یادداشت حجت الاسلام علی بنایی به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت آیت الله فاضل لنکرانی

۲۵ مرداد ۱۳۹۰

۱۱:۳۹

۲,۸۸۳

خلاصه خبر :
مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی در طول حیات بابرکتشان همواره در یک مدار روشن و شفاف زندگی علمی و عادی خود را به نمایش گذاشته‌اند.
در دوران تحصیل و تدریس در زمان حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) و پس از آن در زمان امام راحل و دوره مبارزات و تبعید و پیروزی انقلاب اسلامی و عهده داری مسئولیت‌های مختلف تا تصدی مرجعیت عامه در همه این سال‌های طولانی و پرخاطره و پر مخاطره، لحظه‌ای از اصول و روشی که به آن معتقد بود فاصله نگرفتند و در تمام فرازهای زندگی او این حساسیت‌ها همچنان تداوم یافت.
آخرین رویداد ها
مرحوم آیت‌الله العظمی فاضل لنکرانی در طول حیات بابرکتشان همواره در یک مدار روشن و شفاف زندگی علمی و عادی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

در دوران تحصیل و تدریس در زمان حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی(ره) و پس از آن در زمان امام راحل و دوره مبارزات و تبعید و پیروزی انقلاب اسلامی و عهده داری مسئولیت‌های مختلف تا تصدی مرجعیت عامه در همه این سال‌های طولانی و پرخاطره و پر مخاطره، لحظه‌ای از اصول و روشی که به آن معتقد بود فاصله نگرفتند و در تمام فرازهای زندگی او این حساسیت‌ها همچنان تداوم یافت. نگاهی به مجموعه دغدغه‌ها و اهتمام‌های ایشان و تذکرات و نصایح وی، مراتب نگرانی خاطر و دغدغه‌های ایشان را به خوبی آشکار می‌سازد.

همواره مدافع سرسخت انقلاب اسلامی و امام راحل و مقام معظم رهبری و دولت‌ها و قوای جمهوری اسلامی و نهضت‌های آزادی بخش مسلمان و حوزه‌های علمیه و‌تربیت طلاب و محصلین جوان و‌ترویج و نشر مکتب اهل بیت(ع) و خصوصاً معارف فاطمی بود.

از نکات بارز شخصیتی مرحوم حضرت آیت‌الله فاضل، بصیرت فوق العاده و نگاه عمیق ایشان به جریانات سیاسی و اشخاص و انحرافات و زاویه‌هایی که مشاهده می‌کردند، بود. مطالبی که بعد از چندین سال واقعیت آن بردوستان کشف می‌شد و دوستان تعجب می‌کردند که چگونه ایشان چند سال قبل به این موضوع توجه داشتند و انحرافات را مشاهده می‌کردند ولی کسی باور نمی‌کرد. اکنون وقت آن رسیده است تا بر دیدگاه‌ها و نکات مورد اهتمام ایشان خصوصاً در باب اهمیت و جایگاه مرجعیت و روحانیت اسلام مروری دوباره داشته باشیم.

بازگشت به روحانیت و تقویت این جریان عظیم و ریشه دار و آسیب شناسی مشکلات و موانع پیش رو یقیناً به حفظ و تقویت بیشتر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و امام راحل و نظام جمهوری اسلامی و جایگاه ولایت فقیه و پاسداری از آن خواهد انجامید.

بازگشت به روحانیت بدان معنی است که علی‌رغم تز استعماری جدایی دین از سیاست و آخوند حکومتی که در حال حاضر توسط جریان انحرافی مورد تبلیغ قرار می‌گیرد و مقام معظم رهبری نیز در سفر به استان قم به این تز اشاره کردند، می‌توان با بهره‌گیری از حضور مؤثر روحانیت اصیل در سرتاسر میهن اسلامی به افشاگری پرداخت و زوایای این خط منحرف و خطرات آن را برای مردم بازگو کرد.

بازگشت به روحانیت بدان معنی است که جریانی که از ظرفیت عظیم روحانیت برای جاه طلبی‌های خود بی مهابا بهره بردند و چون به قدرت رسیدند دجال وار به تفرقه انگیزی و فرقه سازی پرداختند و با انواع دسایس و‌ترفندها عصر انتظار را به عصر ظهور نامگذاری کردند از مستی قدرت بی توجه به روایات صادره از معصومین(ع) به تعیین وقت ظهور پرداختند و با طرح مکتب ایرانی در تقابل با مکتب اسلام به یارگیری پرداختند، این قدرت و نفوذ روحانیت و مرجعیت بیدار و هوشیار است که با آگاهی‌بخشی به یاری نسل جوان بشتابد و برای چندمین بار موج انحراف را از ساحت فرهنگی کشور دور سازد.

بازگشت به روحانیت یعنی پذیرش طلایه داری جمعیتی که در راه وفاداری به پیمان خویش هنوز آماده جانبازی و فداکاری و شهید دادن است، بدون آنکه کمترین چشمداشت به قدرت و ثروت داشته باشد. روحانیتی که با پاکدامنی و پاک دستی معرف مکتب اهل بیت(ع) و نمونه‌ای از سلف صالح است که بی اعتنا به زخارف دنیا و انواع و اقسام دنیا پرستی‌ها و دنیا طلبی‌ها هنوز بر تعهد الهی خویش پای می‌فشارد و در راه پاسداری از آن خون دل می‌خورد و جان خویش را هدیه می‌کند.
برچسب ها :