مراسم سوگواری شهادت امام باقر(ع) در دفتر آیت الله فاضل لنکرانی

۱۶ تیر ۱۴۰۱

۱۳:۴۱

۳۱۸

خلاصه خبر :
مراسم سوگواری شهادت امام باقر(ع) در دفتر آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد.
آخرین رویداد ها

مراسم عزاداری شهادت امام محمد باقر(علیه السلام) در دفتر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی
به مناسبت سالروز شهادت پنجمین امام و پیشوای شیعیان؛ حضرت امام محمد باقر(علیه السلام) مراسم عزاداری و سوگواری با حضور جمعی از اساتید، فضلا، طلاب و عموم عاشقان و دلدادگان مکتب اهل بیت(ع) و با سخنرانی حجة الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در دفتر آیت الله فاضل لنکرانی در قم برگزار شد.

حجة الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی در این مراسم در سخنانی به تبیین سیره امام باقر(ع) پرداخت و ضمن قرائت آیه 122 سوره مباره توبه گفت: سوره توبه، سوره ویژه ای است و حضرت امیرالمؤمنین(ع) از سوی خدای متعال و توسط رسول اکرم(ص) مأمور می‌‌شود تا این آیات را در مسجدالحرام قرائت نمایند.

وی افزود: طبق آیه «نفر» قرآن کریم عده‌‌ای از مسلمانان و مومنین را مأمور کرده تا سراغ تفقه در دین بروند و به جهاد فرهنگی، جهاد تبیین و آگاهی بخشی به مردم بروند.

سخنران این مراسم گفت: امام باقر(ع) 500 شاگرد تربیت کردند و به آنان تفسیر، فقه، کلام و سایر علوم اسلامی آموزش دادند و برای هیچ امامی قبل از آن حضرت چنین فرصتی فراهم نبود تا به نقل و نشر معارف دینی بپردازند.

خاطرنشان می‌‌شود: در این مراسم نورانی مداحان اهل بیت(ع) در فضایی آکنده از غم و اندوه به مراثی و مصیبت‌‌های حضرات امام باقر و اجدادش(علیهم السلام) پرداختند.

تصاویری از این مراسم



برچسب ها :

فاضل لنکرانی شهادت امام باقر(ع) دفتر قم 7 ذیحجه