سالم‌ترين و دقيق‌ترين نظام، نظام ولايت فقيه است

۱۳ دی ۱۳۹۶

۱۶:۳۵

۲,۹۴۹

خلاصه خبر :
حضرت آيت الله حاج شيخ محمدجواد فاضل لنكراني(دامت بركاته) در پايان درس خارج اصول خود، مورخ 96/10/13 پيرامون اغتشاشات اخير بيانات مهمی را ايراد فرمودند
آخرین رویداد ها

بسم الله الرّحمن الرّحيم
الحمدلله رب العالمين و صلى الله على سيدنا محمد و آله الطاهرين

قال علي(عليه السلام):
«ثَلاثٌ‏ مَنْ‏ حَافَظَ عَلَيْهَا سَعِدَ إِذَا ظَهَرَتْ عَلَيْكَ نِعْمَةٌ فَاحْمَدِ اللهَ وَ إِذَا أَبْطَأَ عَنْكَ الرِّزْقُ فَاسْتَغْفِرِ اللهَ وَ إِذَا أَصَابَتْكَ شِدَّةٌ فَأَكْثِرْ مِنْ قَوْلِ لاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إلاَّ بِاللَّهِ».

به مناسبت قضايايي كه اين ايام در كشور ما واقع شده، عرض مي‌کنيم حقيقت ولايت فقيه و حكومت اسلامي، حكومت اهل‌بيت(عليهم السلام) است، منتهي در يك درجه‌ي نازل‌تر.

اين بزرگترين نعمتي است كه در عصر حاضر خدا نصيب ملت ايران و حوزه‌هاي علميه و شيعيان و مسلمانان جهان كرده است و براساس روايت امير المومنين(عليه السلام) بايد قدرشناس اين نعمت بزرگ باشيم.

البته مقصود من اين نيست كه اين حكومت فقط نعمت براي مسلمان‌هاست، خير! حكومت اسلامي براي همه‌ي اقشار و پيروان هر مذهبي نعمت است. بر اساس ضوابط ديني ما تمام اقليت‌هاي ديني در پرتو اين حكومت مي‌توانند با احترام به دين‌شان بپردازند و زندگي عادي و متعارف خود را داشته باشند.

از اين‌رو حكومت اسلامي يك نعمت بزرگ است كه خدا به مردم ما عنايت كرده است. اهميت اين كلام هنگامي روشن مي‌شود كه به ياد بياوريم قبل از انقلاب چه بود؟ قبل از انقلاب اسمي از اسلام بود و بس! و آرام آرام داشتند آن اسم را هم از بين مي‌بردند.

گاهي اوقات بعضي مي‌گويند الآن هم مشكلات اخلاقي و اقتصادي فراواني در جامعه وجود دارد. منتهي بايد توجه نمود اگر آن حكومت طاغوت تحت يوق استكبار ادامه پيدا مي‌كرد الآن چه خبر بود؟ يقيناً اگر ادامه پيدا كرده بود امروز نه تنها از دينداري در اين كشور خبري بود و نه منابع ملي آن كه كاملاً در چپاول خارجي‌ها بود. ما بايد تاريخ قبل از انقلاب و طاغوت را ببينيم تا بدانيم اين انقلاب چه كرده است.

از وقتي كه انقلاب اسلامي به وجود آمد اسرائيل كه غده‌ي سرطاني براي دنياي اسلام و بشريت است زمين‌گير شد، تصور كنيد اگر اين انقلاب نبود امروز اسرائيل در چه جايگاهي قرار داشت؟ آيا امروز چيزي به نام مكه، مدينه، عتبات و عراق و جهان اسلام داشتيم؟ ابدا.

تحليل منِ طلبه با استدلال اين است اگر انقلاب نبود اسرائيل به قوت ادامه پيدا كرده بود اصلاً چيزي به نام جهان اسلام نداشتيم نه اينكه فقط ايران يا شيعه محو مي‌شد. حالا بگذريم از اينكه حكّام كشورهاي اسلامي يا عاجز از فهم اين مطلب هستند يا دنبال دنياطلبي خودشان هستند و منافع خود را در ارتباط با اسرائيل مي‌بينند.

اگر اين انقلاب نبود امروز قدرت آمريكا به عنوان يك ابرقدرت صدبرابر بود، امروز مي‌بينيد كه در كشوري مثل يمن با اين همه امكانات نظامي كه آمريكا و اروپا براي عربستان مي‌فرستند همه‌شان عاجز شده‌اند، در مورد سوريه چند سال پيش بسياري از سياستمداران مي‌گفتند آمريكا چند روزه سوريه را مي‌بلعد و ايران مي‌خواهد آنجا چه كند؟ اما به لطف خدا و اخلاص اين فرزندان مدافع حرم، سوريه از چنگال آمريكا و اسرائيل بيرون آمد و عراق حفظ شد اينها نعمت خدا و از آثار اين انقلاب است.

مرحوم والد ما(رضوان الله عليه) مي‌فرمود از بركات انقلاب اين است كه اسلام در دنيا يك صداي ديگري پيدا كرد، شيعه در دنيا معرفي شد اصلاً قبل از انقلاب در كشورهاي دنيا چگونه مي‌توانستيم بگوئيم شيعه كيست؟ اما امروز در كاخ كرملين كه قبل از انقلاب پايتخت ماركسيسم كمونيزم بود، شيعه را به عنوان يك مذهب منطقي، معقول، مبتني بر پايه‌هاي محكم در همه‌ي ابعاد مي‌شناسند، همين طور است در خود كاخ سفيد و مراكز قدرت جهاني. ما قبلاً چگونه مي‌توانستيم اينقدر شيعه را معرفي كنيم؟

در مقام تحليل بايد واقعيت كلان را در نظر گرفت نه برخي از امور جزئي را تا گرفتار اشتباه محاسباتي نشويم، طبعاً اشكالاتي در كشور وجود دارد ولي در نگاه كلان بركات اين انقلاب و نظام قابل شمارش نيست. بهترين شاهدش اين است كه دشمن از اين انقلاب دست برنداشته و هر روز توطئه‌اي جديد ايجاد مي‌كند.

داعش را با آن همه هزينه و آن جنايات فجيع درست كردند، حال با اين شكست بسيار سنگيني كه آمريكا و اسرائيل خورده‌اند آيا بيكار مي‌نشينند؟ من معتقدم نشانه‌ها از دست‌هاي خارجي در اين قضاياي اخير به وضوح ديده مي‌شود، چطور شد فرداي همان شبي كه داعش موصل را گرفت در مدارس آنجا كتاب‌هايشان تدريس گرديد؟ اين كتاب‌ها كجا نوشته شده بود و آنرا چه زماني آماده كرده بودند؟ خودِ اين ابوبكر بغدادي را كجا تربيت كردند. حرف خيلي زياد است صدها ساعت لازم است تا راجع به توطئه‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي دشمن براي از بين بردن اسلام و انقلاب صحبت كنيم، انسان متحير است از اين همه نقشه چيني‌ها.

ترديدي نداريم در اين حركات اخير توطئه‌هاي دشمن حرف اول را مي‌زند، اينكه مردم مشكل داشته‌اند درست، اما مگر در دولت‌هاي سابق مشكل نداشتند؟ مگر تورم 40 درصدي در دولت‌هاي سابق نداشتيم؟ بله مشكل هست و اين يك بحث ديگري است و مسئولين هم بايد تلاش خودشان را مضاعف كنند تا بتوانند مشكلات مردم را حل كنند ولي ببينيد وقتي لايحه بودجه به مجلس داده مي‌شود، و همراه آن مسئله‌ي گران شدن بنزين و ماليات مطرح مي‌شود دشمن مي‌بيند زمينه آماده است، آن برنامه‌اي را كه از قبل طراحي كرده به اجرا مي‌گذارد.

در جامعه ما بيكاري هست و در اين چند ساله اخير براي رفع آن تا يك حدي كار كرده‌اند ولي متأسفانه هنوز نتوانسته‌ايم براي جوان‌ها ايجاد شغل كنيم، خب بايد كار كرد، بايد در دل مردم را شنيد، يكي از حرفهاي مردم اين است كه اين اختلاس‌ها چي شد، كجا رفت؟ چرا پول‌هاي بيت المال برنگشت؟ اگر برگشته كه بيايند براي مردم بيان كنند، مردم حرف دارند و حرفشان هم صحيح است.

به قول امام(رضوان الله تعالي عليه)؛ مردم، ولي نعمت ما و صاحب اصلي انقلاب هستند، اين صاحب اصلي انقلاب مطالبه دارد، سؤالات دارد، احتياجات دارد، بايد پاسخ داده شود، ولي عرض من اين است دشمن درست در اين زمان درصدد اجراي نقشه شوم خود برآمده است.

اينها متخصصيني دارند كه زمان شناسي مي‌كنند، روان شناسي مي‌كنند، جامعه شناسي مي‌كنند كه كجا و در كدام شهر چه شعاري داده شود؟ شعاري در قم داده مي‌شود «نه اسلام نه قرآن» كه انسان در خواب هم نمي‌بيند يك قمي اين شعار را بدهد، انسان در خواب هم نمي‌بيند كسي كه حتي مذهب نداشته باشد اين شعار را بدهد.

پيداست اين شعار از كجا آمده و توسط چه كساني پيگيري مي‌شود؟ البته ممكن است بعضي از جوان‌ها را فريب بدهند و تطميع كنند كه بايد اينها روشن شود، به نظر من يكي دو ماه ديگر، پشت پرده‌ي اين قضايا باز شده و معلوم مي‌شود چه نقشه‌اي در كار بوده است، اين انقلاب از روز نخست دائماً در معرض اين نقشه‌ها بوده و خواهد بود، به فرموده رهبري معظم انقلاب حرف آنها اين است كه چرا اسلام، چرا انقلاب؟ آنها با نظام مخالفند و مي‌گويند اين نظام بايد از بين برود.

من همين جا عرض كنم امروز تحليل‌گران منصف دنيا با قطع نظر از اينكه ما ادله بر ولايت فقيه داريم يا نه، به اين نتيجه رسيده‌اند كه سالم‌ترين و دقيق‌ترين نظام، نظام ولايت فقيه است. دو سال قبل گروهي از انديشمندان مسكو كه اتاق فكر پوتين بودند به مركز فقهي آمده بودند، پيرمردهايي بودند با مراتب بالاي مذهبي و كاردينال‌هايي در بين آنها بود كه خودشان گفتند سال‌ها تحقيق و فكر مي‌كنند و نتيجه‌ي كار خود را به پوتين ارائه مي‌دهند سپس گفتند ما انواع حكومت‌ها را بررسي كرده‌ايم، آن حكومتي كه واقعاً مبتني بر يك منطق صحيح است همين ولايت فقيه است.

اين حرفي است كه بيگانگان اعتراف مي‌كنند. آيا سوء استفاده از عناوين مقدس توسط افراد مقدس‌نما و انقلابي‌نما كه به دزدي و فساد از بيت المال مي‌پردازند و خود را در پوشش حمايت از انقلاب و ولايت فقيه مخفي مي‌كنند فقط در اين حكومت بوده است؟ اينگونه افراد در زمان امامان ما نيز بوده‌اند.

ما بايد خوب دقت كنيم، در درجه اول خودمان باورمان باشد كه اين نظام مبتني بر ولايت فقيه حق است. حالا عرض كردم ادله نقلي‌اش به كنار، مرحوم والد ما(رضوان الله عليه) مي‌فرمود اين مطلب اصلاً نيازي به استدلال ندارد و از واضحات است، اصلاً اين نظام با ساير نظام‌ها قابل مقايسه نيست، حفظ اين نظام و تقويت آن واجب است، اين را بايد به مردم هم بگوئيم. البته مردم عزيز ما كه سنگيني هشت سال جنگ را روي شانه خود قرار دادند و خم به ابرو نياوردند آنها چه ما در كنارشان باشيم و چه نباشيم اين نظام و انقلاب را كه حاصل خون شهيدان گرانقدرشان است حفظ مي‌كنند، اما وظيفه ماست كه بيشتر توجه بدهيم و اين انقلاب را از مكر و حيله دشمنان حفظ كنيم.

خدا را شكر مي‌كنيم كه امروز در حوزه‌ي علميه ما روحيه‌ي انقلابي حاكم است، همان روحيه‌اي كه از اول انقلاب و قبل از انقلاب در آن بوده، حوزه ما در صحنه و بيدار است، و با هوشياري مراقب توطئه‌هاي دشمن است، اميدواريم هر چه زودتر اين غائله تمام گردد و با آشكار شدن سرنخ‌ها و ريشه‌هايش سبب بيدارتر شدن مردم بشود.

از اول انقلاب تاكنون هر غائله‌اي كه در كشور به وجود آورده‌اند سبب بيدارتر شدن مردم ما شده و مُشت دشمنان را بيشتر باز كرده است. اين ترامپ احمق كه عنوان يك رئيس جمهور را يدك مي‌كشد اينقدر عقل ندارد كه مردم ايران را بشناسد، مردم ايران را در تعدادي جوان فريب خورده قرار داده يا افرادي كه از جاهاي ديگر وارد تجمعات مردم كه فكر كرده‌اند مشكلاتشان را از اين طريق بيان كنند، كرده‌اند كه بعداً وضعيت اين افراد هم معلوم خواهد شد.

چه كسي از مردم متدين حاضر است در اين مملكت شعار نه قرآن نه اسلام سر بدهد؟! مسيحي و يهودي هم امروز حاضر نيست اين شعار را بدهد، ترديد نكنيد كه اين شعار از خارج آمده است. ان شاء الله رهبري مقتدر ما كه اين هم نعمتي است كه خداوند در پرتو اصل ولايت فقيه بر مملكت ما عنايت فرموده است و مايه اميد همه‌ي ما در اين بحران‌ها است، اين كشور را از اين بحران‌ هم با درايت حفظ مي‌كند.

شايد شنيده باشيد آيت الله العظمي سيستاني گفته بود اينكه من پنج سال است از خانه بيرون نيامده‌ام برايم ناراحتي ايجاد نمي‌كند، اما يكي از اين خبرها كه از ايران مي‌آيد ناراحت مي‌شوم، ايشان به عنوان يك مرجع بزرگ شيعه اين ضرورت را كه بايد اين نظام حفظ شود مبادا تلاطمي در اين نظام به وجود بيايد بهتر از من و شما مي‌فهمد! ما هم بايد سعي كنيم كه ان شاء الله اين مسائل حل شود خداوند وجود مراجع بزرگوار و رهبري معظم انقلاب را در كشور ما حفظ كند و اين انقلاب را از همه‌ي آفات مصون بدارد ان شاء‌الله.

والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اهم مطالب:
۱ـ حقيقت ولايت فقيه و حكومت اسلامي، حكومت اهل‌بيت(عليهم السلام) است، منتهي در يك درجه‌ي نازل‌تر.
۲ـ حكومت اسلامي براي همه‌ي اقشار و پيروان هر مذهبي نعمت است. بر اساس ضوابط ديني ما تمام اقليت‌هاي ديني در پرتو اين حكومت مي‌توانند با احترام به دين‌شان بپردازند و زندگي عادي و متعارف خود را داشته باشند.
۳ـ من معتقدم نشانه‌ها از دست‌هاي خارجي در اين قضاياي اخير به وضوح ديده مي‌شود.
4ـ مردم حرف دارند و حرفشان هم صحيح است. به قول امام(رضوان الله تعالي عليه)؛ مردم، ولي نعمت ما و صاحب اصلي انقلاب هستند، اين صاحب اصلي انقلاب مطالبه دارد، سؤالات دارد، احتياجات دارد، بايد پاسخ داده شود.
5ـ اينكه مردم مشكل داشته‌اند درست، اما مگر در دولت‌هاي سابق مشكل نداشتند؟ مگر تورم 40 درصدي در دولت‌هاي سابق نداشتيم؟ بله مشكل هست و اين يك بحث ديگري است و مسئولين هم بايد تلاش خودشان را مضاعف كنند تا بتوانند مشكلات مردم را حل كنند.
6ـ امروز تحليل‌گران منصف دنيا با قطع نظر از اينكه ما ادله بر ولايت فقيه داريم يا نه، به اين نتيجه رسيده‌اند كه سالم‌ترين و دقيق‌ترين نظام، نظام ولايت فقيه است.
7ـ آيا سوء استفاده از عناوين مقدس توسط افراد مقدس‌نما و انقلابي‌نما كه به دزدي و فساد از بيت المال مي‌پردازند و خود را در پوشش حمايت از انقلاب و ولايت فقيه مخفي مي‌كنند فقط در اين حكومت بوده است؟ اينگونه افراد در زمان امامان ما نيز بوده‌اند.
8 ـ مردم عزيز ما كه سنگيني هشت سال جنگ را روي شانه خود قرار دادند و خم به ابرو نياوردند آنها چه ما در كنارشان باشيم و چه نباشيم اين نظام و انقلاب را كه حاصل خون شهيدان گرانقدرشان است حفظ مي‌كنند، اما وظيفه ماست كه بيشتر توجه بدهيم و اين انقلاب را از مكر و حيله دشمنان حفظ كنيم.
9ـ چه كسي از مردم متدين حاضر است در اين مملكت شعار نه قرآن نه اسلام سر بدهد، مسيحي و يهودي هم امروز حاضر نيست اين شعار را بدهد، ترديد نكنيد كه اين شعار از خارج آمده است.
10ـ ان شاء الله رهبري مقتدر ما كه اين هم نعمتي است كه خداوند در پرتو اصل ولايت فقيه بر مملكت ما عنايت فرموده است و مايه اميد همه‌ي ما در اين بحران‌ها است، اين كشور را از اين بحران‌هم با درايت حفظ مي‌كند.


برچسب ها :

ولايت فقيه براندازي حکومت اسلامي اسرائيل اغتشاشات 96 ولي فقيه حکومت ولايت فقيه غده سرطاني انقلاب اسلامي اغتشاشات دي 96 توطئه توطئه دشمنان اسلام پشتوانه نظام اسلامي