گردهمایی عظیم عاشورایی در مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) کابل

۲۰ شهریور ۱۳۹۸

۲۱:۱۳

۱,۱۹۹

خلاصه خبر :
در مسجد جامع مدرسه عالی مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) غرب کابل حضور یافته و به عزاداری و سوگواری در عزای شهادت امام حسین(ع) پرداختند
آخرین رویداد ها
با فرا رسیدن ایام محرم، بار دیگر فضای شهر کابل و افغانستان مانند بسیاری از شهرها و کشورهای جهان، حسینی شد و قلبهای عاشق، کربلایی و عاشورایی گردید.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، اقشار مختلف مردم متدین و ولایت‌‌مدار کابل در اوج نا امنی و تهدیدات انتحاری دشمنان اهلبیت(علیهم السلام)، دسته دسته، پیر و جوان، دانشجو و طلبه، علماء و اساتید حوزه و دانشگاه مانند سالهای گذشته در مسجد جامع مدرسه عالی مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) غرب کابل(که بدستور حضرت ایت الله فاضل لنکرانی تأسیس گردید) با آمادگی شهادت حضور یافتند و با اجتماع عاشقانه خود نگذاشتند دشمن به نیت پلید و خبیثش برسد و آیین آزادی بخش عاشورا کم رنگ یا تعطیل گردد.

ارادتمندان اهلبیت(علیهم السلام) امسال نیز از حماسه حسینی و زینبی با حضور بیش از دو هزار نفری خود در مسجد جامع مرکز فقهی کابل، باشکوه هر چه تمامتر، تجلیل نمودند و حماسه دیگری آفریدند.

سخنرانان و مداحان در فضایل و جایگاه امام حسین(ع) و یاران باوفایش و نقش قیام حسینی در احیاء و تداوم اسلام و نیز از مصایب اهلبیت(علیهم )السلام سخن گفتند و فرازهایی از خطبه‌‌های آتشین حضرن زینب(س) و امام سجاد(علیه‌‌السلام) در کوفه و شام که بنی امیه و آل زیاد را رسوا و مفتضح نمودند، بازگو کردند و درس تقرب به خدا، استقامت، ایثار، ایمان، وفاداری، جهاد و شهادت از نهضت امام حسین(علیه السلام) به حاضران دادند و با یادآوری مصیبتهای آل الله در کربلا و مسیر کوفه و شام، قلبهای عاشقان حسینی را محزون و مالامال از غم واندوه نموده و همنوا با حضرات زینب و ام کلثوم و سکینه، واحسین گویان بر سر و صورت زدند و اشک ماتم جاری نمودند. و اینگونه صدای مبارک «هل من ناصر» حسینی را لبیک گفتند و مایه تسلی روح حضرت زهرای اطهر و شادی قلب مطهر امام عصر(علیه السلام) گردیدند و با جان و دل عرض ارادت و ابراز مودت نمودند.

تلاوت قرآن کریم و زیارت پرفیض عاشورا و در انتهای هر مراسم، سفره ضیافت امام حسین(علیه السلام) از جمله برنامه های محرم مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) بوده است و مراسم طبق رسم مردم افغانستان تا سیزدهم محرم، ادامه دارد.
برچسب ها :

محرم مرکز فقهی عزاداری افغانستان امام حسین مرکز فقهی کابل