عظمت روز سيزده آبان برای همیشه بايد زنده نگه داشته شود

۱۳ آبان ۱۳۹۸

۱۸:۴۲

۲,۲۳۷

خلاصه خبر :
بیانات حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته) به مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا
آخرین رویداد ها

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز مصادف است با سیزدهم آبان که روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب ماست. روزی که اقدام انقلابی دانشجویان پیرو خط امام باطن و جوهر آمریکای استعمارگر را برای مردم ایران و دنیا روشن ساخت.

قبل از آن شاید مردم کمتر به این نکته توجه داشتند که هدف آمریکا از ایجاد سفارتخانه در نقاط دنیا یک هدف غیر انسانی، استعمارگرانه و درصدد جاسوسی و بهم زدن اوضاع آن کشور در وقت مقتضی است، آنها چنین مکانی را که باید به حسب طبیعی کارهای متعارف دیپلماتیک را انجام بدهند تبدیل به پایگاهی کرده بودند تا اهداف استعماری خود را تحقق بخشند.

آن جوشش جوانان که در سیزدهم آبان اتفاق افتاد، ماهیت ددمنشانه آمریکا را روشن ساخت و همین موضوع برای هر انسان جویای حق و حقیقت کافی است که بفهمد این خوی ددمنشی و استعماری آمریکا ذاتی اوست.

چنانچه در این صده‌ی اخیر قدم به قدم حرکت‌های آن را بررسی کنیم همان‌طور که رهبری معظم انقلاب در فرمایشات روز گذشته خود بیان فرمودند هیچ لحظه‌ای نبوده که آمریکا یک نگاه انسانی به دنیا و ایران داشته باشد، یعنی ما لحظه و روزی را نداریم که او از روی انسانیّت و دلسوزی برای مردم ایران، ولو با در نظر گرفتن منافع خودش کاری کرده باشد. همیشه به دنبال نابودی، غارت و چپاول منابع و منافع این کشور بوده و اینکه ایران را پایگاهی برای اهداف استکباری خودش قرار دهد، که بحمدالله به برکت این انقلاب ناکام گردید.

این روز از روزهای بزرگ تاریخ انقلاب ما است نسل امروز که در آن زمان نبودند و نسل های آینده باید کاملاً متوجه و بیدار باشند، ما طلبه‌های حوزه‌های علمیه، باید به این مسئله خوب توجه کنیم اینکه امام(رضوان الله تعالی علیه) فرمود هر بدبختی که برای ملت‌های دنیا هست زیر سر آمریکاست، این یک حرف احساسی، شعاری و سیاسی نبود، بلکه یک واقعیت است.

در آمریکا هر حکومتی و دولتی سر کار آید، و خوی اصلی آن چپاول ملت‌ها، قتل و غارت انسان‌ها و از بین بردن و نابودی فرهنگ و تمدن‌هاست. برای ‌آنها این یک اساس است که باید منابع دنیا را تسخیر کنند، چیزی که این روزها ترامپ به وضوح بر زبان جاری می‌سازد.

در مقابل همان‌طور که رهبری معظم انقلاب فرمودند تجربه نشان داده که مقاومت و ایستادگی مردم سبب ضعف آنها می‌شود. امروز آمریکا با ده، بیست سال پیش بسیار تفاوت دارد، چون شاخ زورگویی‌اش شکسته شده است شاهدش هم این است که وقتی در کشورهایی مثل عراق و سوریه و افغانستان حضور پیدا کرد با سرشکستگی بیرون رفت، با این همه پول‌هایی که خرج کرد، خودشان اقرار می‌کنند که چقدر برای تسخیر خاورمیانه پول خرج کردیم ولی به نتیجه نرسید، اینها از برکت این انقلاب است، از برکت اسلام و اهل‌بیت است، از برکت بیداری حوزه‌های علمیه و مردم و از برکت مقاومت قهرمانانه مردم و ایثارگری جوانان رشید ما است.

لذا این مسئله باید ادامه پیدا کند و برای همیشه عظمت این روز زنده نگه داشته شود. ان شاء الله.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

برچسب ها :

انقلاب اسلامي فاضل لنكراني سيزده آبان تسخير لانه جاسوسي آمريكا تسخير سفارت آمريكا تحقير آمريكا آمريكاي استعمارگر