بيانات حضرت آيت الله فاضل لنکراني(دامت برکاته) در مراسم کلنگ‌زني احداث دبيرستان دخترانه ايزدي (منطقه پرديسان قم)

۲۵ مرداد ۱۳۹۰

۱۱:۳۹

۲,۶۹۰

خلاصه خبر :
از افتخارات بزرگ شهر مقدس قم اين است که به واسطه وجود با برکت حضرت معصومه سلام الله عليها و بزرگان از محدثين در طول تاريخ هزار و چهارصد ساله اسلام از جمله پايگاه‌هاي مهم علمي مکتب تشيع است.
آخرین رویداد ها

نخست ميلاد مسعود حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها را تبريک عرض مي‌نمايم. از افتخارات بزرگ شهر مقدس قم اين است که به واسطه وجود با برکت حضرت معصومه سلام الله عليها و بزرگان از محدثين در طول تاريخ هزار و چهارصد ساله اسلام از جمله پايگاه‌هاي مهم علمي مکتب تشيع است. خصوصاً با تأسيس حوزه علميه در سدة اخير و حضور مراجع بزرگ و عاليقدر شيعه و ظهور انقلاب اسلامي از قم، اکنون مرکز نشر علوم اهلبيت عليهم السلام در سراسر جهان گرديده است.

مطلب دوم اين است که: خيرين مدرسه‌ساز حق بسيار بزرگي بر نسل امروز ما و نسل‌هاي آينده کشور دارند. امير المؤمنين عليه السلام مي‌فرمايند: لا تجارة کالعمل الصالح ولاربح کالثواب.

مسلّما مدرسه‌سازي يکي از مصاديق بارز عمل صالح است که به فرمايش امير المؤمنين عليه السلام هيچ تجارتي مانند عمل صالح و هيچ سودي مانند ثواب الهي نيست. در رابطه با آغاز جهاد مدرسه‌سازي بايد عرض کنم که اين حرکت انقلابي براي کمک به خشکاندن ريشه‌هاي جهل و بيسوادي به همّت والد راحل ما و ارسال نامه خدمت امام خميني رضوان الله عليه حدود بيست و شش سال قبل آغاز شد و حضرت امام نيز با اختصاص يک ميليون تومان در آن زمان کليد انجام اين کار مهم را زدند. و بحمد الله تاکنون نيز قم در اين امر پيشتاز بوده است. لذا بايد اين افتخار بزرگ کماکان براي قم حفظ شود.

کلام بنده اين است، آن چيزي که سبب ايجاد اين توفيقات بزرگ براي ما شده است، ارتباط با خدا و پيروي از مکتب اهلبيت عليهم السلام و نشر معارف نوراني آن حضرات است. در طول تاريخ ما صدها و هزاران محدّث در قم داشته‌ايم که بعضي از آنها در سينه خود قريب پنجاه هزار حديث محفوظ داشته‌اند. همچنين رمز موفقيت افراد خيّري که با کمک‌هاي خالصانه و بي‌دريغ خود چه در جهاد مدرسه‌سازي و يا مجامع علمي حوزوي و دانشگاهي و بيمارستان‌ها، آثار بزرگ و باقيات صالحات از خود بجا گذارده‌اند همين ارتباط قلبي آنها با خدا و قرآن و اهلبيت عليهم السلام است. که از جمله اين افراد مي‌توانيم از جناب مستطاب آقاي حاج محمد ايزدي نام ببريم که در امر احداث اين دبيرستان نيز پيش‌قدم هستند.

ساختمان بزرگ مرکز فقهي ائمه اطهار عليهم السلام که اينک ماية زينت و افتخار بزرگي براي شهر قم و حوزه علميه است توسط ايشان و برخي از عزيزان خيّر و متدّين و ارادتمند به ائمه اطهار عليهم السلام احداث شده است، اينکه برنامه کلنگ‌زني و آغاز احداث اين دبيرستان در روز ميلاد حضرت زهرا سلام الله عليها قرار داده شده، امر مهمّي است و نشان از ارادت عميق قلبي اين عزيران با اهلبيت عليهم السلام دارد.

مدّتي پيش يکي از خطباء نزد ما آمده بود و مي‌گفت: اوايل امسال در مشهد منبر مي‌رفتم يک شب راجع به حضرت زهرا سلام الله عليها صحبت کردم و در بين سخنراني يادي از والد راحل شما کردم و گفتم که ايشان واقعاً احياگر مراسم عزاداري فاطميه بودند. آن شب در خواب ايشان را ديدم که در يک باغ بسيار بزرگ و با صفا با لباس راحت منزل قدم مي‌زنند. پرسيدم اينجا کجاست؟ فرمودند: اين باغ را مادر سادات حضرت زهرا سلام الله عليها به من داده است.

مطمئنا رمز موفقيت همه ما ارتباط با خاندان ولايت است.

در خاتمه از شما عزيزان و عموم خيّرين مدرسه‌ساز تقدير و تشکر نموده و اميدوارم در آينده از اين دبيرستان انسان‌هاي عفيف و پاکدامن تربيت و تحويل جامعه اسلامي ما گردند.

والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته

برچسب ها :