pic
pic

مفاتیح الجنان

مطالب:
موضوع:
ذکر صلوات بر حضرت‌ حجة

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَيْتِهِ وَ صَلِّ عَلَی وَلِيِّ الْحَسَنِ وَ وَصِيِّهِ وَ وَارِثِهِ الْقَائِمِ بِأَمْرِکَ وَ الْغَائِبِ فِي خَلْقِکَ وَ الْمُنْتَظِرِ لِإِذْنِکَ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ وَ قَرِّبْ بُعْدَهُ وَ أَنْجِزْ وَعْدَهُ وَ أَوْفِ عَهْدَهُ وَ اکْشِفْ عَنْ بَأْسِهِ حِجَابَ الْغَيْبَةِ وَ أَظْهِرْ بِظُهُورِهِ صَحَائِفَ الْمِحْنَةِ وَ قَدِّمْ أَمَامَهُ الرُّعْبَ وَ ثَبِّتْ بِهِ الْقَلْبَ وَ أَقِمْ بِهِ الْحَرْبَ وَ أَيِّدْهُ بِجُنْدٍ مِنَ الْمَلائِکَةِ مُسَوِّمِينَ وَ سَلِّطْهُ عَلَی أَعْدَاءِ دِينِکَ أَجْمَعِينَ وَ أَلْهِمْهُ أَنْ لا يَدَعَ مِنْهُمْ رُکْنا إِلا هَدَّهُ وَ لا هَاما إِلا قَدَّهُ وَ لا کَيْدا إِلا رَدَّهُ وَ لا فَاسِقا إِلا حَدَّهُ وَ لا فِرْعَوْنَ إِلا أَهْلَکَهُ وَ لا سِتْرا إِلا هَتَکَهُ وَ لا عَلَما إِلا نَکَّسَهُ وَ لا سُلْطَانا إِلا کَسَبَهُ وَ لا رُمْحا إِلا قَصَفَهُ وَ لا مِطْرَدا إِلا خَرَقَهُ وَ لا جُنْدا إِلا فَرَّقَهُ وَ لا مِنْبَرا إِلا أَحْرَقَهُ وَ لا سَيْفا إِلا کَسَرَهُ وَ لا صَنَما إِلا رَضَّهُ وَ لا دَما إِلا أَرَاقَهُ وَ لا جَوْرا إِلا أَبَادَهُ وَ لا حِصْنا إِلا هَدَمَهُ وَ لا بَابا إِلا رَدَمَهُ وَ لا قَصْرا إِلا خَرَّبَهُ [أَخْرَبَهُ‌] وَ لا مَسْکَنا إِلا فَتَّشَهُ وَ لا سَهْلا إِلا أَوْطَأَهُ وَ لا جَبَلا إِلا صَعِدَهُ وَ لا کَنْزا إِلا أَخْرَجَهُ بِرَحْمَتِکَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.

مؤلف گويد که شيخ مفيد بعد از نقل زيارت سابق که اول آن اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَکْبَرُ بود فرموده که به روايت ديگر منقول است که می‌گويی بعد از داخل شدن در سرداب مقدس السَّلامُ عَلَی الْحَقِّ الْجَدِيدِ پس زيارت را نقل کرده تا نماز زيارت آنگاه فرموده پس دوازده رکعت نماز زيارت می‌کنی هر دو رکعت به يک سلام و می‌خوانی بعد از آن دعايی را که از آن حضرت روايت شده :

اللَّهُمَّ عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مَنَعَتِ السَّمَاءُ وَ إِلَيْکَ يَا رَبِّ الْمُشْتَکَی وَ عَلَيْکَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الَّذِينَ فَرَضْتَ عَلَيْنَا طَاعَتَهُمْ فَعَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ مِنْ ذَلِکَ يَا مُحَمَّدُ يَا عَلِيُّ يَا عَلِيُّ يَا مُحَمَّدُ انْصُرَانِي فَإِنَّکُمَا نَاصِرَايَ وَ اکْفِيَانِي فَإِنَّکُمَا کَافِيَايَ يَا مَوْلايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِي أَدْرِکْنِي أَدْرِکْنِي مؤلف گويد که اين دعای شريفی است و سزاوار است خواندن آن در آنجا مکرر و در غير آن مکان و ما در باب اول ذکر کرديم اين دعا را با اختلاف جزئی .

زيارت ديگر

زيارتی است که سيد بن طاوس نقل کرده فرموده دو رکعت نماز گزارد و بگويد بعد از آن سَلامُ اللَّهِ الْکَامِلُ التَّامُّ الشَّامُل الخ و ما اين زيارت را در فصل هفتم از باب اول به عنوان استغاثه به آن حضرت از کلم طيب نقل کرديم به آنجا رجوع شود مؤلف گويد که سيد بن طاوس در مصباح الزائر فصلی در اعمال سرداب مقدس ايراد کرده و در آن شش زيارت نقل کرده پس از آن فرموده و ملحق می‌شود به اين فصل دعای ندبه و زيارتی که مولای ما صاحب الامر عليه السلام هر روز به آن زيارت کرده می‌شود بعد از نماز صبح و آن زيارت هفتم حساب می‌شود و دعای عهدی که امر شده به تلاوت آن در حال غيبت و دعايی که آن را بخوانند در وقتی که از آن حرم شريف می‌خواهند برگردند پس شروع کرده بذکر اين چهار امر ما هم در اين کتاب مبارک متابعت آن بزرگوار نموده و آن چهار امر را ذکر می‌نماييم .