بزرگان و علمای شیعه درباره آیات قرآن کریم توجه و دقت ویژه دارند

۲۴ شهریور ۱۳۹۸

۱۷:۰۶

۱,۲۵۶

خلاصه خبر :
بیانات حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در ديدار با آيت الله العظمي نوري همداني(دامت بركاته) پيرامون همايش ديدگاه‌‌های قرآنی آيت الله العظمی محمد فاضل لنكرانی(قدس سره)
آخرین رویداد ها

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از برگزاری همایش دیدگاه‌‌های قرآنی مرحوم آیت الله العظمي فاضل لنکرانی(قدس سره) در آبان ماه با رویکرد تبیین اهتمام بزرگان شیعه به قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در دیدار حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی(دامت برکاته) با اشاره به فعالیت‌‌های این مرکز فقهی گفت: در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در 4 بخش فقه و اصول در سطح و خارج، تفسیر و کلام مشغول فعالیت هستیم.

وی افزود: در همه این بخش ها طلبه های بسیاری قوی و جدی داریم که آینده آن ها روشن خواهد بود، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از سال 1376 یعنی 22 سال است که فعالیت دارد و بسیاری از طلبه‌‌های این مرکز از اساتید برجسته حوزه هستند و تدریس در سطح و خارج حوزه دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برخی اتهامات ناروا درباره کوتاهی مراجع و علمای شیعه نسبت به قرآن کریم اظهار داشت: از یک جهت شاید بتوان گفت در آن حدی که شأن قرآن کریم است کار نشده اما گاهی به گونه ای در جامعه انعکاس می دهند که گویا علمای شیعه توجهی به قرآن در فقه، کلام  و مباحث دیگر ندارند.

وی ادامه داد: این اتهامات ناروا در حالی است که بزرگان و علمای شیعه درباره آیات قرآن کریم توجه و دقت ویژه دارند و در متون فقهی و مباحث دیگر مستمرا از آیات استفاده می کنند، کتابی تحت عنوان آیات الاحکام از امام راحل در هزار صفحه چاپ شده و آنچه که ایشان در فقه، اصول، عرفان، فلسفه و مسائل دیگر به قرآن تمسک کردند در آن جمع آوری شده است.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز داشت: نکات دقیقی که بزرگان و فقهای شیعه درباره آیات دارند در بسیاری از تفاسیر دیده نمی شود، از این رو تصمیم گرفتیم درباره توجه و اعتنای مراجع و بزرگان شیعه به قرآن کریم همایشی برگزار کنیم تا این مسأله روشن تر شود.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی که ادعای علم دارند صریحا می گویند شیعه معتقد است که قرآن موجود یک سوم قرآن اصلی است و دو سوم آن وجود ندارد و این حرف خود را به علمای شیعه نسبت می دهد، این ادعای بی پایه سبب ضربه به تشیع و مرجعیت می شود.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: آخر آبان ماه همایشی در این زمینه داریم و کارهای مقدماتی آن انجام شده است.

همچنین حجت الاسلام قمرزاده از برگزاری همایش دیدگاه های قرآنی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی خبر داد و گفت: از دو سال پیش بر حوزه علوم قرآنی تمرکز کرده ایم و تمرکز همایش مذکور مدخل التفسیر مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی است.

وی افزود: هدف ما تبیین رابطه مرجعیت و بزرگان شیعه با قرآن کریم و مهجوریت زدایی از کتاب فاخر مرحوم آیت الله فاضل است، خوشبختانه 350 مقاله به همایش ارسال شده و مجموعه مقالات و چکیده آن به چاپ رسیده است، برای این همایش پیش نشست هایی در شهرهای مهم کشور برگزار شده که مورد استقبال جامعه علمی قرار گرفته است.

تصاویری از این دیدار


برچسب ها :

قرآن فاضل لنکرانی همایش قرآنی همايش ديدگاه‌‌های قرآنی آيت الله العظمی محمد فاضل لنكرانی(قدس سره) نوری همدانی آیت الله نوری همدانی دیدگاه قرآنی