طوفان الاقصی حادثه‌ای است که صحنه سیاست را در دنیا تغییر می‌دهد

۱۸ مهر ۱۴۰۲

۱۶:۰۴

۶۳۷

خلاصه خبر :
بیانات آیت الله فاضل لنکرانی در حمایت از طوفان الاقصی فلسطین
آخرین رویداد ها

بسم الله الرحمن الرحیم
«وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ»

این روزها حادثه بسیار بزرگی در تاریخ بشریت و تاریخ اسلام رقم می‌خورد. مردم مظلوم فلسطین که متجاوز از 70 سال است مورد اقسام جنایات، قتل و غارت و کشتار کودکان و زنان بی‌گناه و زندانی شدن بسیاری از جوانانشان قرار گرفته‌اند، اینک به پا خاسته‌اند. 

در طول این مدت روز به روز چنگال این رژیم غاصب تیزتر شد و نسبت به مردم فلسطین رذالت و وحشی‌گری خود را بیشتر نشان داد و اگر این انقلاب مقدس نبود، امروز همه کشورهای اسلامی و حتی خود ایران تحت سیطره این رژیم قرار داشت و معلوم نبود، با آن نقشه‌های شومی که برای اسلام و کشورهای اسلامی داشتند، چه بر سر اسلام می‌آوردند.

مسئله فلسطین مسئله‌ی اول مسلمان‌هاست
یکی از آثار و برکات بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران این بود که رژیم صهیونیستی‌ را زمین‌گیر کرد و مانع رشد  و تحقق نقشه‌های آنان شد. بحمدالله مجاهدان مسلمان و انقلابی‌ فلسطین با الهام‌گیری از انقلاب اسلامی ایران به این سمت حرکت کردند که در منطقه هسته مقاومت را به وجود آورند، و این همه، مرهون تدبیرهای امام خمینی(رضوان‌ الله علیه) و پشتکار و جدیّت و عزم راسخ رهبری معظم انقلاب است.

امروز از برکت قیام طوفان الاقصی که شاهد آن هستیم، یک هم‌بستگی بسیار گسترده‌ در میان مسلمان‌ها و همه گروههای اسلامی در نقاط مختلف دنیا به وجود آمده، و همه به راحتی می‌فهمند که مسئله فلسطین مسئله‌ی اول مسلمان‌هاست و باید این مسئله حل شود.

اینک از یک سو شاهد وحشی‌گری‌های عجیب هستیم که جبهه کفر را با قتل و غارتهایشان در یک طرف قرار می‌دهد و بلافاصله آمریکا همه امکاناتش را در اختیار اسرائیل که مولود نامشروعش هست می‌‌‌گذارد و کشورهای اروپایی و بعضی کشورهای دیگر که در ذات با این رژیم پلید مشترک هستند با آن همراهی می‌کنند، از سوی دیگر مسلمین یک اتحاد و همبستگی خوبی پیدا می‌کنند.

تغییر صحنه سیاست دنیا با طوفان الاقصی
طوفان الاقصی حادثه‌ای است که صحنه سیاست را در دنیا تغییر می‌دهد، آرام آرام صحنه سیاست بین‌المللی شکل دیگری پیدا می‌کند، هدف کاملاً مقدس است، هدف حفظ اسلام و آزاد کردن قدس شریف و کوتاه کردن دست غارتگران از کشورهای اسلامی است، اینها نقشه‌های شومی در سر می‌پروراندند. از همان اول امام خمینی(ره) می‌فرمودند اینها دنبال از نیل تا فرات هستند، هدف جوانان غیور و بیدار فلسطین این است که رژیم صهیونیستی از بین برود و باید هم از بین برود، این از آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی است و هر مسلمانی باید این آرمان را داشته باشد.

بی تفاوت نبودن نسبت به جنایات اسرائیل
امروز نمی‌شود یک مسلمان جنایات اسرائیل را بر مردم ستمدیده ببیند و نسبت به آن بی‌تفاوت باشد، بگوید به من چه ارتباطی دارد؟ ما در بحث جهاد ذبّی که به معنای جهاد برای حفظ اصل اسلام است، گفته‌ایم هرچند جهاد ابتدایی بر زنان و کودکان واجب نیست اما در جهاد ذبی اگر لازم باشد زنان و کودکان هم باید حضور پیدا کنند. در جهاد ذبی نمی‌شود گفت مرزهای دشمن با ما فاصله دارد و به ما ارتباطی ندارد. بر اساس جهاد ذبی که تمام فقها قائل به آن هستند اگر اساس اسلام در خطر واقع شد هر کسی به هر اندازه‌ای که توان دارد باید تلاش کند.

اینکه امام فرمود «اسرائیل باید از بین برود» روی همین مبناست، چون اسرائیل برای نابود کردن اسلام درست شده. ما به خوبی در این یک دهه اخیر دیدیم که آمریکا با درست کردن داعش و طالبان که هر یک نسخه‌بدل هم هستند آنها را به جان کشورهای مسلمان انداخت و هدفش هم اینست که اسلام را از بین ببرند و در این هیچ تردیدی نیست.

پیشرفت نسل جوان فلسطین به برکت نظام اسلامی و دوراندیشی رهبر معظم انقلاب
بنابراین خدا را شکر می‌کنیم که امروز به برکت نظام اسلامی و رهبر مقتدر و دوراندیش آن، یک نسل جوان قویّ پراراده‌ در فلسطین به حرکت درآمده و با همت‌ شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی امروز سلاح مردم و مجاهدان فلسطین فراتر از سنگ و چوب رفته و به راحتی به موشک و پهباد دسترسی پیدا کرده‌اند.

هنوز جبهه‌های شمالی یا کرانه باختری به میدان نیامده‌اند، اگر امروز یک اجماع در میان فلسطینیان حاکم شود به راحتی می‌توانند این رژیم منحوس را از بین ببرند و قدس شریف را آزاد کنند، فلسطین امروز فلسطین ده سال پیش نیست. اینک با یک عزم راسخ به میدان نبرد آمده‌اند. امیدواریم که بتوانند به هدف والای خود برسند.

تحقق وعده و سنت الهی
در مورد وحشی‌گری‌های اسرائیل باید به این آیه قرآن توجه کنیم. بعد از جنگ احد و آن شکستی که بر مسلمین وارد آمد خدای تبارک و تعالی این آیه شریفه را نازل فرمود: «وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ»؛ سستی به خرج ندهید. هم از جهت روحی و هم از جهت جسمی محکم باشید و محزون نشوید، چرا که اراده‌ی خدا بر این است که مسلمان‌ها دست برتر را داشته باشند. 

در مورد «أَنتُمُ الأَعْلَوْنَ» در برخی ترجمه‌ها و تفاسیر نوشته‌اند که نتیجه جنگ را شما می‌برید، این هم یک مصداقی از این «أَنتُمُ الأَعْلَوْنَ» است، اما این اراده قطعیه خداست که مسلمین دست برتر را پیدا کنند، زمان و مقدار این برتری نیز بستگی به همت و تلاش و آگاهی مسلمانان دارد. 

این آیه یکی از آیات اجتماعی قرآن است، ان شاء الله این وعده و سنت الهی یعنی تفوق جامعه مسلمین بر کفر و شرک و استکبار به زودی محقق خواهد شد.


برچسب ها :

فاضل لنکرانی حمایت از فلسطین طوفان الاقصی نابودی اسرائیل ذلت اسرائیل تحقیر اسرائیل اهمیت طوفان الاقصی فلسطین