«مردم» یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت دفاعی کشور

۰۶ آبان ۱۴۰۰

۱۴:۵۳

۷۵۳

خلاصه خبر :
بیانات آیت الله فاضل لنکرانی(مدظله) در دیدار سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل
آخرین رویداد ها

بسم الله الرحمن الرحیم

هفته پدافند غیرعامل را خدمت شما و مجموعه‌ای که با این عنوان در کشور خدمت می‌کند تبریک عرض می‌کنم، امیدوارم با تلاش‌های بلند مدت جنابعالی و دوستان‌تان این مجموعه استمرار پیدا کرده و جایگاه خود را در نظام ما به خوبی به دست آورده و مخصوصاً با روی کار آمدن این دولت، موفق‌تر از گذشته قدم‌های بزرگی را بردارید.

همان‌طور که فرمودید، رهبری معظم انقلاب بر دو نکته تأکید فرموده‌اند و باید نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشید؛ نکته اول این است که مردم هنوز آشنایی کامل به پدافند غیرعامل ندارند، در حالی که عامل، اهرم و قدرت اصلی این کار خود مردم هستند یعنی هر چه مردم را نسبت به تهدیدات و توطئه‌های دشمن آگاه‌تر کنیم و آنها را بیشتر به صحنه بیاوریم دست دشمن کوتاه می‌شود و نمی‌تواند به اهداف خودش برسد.

باید برای مردم روشن بشود که دشمن در این زمان چطور می‌خواهد به میدان بیاید؟ آنها امروز اصلاً راجع به حمله نظامی فکر نمی‌کنند، همیشه می‌گویند گزینه‌ نظامی روی میز هست ولی از گزینه‌هایی است که به نظر تحلیلگران و اهل فن روی میز می‌ماند و هیچ وقت به میدان عمل نمی‌آید. باید طرح‌ها و توطئه‌های دیگر دشمن را بیشتر برای مردم روشن کنید.

البته از این مجموعه و شخص جنابعالی گاهی مصاحبه‌هایی منتشر شده، ولی این کافی نیست! اگر مردم با شیوه‌های جدید توطئه‌های دشمن که یک نمونه‌اش همین حملات سایبری است آشنایی پیدا کنند دیگر ما بحران و مشکل پیدا نمی‌کنیم چون مردم می‌فهمند تهدید‌های جدید چگونه است و خودشان پای کار می‌آیند و کمک می‌کنند تا این حملات و تهدیدها بی‌اثر بشود.

نکته دوم این است که امروز تهدیدها خیلی پیچیده شده و از بعد نظامی فراتر رفته و در مسائل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و همه ابعاد گسترش یافته است. در زمان گذشته دشمن از راه نظامی حمله می‌کرد و تکلیف روشن بود، محاسبات نظامی می‌شد و برخورد هم می‌شد اما امروز دشمن در همه ابعاد به میدان آمده، در جهت اقتصادی شما می‌بینید امروز آنقدر مسائل اقتصادی کشور را به امور بین المللی و مسائل جهانی گره می‌زنند تا مشکلات زیادی برای کشور به وجود آورند. یکی از مواردی که مجموعه پدافند غیرعامل می‌تواند ورود پیدا کند همین است که آیا fatf به مصلحت کشور هست یا نیست؟ آن را با استدلال روشن برای مردم بیان کند.

این یکی از شگردهای دشمن در مسائل اقتصادی است و البته برنامه‌های دیگری هم برای ضربه بر اقتصاد کشور دارند. مثل تحریم‌های ظالمانه. باید خدا را بر استقامت این ملت که ناشی از آگاهی بسیار قوی و ریشه‌داری است که به برکت انقلاب، امام و شهدا، پیدا کرده‌اند شکرگزار بود. باید رسانه‌ها نیز به کمک بیایند و تهدیدهای دشمن در مسائل اقتصادی و فرهنگی و سیاسی را برای مردم ما توضیح دهند. اینکه رهبری معظم می‌فرمایند تهدیدها پیچیده شده یعنی گسترده و همه‌جانبه هم شده است، ما فقط از یک راه تهدید نمی‌شویم، از همه جوانب مورد تهدید هستیم. مثلاً یکی از تهدیدهای مهم دشمن از بین بردن بنیان خانواده‌هاست.

این چیزهای نظیر همجنس‌گرایی، ازدواج سفید که هر روز به شکلی در دنیا توسعه داده می‌شود. برنامه‌ریزی شده است، اینطور نیست که بگوئیم یک عده انسان‌ی که دنبال شهوات نفسانی هستند خودشان به این مسیرها می‌روند. آنها در دولت‌ها نفوذ دارند، نیرو دارند، قانون سقط جنین را طوری تغییر می‌دهند که آن را در کشورهای مورد نظرشان مجاز کنند، همجنس‌گرایی را به صورت قانون مطرح کنند که مانعی نداشته باشد! این هم یک نوع حمله و تهدید است.

اینها می‌خواهند اساس خانواده‌ها را متزلزل کنند، ازدواج شکل نگیرد، روابط بر اساس یک رابطه صحیح عقلی و شرعی نباشد، حتی نمی‌شود اسمش را روابط حیوانی گذاشت، چون حیوانات هم یک ضوابطی دارند.

به نظرم مجموعه جنابعالی باید یک لیستی از تهدیدهای دشمن و راهکارهای مقابله با آن را به مردم ارائه بدهد تا آگاهی مردم بیشتر شود. به هر حال مردم به عنوان رکن مهم و تاثیرگذار پدافند غیرعامل هستند. من به سهم خودم از این دوراندیشی و تدبیر رهبری معظم انقلاب در تشکیل این مجموعه تشکر می‌کنم.

خود جنابعالی هم الحمدلله با انرژی و انگیزه تمام در تلاش هستید. قبول این مسئولیت اقتضا می‌کند انسان خیلی باانگیزه باشد، و انگیزه‌اش هم باید الهی و خدمت به مردم باشد. این کشور امروز تنها کشوری است که واقعاً استقلال دارد تنها کشوری که مردم خودشان برای سرنوشت کشور تصمیم می‌گیرند کشور ایران است، تنها کشوری که در مقابل ابرقدرتها و صهیونیزم ایستاده جمهوری اسلامی ایران است.

دشمن هم دنبال از بین بردن این نظام است، هرچند در حرفهایشان می‌گویند ما در صدد تغییر نظام نیستیم، بلکه می‌خواهیم خواسته‌های ما انجام بشود، هدف کلان و اصلی دشمن از بین بردن نظام جمهوری اسلامی است، چون می‌خواهند حاکمیت دین و حاکمیت اسلام از بین برود، و بشر را تحت حاکمیت خود بشر قرار دهند آن هم به نحو بسیار مشکل‌دار.

امیدواریم که خداوند این نظام را به برکت خون شهدا و اخلاص مجاهدان، رزمندگان و جانبازان و مخلصانی که پای این انقلاب بودند و هستند حفظ کند. انتظار ما این است که چند برابر این حملات سایبری که این روزها بر ما وارد کردند به آنها ضربه بزنید و با شناسایی نقاط آسیب‌پذیر نظام و تقویت آن تلاش کنید فرصت انجام چنین حملاتی در اختیار دشمن قرار نگیرد. امیدواریم آنچنان قوی عمل کنید که دشمن برای همیشه مأیوس بشود.

سال گذشته هم این موضوع را متذکر شدم یکی از اهداف دشمن کاهش و تقلیل نسل مردم ایران است. نقشه‌ای که از ده‌ها سال پیش به عنوان کنترل جمعیت طراحی کردند و مردم را ترساندند که اگر رشد جمعیت همینطور ادامه پیدا کند شما در آینده نسبت به غذا و آب و بهداشت به مشکل برخورد می‌کنید.

عرض ما این است الآن که بیش از یک دهه است رهبری راجع به این موضوع هشدار داده‌اند، و قبل از ایشان هم خود حوزه علمیه و مراجع هشدار دادند. مرکز فقهی ما نشست‌های علمی با کمیسیون بهداشت مجلس برگزار کرد و ادله‌ای که اسلام برای ترغیب به کثرت جمعیت و کثرت اولاد، بیان کرده است را به آنها ارائه نمود. البته نمی‌خواهیم بگوییم مشکلات را نباید در نظر گرفت! نه،‌ مسئولین باید مشکلات را برطرف کنند، به کسی که صاحب چهار پنج اولاد شد مسئولین باید تسهیلات ویژه‌ای دهند که او دغدغه آینده این بچه را نداشته باشد. الآن یکی از حرفهایی که جوان‌ها دارند و منطقی هم هست می‌گویند دغدغه‌ی آینده فرزندانمان را داریم، وقتی مسئولین زیرساخت‌های این کار را برای آینده محکم کنند جوان‌ها هم به این سمت می‌روند.

من به عنوان یک طلبه از همه مسئولین تقاضا می‌کنم یک فکر اساسی در مورد جمعیت کشور کرده و یک برنامه دقیق راجع به آن تنظیم کنند. با امروز و فردا کردن و بهانه‌های مختلف این کار را به تأخیر نیندازند، کشور ما در یک آینده از نظر جمعیت با یک بحران مواجه است، چاره‌اندیشی برای حل این معضل را از هم اکنون باید رئیس جمهور، دولت و مجلس انجام دهند. تهدید کاهش جمعیت که هنوز هم ادامه دارد و دشمنان هم خوشحالند که این تهدیدشان در حال عملی شدن است باید هرچه زودتر حل شود.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته



برچسب ها :