ديدار آيت الله حاج شيخ محمدجواد فاضل لنکرانی دامت برکاته با جمعی از علما و ائمة جماعات پاکستان

۲۵ مرداد ۱۳۹۰

۱۱:۳۹

۲,۱۰۹

خلاصه خبر :
جمعی از علما و ائمة جماعات پاکستان عصر سه شنبه 14/4/1390 با آیت الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی دامت برکاته در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ملاقات نمودند.
در این دیدار آیت الله فاضل با عرض خیرمقدم و تبریک اعیاد خجسته شعبانیه و میلاد مبارک امام حسین(ع) طی سخنانی فرمودند:
در شرایط کنونی علمای شیعه به مجهز شدن در مسائل علمی نیاز بیشتری نسبت به زمان سابق دارند.
آخرین رویداد ها

جمعی از علما و ائمة جماعات پاکستان عصر سه شنبه 14/4/1390 با آیت الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی دامت برکاته در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ملاقات نمودند.

حضور قلب

در این دیدار آیت الله فاضل با عرض خیرمقدم و تبریک اعیاد خجسته شعبانیه و میلاد مبارک امام حسین(ع) طی سخنانی فرمودند:


در شرایط کنونی علمای شیعه به مجهز شدن در مسائل علمی نیاز بیشتری نسبت به زمان سابق دارند. چون سطح فکری بشر خصوصاً جوانان بسیار بالا رفته است. از این رو ارزشی برای افراد کم‌سواد قائل نیستند و به دنبال افرادی هستند که پرمطالعه بوده و با استدلال و استحکام صحبت می‌کنند. حجم سؤالات و شبهات چندین برابر گذشته است، آن هم از طرق و وسایل گوناگون و جدید مثل اینترنت. طبعاً پاسخگوی این مسائل افرادی می‌باشند که مطالعه بیشتر کرده و مطالعاتشان نیز بر اساس نیاز روز جوانان و دانشگاهیان باشد. بنابراین، باید بیشترین وقت خود را برای تجهیز علمی خود قرار دهیم. مرحوم آقای فلسفی می‌گفت برای هر منبر خود حداقل سه ـ چهار ساعت مطالعه می‌کنم.


مطلب دوم این است که امروز یک روحانی نمی تواند بگوید من فقط امام جماعت هستم و کاری به مسائل دیگر و پاسخ به شبهات ندارم. طلبه باید جامع تربیت شود. در حوزه گذشته طلاب در فقه و ادبیات و فلسفه و تاریخ و... تسلط پیدا می‌کردند، اما متأسفانه امروز این امر کمرنگ شده است، در حالی که لازم است یک طلبه جامع الاطراف باشد.


مطلب سوم: توطئه‌ها و دشمنی‌هایی است که در دنیا با اصل اسلام خصوصاً مکتب تشیع می‌شود و گروه‌های انحرافی بسیاری با عناوین گوناگون رشد داده می‌شوند، مثل شیطان‌پرستی. دشمنان برای مقابله با نیازهای طبیعی که مردم به دین، رهبر و الگو دارند، در صدد هستند با ترویج مکاتب و عرفان‌های ساختگی احکام ناب اسلام را از زاویة انحرافی ترویج نمایند.


ما باید ببینیم در قبال این عداوت‌ها و توطئه‌‌ها علیه دین اسلام چه کرده‌ایم و چه باید بکنیم؟ باید از نعمت بزرگی که خداوند به ما داده است و ما را بر سر سفرة اهل بیت نشانده است، خوب استفاده کنیم و از این اقیانوس بیکران بهره‌برداری نماییم. باید برای تبلیغ اسلام و ترویج عقاید شیعه در پاکستان برنامه‌ریزی کنید، نیت‌‌ها را خالص کنید. اگر نیت‌هایمان را برای خدا خالص کنیم، خداوند نیز کمک خواهد کرد.


الحمد لله یکی از توفیقاتی که علمای پاکستان بر سایر کشورها دارند این است که در اقصی نقاط دنیا خصوصاً کشورهای اروپایی و امریکا فضلای پاکستانی حضور دارند و فعالیت می‌نمایند.
امیدوارم به برکت این جمع که در پاکستان تشکیل شده، حوزه‌های علمیه پاکستان تقویت شود و ارتباط آنها با مردم و صاحبان فکر بیشتر شود.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

برچسب ها :