قطعاً عاملان این حادثه(کشتار شیعیان پیشاور) از اسلام خارجند

۱۸ اسفند ۱۴۰۰

۱۲:۲۲

۷۵۶

خلاصه خبر :
ابزار انزجار آیت الله فاضل لنکرانی نسبت به کشتار شیعیان مسجد پیشاور پاکستان
آخرین رویداد ها

بسم الله الرحمن الرحیم

نکته‌ای که باید توجه داده شود اظهار انزجار نسبت به کشتار شیعیان عزیز ما در مسجد پیشاور پاکستان است.

دشمن و آنها که این حادثه‌ی فجیع را به وجود آوردند از اسلام خارجند این افراد در نقطه‌ی مقابل مسلمین قرار دارند که عده‌‌ای مسلمان را در روز جمعه آن هم در حال نماز جمعه با این وضع فجیع و انفجار شدید به شهادت رساندند. مدتی بود این حوادث فروکش کرده بود. اما مجدداً این حادثه تلخ رخ داد. ما با تمام خانواده‌های شهدای این حادثه فجیع اظهار همدردی کرده و از خدای تبارک و تعالی برای آنها صبر و اجر فراوان مسئلت می‌کنیم اما چند مطلب مطرح است؛

مطلب اول این است که قطعاً عاملان این حادثه از اسلام خارجند.

یک مسلمان نمی‌تواند چنین کشتار فجیعی انجام بدهد اینها مسلم از دایره اسلام خارجند و دنیا هم باید این را بداند، البته ممکن است به حسب ظاهر اسم اسلام بر خودشان بگذارند، اما یقیناً مسلمان نیستند و از ربقه‌ی اسلام خارجند.

نکته دوم این است که ما نباید عامل این جنایات را در مباشرین آن خلاصه کنیم.

اشتباه امت اسلامی این است که عامل و عاملان را در مباشران خلاصه می‌کند، این طرح‌ها و نقشه‌ها همه از مراکز اسرائیلی آمریکایی بیرون می‌آید و این سخن بر اساس اعتراف خودشان است که گاهی در بعضی از موارد به آن اعتراف می‌کنند، اینکه داعش را خلق کردند اعتراف خود آنهاست.

حالا چه نتیجه‌ای می‌خواهیم بگیریم؟ نتیجه این است که مسلمان‌ها باید هوشیار و بیدار باشند، امروز بخشی از یهود و بخشی از کفار با طراحی و توطئه‌‌چینی دنبال ایجاد نزاع و برادرکشی و به جان هم انداختن و قتل عام بین مسلمین هستند، علمای اسلام باید بیدار باشند آنها باید مردم را بیدار کنند که ریشه‌ی این حوادث در کجاست؟ ریشه این حوادث بیرون از کشورهای پاکستان و افغانستان و دیگر کشورها، و بیرون از دایره‌ی مسلمین در یک مراکز دیگری طراحی می‌شود و این مسئله مهمی است.

اگر ما به این مطلب توجه اساسی نکنیم نمی‌توانیم قضیه را درست تحلیل کنیم، تحلیل قضیه این است که مسلمین باید به ریشه‌ی این قضایا توجه پیدا کنند و بدانند که دشمن اصلی کجاست؟

این وحدتی را که به برکت انقلاب و انفاس قدسی امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) بین شیعه و سنی به وجود آمد عده‌ای در صدد هستند بگویند یک امر موهوم به درد نخور و بلکه مضر برای شیعه است، اینطور نیست! وحدت مسلمین به همان نحوی که امام فرمود به معنای تنزل از اعتقادات و تنزل از حقایق تاریخ نیست، وحدت این است که تمام فرقه‌های اسلامی دشمن مشترک خود را بشناسند. وحدت این است که بدانند این گونه فجایع ناشی از همان دشمن مشترک است.

همچنین لازم است مطالعه و دقت شود از حیث رفتار و گفتار چگونه باید با این حوادث مقابله شود؟

این مهم است، اینکه یک جمعی در روز جمعه به شهادت رسند یک مقام و فیض بسیار بزرگی است که نصیب شهداء شده، گرچه برای خانواده‌های آنها بسیار تأسف‌آور است و برای همه ما مصیبت بزرگی است اما مسئله این است که ریشه مشخص باشد که از کجا چنین حوادثی واقع می‌شود؟ لذا این حوادث سبب می‌شود علمای اسلام بیدارتر و مسلمان‌ها متحدتر شوند، این حوادث سبب می‌شود مسلمان‌ها و علمای اسلام از این توطئه دشمن آگاهی یابند که طرح دشمن این است که جای دوست و دشمن را جابجا کنند تا مسلمان‌ها او را دشمن نپندارند و دوست خود بدانند.

یکی از رموز موفقیت امام این بود که از اول دشمنی دشمنان اسلام را فهمید و باور کرد، یک سر سوزن هم در مقابل آنها عقب‌نشینی نکرد، اینکه کسی بگوید آمریکا امروز می‌خواهد یک خدمتی به کشورهای اسلامی کند این محال است و به هیچ وجه و در هیچ زمانی واقع نمی‌شود، حتی نسبت به اسرائیل که متاسفانه بعضی از کشورهای خلیج این روزها ارتباط با این رژیم نامشروع پیدا کرده‌اند اینها باید بدانند در تمام این خون‌هایی که در پاکستان و افغانستان ریخته می‌شود شریک هستند، مگر اسرائیل می‌تواند دوستی با مسلمین کند این چه خیال خامی است؟

فکر می‌کنند به حسب ظواهر اگر یک رابطه‌ای برقرار شود، امکاناتی بیاید، و رفاه ظاهری پیدا کنند موفقیت پیدا می‌کنند، اما آنها ریشه شما را خواهند زد، آنها می‌خواهند ریشه‌ی کشورهای اسلامی و حکام اسلامی را بزنند و برایشان هم فرقی بین شیعه و سنی نیست. این حوادث باید ما را بیدار و هوشیار کند.

امیدواریم به برکت این خون‌ها اسلام و مسلمین قوی‌تر شوند. از برکت این خون‌های به ناحق ریخته شده هرچه زودتر شرّ دشمنان اسلام از مسلمین کوتاه شود ان شاء الله.

این حادثه تاسفبار را به همه شیعیان و خصوصاً خانواده‌های شهدا تسلیت و تبریک عرض می‌کنم و از خدای متعال صبر و اجر برای آنها خواستارم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 

برچسب ها :

ترور فاضل لنکرانی کشتار شیعیان مسجد پیشاور پاکستان پیشاور پاکستان محکومیت ترور شیعیان ترور شیعیان پاکستان انزجار از کشتار شیعیان مسجد پیشاور پاکستان