پرسش از معظم له پیرامون تصمیمات شورای نگهبان

۱۲ خرداد ۱۴۰۰

۱۲:۰۷

۷۰۵

خلاصه خبر :
آنچه را که شورای محترم نگهبان تصویب می‌نمایند، أعم از قوانین جاری ویا احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان، لازم الرعاية است و تخریب آن به هیچ وجه مشروع نیست.
آخرین رویداد ها

بسمه تعالی
محضر مبارک استاد معظم و فقیه انقلابی حضرت آية الله محمدجواد فاضل لنکرانی(دام ظله العالی)
سلام علیکم
در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم که با توجه به تصمیم و عملکرد شورای محترم نگهبان در احراز و عدم احراز صلاحیتها، حرف و حدیث‌‌های جدی در این‌‌باره، در مجامع علمی و غیر علمی کشور مطرح گردیده است.
با توجه به مبانی مستحکم جنابعالی بر لزوم حفظ و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و لزوم تحکیم و تثبیت مبنای مرتقای ولايت فقيه و وجوب شرکت در انتخابات، نظر و دیدگاه شریفتان درباره آراء و تصمیمات و دیدگاه‌‌های شورای محترم نگهبان را خواستاریم.
والسلام عليكم و رحمة الله
جمعی از شاگردان و طلاب حوزه علمیه قم
۱4۰۰/۳/۱۰ش
144۲/۱۰/۱۹ق


بسمه تعالی
لزوم تسلیم در برابر قوانین نظام جمهوری اسلامی امری است مبتنی بر مبانی فقهی محکم، خصوصا ولایت مطلقه فقیه؛ بنابراین آنچه را که شورای محترم نگهبان تصویب می‌نمایند، أعم از قوانین جاری ویا احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان، لازم الرعاية است و تخریب آن به هیچ وجه مشروع نیست.
آری نباید باب انتقاد بسته شود و باید اجازه داد آراء و اندیشه‌‌های دلسوزان انقلاب شنیده شود و برحسب اقتضای هرکدام، پاسخ مناسب داده و تصمیم صحیح گرفته شود.
موفق باشید إن شاء الله.
محمدجواد فاضل لنکرانی
۱400/۳/۱۰ش
محمد جواد فاضل لنکرانی



برچسب ها :

انتخابات فاضل لنکرانی انقلاب اسلامی آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني شورای نگهبان تأیید صلاحیت داوطلبان تخریب شورای نگهبان عملکرد شورای نگهبان