دین اسلام دین خاتم است

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

۲۰:۵۲

۹۶۵

خلاصه خبر :
بیانات حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته) در تشرّف یکی از هموطنان مسیحی به دین مبین اسلام
آخرین رویداد ها

سؤال من از شما اين است که به چه دليل مي‌خواهيد دين اسلام را بپذيريد؟

جواب: چون با تحقيقاتي که انجام دادم دين اسلام را يک دين کامل يافتم. اسلام ديني است که به مراتب کامل‌تر از اديان ديگر است.


بیانات حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته)

این نکته‌اي مهم و مطلبي است که شاید بعضی از مسلمان‌ها هم به آن توجه ندارند، ما مسلمان واقعی را کسی می‌دانیم که همه انبیاء و کتاب‌های آسمانی قبل و دستورات آنها را همراه با آن اضافاتی که پیامبر اسلام آورده است قبول داشته باشد. یعنی ما کسي را مسلمان واقعی می‌دانیم که معتقد به نبوّت حضرت موسی و عيسي و تورات و انجيل واقعی باشد چون تورات و انجيل واقعی بعداً از بین رفت و کتب موجود تحریف شده است.

شما حتماً ترجمه قرآن را خوانده‌اید، ما وقتی به قرآن مراجعه می‌کنیم، قرآن کسي را مسلمان می‌داند که به پیامبر اسلام و به آنچه که قبل از ايشان نازل شده ايمان بياورد. لذا در قرآن داستان انبياء پيشين، حضرت آدم،‌ نوح، ابراهيم، سليمان، داود، يوسف و حضرت عيسي ذکر شده است و مفصل‌ترین داستان هم راجع به حضرت موسی است.

بيان این داستان‌ها یک جهتش این است که ما می‌خواهیم به پیامبری آنها اعتقاد پیدا کنیم. اين کلمه‌ای که شما گفتید که دين اسلام کامل‌تر است واقعاً همینطور است، از جهت محتوایی کامل‌ترين دين است و از جهت اعتقادی هم ما مسلمان واقعی را کسی می‌دانیم که حضرت موسی را واقعاً قبول داشته باشد.

اگر مسلمانی بگوید من حضرت موسی را قبول ندارم، اسلامش خراب است، چون بايد دستورات همه انبیاء را قبول داشته باشد. مگر در مواردي که پيامبر اسلام حکمش را تغيير داده باشند.

نکته قابل توجّه همين است که اگر یک دستوری در دین حضرت موسی یا حضرت عیسی بوده، مثل آنکه قرآن مي‌فرمايد حضرت موسی ربا را حرام کرد، یا دستورات دیگر، حال اگر در دین اسلام تصریحی برخلاف آن نداشته باشیم باید ما همان حکم را قبول داشته باشیم، یعنی همان حکم بر مبناي استصحاب شرايع سابق برای ما حجّیت دارد، منتهی امروز چون تورات و انجيل تحريف شده است، ما فقط به آنچه قرآن از تورات و انجيل نقل مي‌کند اطمينان داريم.

بنابراين روی این مسئله بیشتر مطالعه کنید. کامل‌تر بودن اسلام یک مطلبی است که واقعیت دارد مخصوصاً با نبوت پیامبر اکرم(صلي الله عليه و آله) و امامت ائمه طاهرين(عليهم السلام) که ما معتقدیم امام زمان(ع) الآن زنده است.روایات بسياري از پیامبر اسلام و ائمه در اين مورد وجود دارد. حتی در تورات و انجیل هم راجع به امام زمان و ظهور منجي آمده است.

نکته سوم اینکه؛ دین اسلام دین خاتم است. منتهي معتقدیم هيچ زماني بین بشر و خدا وجود ندارد که واسطه نباشد. بايد در همه زمان‌ها يک انسان کامل که معصوم از گناه و خطا و جهل است واسطه بین خدا و بشر باشد. امروز هم که شما مي‌خواهيد تشرّف به اسلام و مکتب اهلبيت(عليهم السلام) پيدا کنيد روز نیمه شعبان و روز ولادت امام زمان (عج) است.

امام زمان وعده خداوند متعال به همه امت‌ها است. در زیارت آن حضرت آمده «السلام علی المهدی الذی وعد الله به الامم» امام زمان آن موعودی است که به همه انبیاء حتّي حضرت عيسي(ع) وعده ظهورش داده شده است.

امیدوارم ان شاء الله مطالعه خود را بیشتر کنید و در قرآن و روایات و سنت پیامبر و ائمه ما عميق‌تر غور کنید. تشرّف به اسلام توفیقی بزرگ است که خداوند عنایت کرده و دست انسان را می‌گیرد. و او را هدايت مي‌کند خدا را بر این نعمت بزرگ شاکر باشید.

امّا آنچه که شرط مسلمان شدن است ذکر شهادتین است که معنای آن اين است که شهادت می‌دهم اوّلاً خدا یکی است و ثانياً حضرت محمد(صلي الله عليه و آله) پیامبر خدا و آخرین رسولی است که به سوي بشر فرستاده شده، و بعد هم که مذهب شیعه را اختیار مي‌کنید شهادت به امامت دوازده امام بعد از پيامبر اکرم(صلي الله عليه و آله) مي‌دهيد.

حتماً می‌دانید حتی اسامی اين امامان در تورات آمده، اين بزرگواران اوصیاء پیامبر و امامان شيعيان هستند. حال اين کلمات را به همین نحوی که می‌گویم بيان کنيد و دل خود را محکم به خدا بسپارید، چون موقع گفتن هرچه اتصال انسان به خدا بيشتر باشد خدا بیشتر عنایت می‌کند.

بسم الله الرحمن الرحیم، اشهد أن لا إله الا الله و أشهد أن محمداً رسول الله، و أشهد أن علیاً امیرالمؤمنین حجة الله و أن اولاده المعصومین حجج الله

ان شاء الله مبارک باشد. شما با این شهادت‌ها هم به اسلام تشرف پیدا کردید و لباس نورانی اسلام را پوشیدید و هم مفتخر به پيروي از مکتب اهل‌بیت و مذهب شیعه امامیه شدید.

به شما تبریک می‎‎گویم و دعا می‌کنیم خداوند موفق‌تان کند.


برچسب ها :