راهپیمایی روز قدس قبل از اینکه یک شعار سیاسی باشد یک فریاد دینی است

۲۴ فروردین ۱۴۰۲

۱۲:۵۸

۶۳۴

خلاصه خبر :
بیانات آیت الله فاضل لنکرانی به مناسب روز جهانی قدس
آخرین رویداد ها
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحيمْ
الْحَمْدُ للّه رَبِّ الْعَالَمِينْ وَصَلَى الله عَلَىٰ سَيِّدَنَا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِينْ
 
قبل از شروع بحث، چون ممکن است فردا آخرین جمعه ماه مبارک رمضان باشد و به همین دلیل به عنوان روز قدس اعلام گردیده باید این نکته را متذکر شوم. یکی از اهداف و آرمان‌های بزرگ امام خمینی(رحمة الله علیه) از انقلاب مقدس اسلامی، مقابله‌ با رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل بود.

ایشان چنین تعبیر می‌فرمودند که این رژیم به منزله یک غده سرطانی برای جهان اسلام و بلکه برای جهان بشریت است. بنابراین در دشمنی این رژیم با اسلام و اینکه این رژیم را برای مقابله با اسلام و کشورهای اسلامی به وجود آوردند هیچ تردیدی نیست.

این رژیم با تمام قدرت دنبال هدم اسلام و چپاول منابع کشورهای اسلامی است، امام(رضوان الله تعالی علیه) به خوبی این ابتکار را به خرج دادند که تمام مسلمین دنیا حول محور مقاومت و مبارزه با این رژیم جنایت پیشه حرکت کنند، چون دشمنی و عداوت این رژیم با اسلام است و اختصاص به ایران ندارد.

امروز در اسرائیل مراکز شیعه شناسی تأسیس شده برای شناخت اسلام و به دست آوردن راه‌های مقابله با اسلام و تشیع. این امری بسیار واضح و مشهود است، جنایت‌هایی که این رژیم نسبت به کشور ما و نسبت به مردم و دانشمندان ما مرتکب شده و می‌شود یک مطلب است اما اساس این رژیم برای مقابله با اسلام است. مکرر گفته‌ام اگر این انقلاب نبود معلوم نبود که امروز از کعبه و قبر مبارک پیامبر در مکه و مدینه اثری باقی مانده باشد؟! هدف اینها از بین بردن این مراکز است منتهی با سیاست‌کاری، فریب‌کاری و حقه‌بازی.

متأسفانه در سال‌های اخیر بعضی از سران کشورهای اسلامی را فریب جدّی دادند و بر خلاف خواست همه مسلمین با آنها ارتباط برقرار کردند. امروز حاکم واقعی در برخی از کشورهای همسایه که اکثر جمعیت‌شان شیعه هستند این رژیم است، اوست که برنامه‌ریزی می‌کند مساجد باشد یا نباشد، حتی تعدادی از روحانیون‌شان را به زندان برده و می‌برند، تماماً برنامه‌هایی است که این رژیم دنبال و طراحی می‌کند.

لذا در مقابله و دشمنی این رژیم با اسلام هیچ تردیدی وجود ندارد. بر اساس حکم جهاد ذبّی که ما مفصل بحث کرده‌ایم هر مسلمانی در هر نقطه‌ای از نقاط دنیا که باشد موظف است به اندازه توان خودش ولو با فریاد و حضور در یک راهپیمایی به مقابله با این رژیم برخیزد. بر اساس مبانی فقهی این یک وظیفه شرعی بر هر مسلمان است.

این فقط یک شعار سیاسی نیست که گفته شود یکی از شعارهای سیاسی انقلاب اسلامی مقابله با رژیم صهیونیستی بوده. راهپیمایی روز قدس قبل از اینکه یک شعار سیاسی باشد یک فریاد دینی است، فریادی است که مسلمانان واقعی باید سر دهند و خطر این رژیم را به همه دنیا اعلام کنند و خواستار محو و نابودی آن باشند. زیرا او دنبال نابودی مسلمانان و محو اسلام و تشیع است.

بحمدالله در سال‌های اخیر به برکت تشکیل هسته مقاومت در جهان اسلام قدرت مسلمان‌ها، قدرت حزب الله لبنان و فلسطینی‌ها و مجاهدینی که در خط مقدم مبارزه با اسرائیل هستند، بسیار زیاد شده و جا دارد یاد کنیم از فداکاری‌های شهید بزرگوار و کم نظیر حاج قاسم سلیمانی که همّت کرد و با فداکاری‌های شبانه روز خود مردم فلسطین را تجهیز نمود به طوری که امروز توانایی پاسخ به ضربه‌های اسرائیل را پیدا کرده‌اند.

از دعاهای ما این است که این قدرت قوی‌تر شود. باید دعا کنیم قدرت حزب الله، قدرت مردم فلسطین و قدرت همه مسلمان‌ها در برابر کفر و استکبار زیادتر شود.

امام خمینی می‌فرمود اگر هر مسلمانی یک سطل آب بریزد اسرائیل از بین می‌رود، اما اینها با رسانه‌های بسیار قوی که در اختیار دارند نمی‌گذارند مسلمان‌ها درست بفهمند که چه خبر است؟ امیدوارم به عنوان یک عبادت و انجام وظیفه موفق به حضور در این راهپیمایی با شکوه، آن هم با زبان روزه در ماه مبارک رمضان بشویم و با عنایت خدای تبارک و تعالی و استمداد از خون‌های شهدا، مخصوصاً شهدایی که در این راه جان عزیزشان را تقدیم کرده‌اند هر چه زودتر شاهد روزی باشیم که از این رژیم اثری نباشد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته


برچسب ها :

روز قدس حزب الله لبنان رژیم اشغالگر قدس فاضل لنکرانی جهاد ذبی امام خمینی(قده) روز جهانی قدس اهمیت روز قدس مجاهدین فلسطین جبهه مقاومت حمایت از فلسطین رژیم غاصب اسرائیل