل لنکراني خاطر نشان کردند: توجه شما به مسأله اطلاع رساني همايش‌هاي بين‌المللي به محققّان قابل تقدير است و واقعا از کارهاي بسيار ضروري براي حوزه است و بايد مرکزي براي پشتيباني اين محققّان باشد و ما آمادگي داريم در اين زمينه همکاري کنيم.

ما ناگزير بايد اين مسير را برويم، مسير و هدف ما واحد است توقع اين است شما از طريق ارتباطات خود، نيازهاي مردم را شناسايي و به مراکز مختلف منتقل کنيد و هر کجا به مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) که در مباحث فقهي و اعتقادي فعال است، مربوط مي‌شود حاضر به همکاري هستيم.

مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) هم‌اکنون در لندن، مالزي، افغانستان، سوريه و برخي کشور‌هاي ديگر فعال بوده و منشأ خدمات گسترده‌اي به مکتب اهل‌بيت(ع) است.

برچسب ها :