مسئلهی خاتَمیّت از ضروریّات دین است و یکی از عواملی که موجب
ارتداد بهائیت است و بهایی مرتد است، این است که خاتمیّت را منکر هستند.
خداوند در قرآن کریم میفرماید: «ما
کان محمدٌ أبا احد من رجالکم و لکن رسول الله و خاتم النبین»،
خاتم را به معنای زینت بیان میکنند که در هیچ کتاب لغت نیامده، خاتم به
معنای پایان است، هم آیات متعدد داریم و هم روایات، در آن روایت حدیث منزلت
«إلا أنه لا نبیّ بعدی»،
مسئله مسلم است که خاتمیت از ضروریات اسلام است، منتهی خاتَمیت دو رکن
دارد؛ یک رکن قانون کامل و رکن دیگرش مفسّر این قانون که در اسلام هر دوی
آن در ادیان سابقه وجود نداشته است.
در ادیان سابقه قانون به عنوان
معجزهی ختمیّه و دائمیه نداشتیم، هیچ کتاب آسمانی مثل قرآن به عنوان
معجزهی ختمیه مطرح نبوده، قرآن الآن هم تحدّی میکند و اعجاز دارد إلی یوم
القیامه، این یک.
قانون کامل اعجازگونه باقی است و اینکه این مفسّر، معصوم
است، در کنار این کتاب مبیّن، معصوم برای تفسیر و تبیین این قانون وجود
دارد.
این سؤال آیا اگر قانون کامل است و دائم الاعجاز و مبیّن معصوم باشد و
این معصوم هم إلی یوم القیامه باشد، آیا مجال و نیازی به اینکه رسول دیگری
بیاید هست؟ مسلم مجالی نیست.
خاتمیت پیامبر خدا(ص)
۰۳ اسفند ۱۳۹۴ و ۱۲:۲۱
منبع : سوره احزاب، 40
کلمات کلیدی :
۱,۲۶۶ بازدید