امروز زمینه‌‌ای فراهم آمده تا علماء بزرگ اسلام اعم از شیعه و سنی، همه مسلمین را مکلف به جهاد علیه اسرائیل پلید کنند

۲۶ مهر ۱۴۰۲

۱۶:۴۹

۴۲۴

خلاصه خبر :
بیانات آیت الله فاضل لنکرانی پیرامون حادثه غزه در مصاحبه با شبکه قرآن
آخرین رویداد ها

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایت بسیار بزرگی که دیشب رژیم غاصب، کودک‌‌کش و جنایتکار اسرائیل در بمباران بیمارستان المعمدانی انجام داد مصیبت بسیار بزرگ و دلخراشی است که در تاریخ سابقه نداشته است. 

حادثه وحشتناک دیشب چشم انسان‌های آزاده جهان را گریان کرد. هیچ انسان با وجدان و آزاده‌ای نیست که از این کشتار فجیع به راحتی یا با بی‌تفاوتی عبور کند.

این مصیبت را خدمت حضرت ولی عصر (عج) تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم این حادثه نقطه‌ عطفی بر افتضاح بین المللی رژیم صهیونیستی گردد.

در قضایای اخیر گرچه مردم غیور غزه شهدای بسیار زیادی تقدیم اسلام و جامعه بشری کردند اما این مقاومت تحسین برانگیز موجب شد حقیقت سفاک رژیم صهیونیستی هرچه بیشتربرای مردم دنیا آشکارتر‌شود و این موضوعی است که همه به آن نیاز داریم.

این رژیم با ظاهرسازی فریبنده مشغول عادی‌سازی روابط خود با کشورهای اسلامی بود و رؤسای کشورهای اسلامی فریب آن را خورده و در حال بازسازی روابط بودند اما این جنایت هولناک پرده از ماهیت ددمنش این رژیم برداشت و کاری کردند که روی تمام جنایتکاران تاریخ را سفید نمودند.

آنها با مظلوم نمایی وتبلیغات بسیار سوء علیه فلسطینیان اذهان ساده اندیش را تحت تاثیر قرارداده و چه بسا بعضی از مردم وحتی سیاستمداران چه در داخل و چه خارج ایران فکر می‌کردند که مسلمین دنیا و حتی ایران نباید در مساله فلسطین دخالت کنند، اما امروز روشن شد که اگر همه دنیا و همه مسلمانان نسبت به فلسطین حساسیت به خرج ندهند اسرائیل چیزی از فلسطین و سرزمین‌های اسلامی باقی نخواهد گذاشت. 

امروز جنگ بین اسلام و کفر است، امروز جنگی است که یک طرف همه مسلمین قرار دارند و طرف دیگر اسرائیل که درصدد هدم اسلام است.

جای بسی خوشوقتی است که باطن این رژیم برای همه اهل فکر و نظر روشن شد. امروز شاهد این هستیم که همه نهادها و گروهها در داخل و خارج ایران، تنفر و انزجار خود را از این رژیم اعلام می‌کنند. 

امیدواریم که ان شاء الله هر چه زودتر شاهد زوال این رژیم خبیث باشیم و این جنایات هم بشارت زوال و به پایان رسیدن این رژیم را به ما می‌دهد.

بر اساس مبانی دینی امروز هر مسلمانی وظیفه دارد در مقابل رژیم صهیونیستی با هر مقدار توانی که دارد بایستد. در متون دینی ما دفاع از کیان اسلام یک موضوع خیلی واضح و روشنی است، وجوب دفاع از اسلام حتی مقید به مردان و جوانان نیست بلکه بر زنها و کودکان و پیران هم واجب است در جایی که دین اسلام در خطر است به میدان درآیند واین موضوع امروز محقق است و هیچ فقیهی و هیچ مسلمانی نمی‌تواند در آن تردید کند. امروز زمینه‌‌ای فراهم آمده تا علماء بزرگ اسلام اعم از شیعه و سنی همه مسلمین را مکلف به جهاد علیه اسرائیل پلید کنند.

امروز روایت «من أصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس منا» بیان مرتبه نازله ای از وظیفه مسلمین است. چون موضوع دفاع از اسلام مطرح است. همان طور که درنهضت کربلا امام حسین(علیه السلام)، جان خودش را برای حفظ اسلام داد، امروز مردم مقاومی که در فلسطین به شهادت می‌رسند برای دفاع از اسلام است و بر همه مسلمین توجه این جهت لازم است. هر کسی در هر نقطه‌ای از جهان هر کمکی که از دستش برمی آید بر او واجب است که آنرا انجام دهد.

ان شاء الله خداوند به برکت دعاهای خالص امام زمان(علیه السلام) هر چه زودتر شراین غده سرطانی را از سر بشریت و سرزمین‌‌های اسلامی کم کند.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته


برچسب ها :

فاضل لنکرانی غده سرطانی اسرائیل فلسطین بیمارستان المعمدانی حادثه غزه اسرائیل آدم کش اسرائیل کودک کش رژیم سفاک اسرائیل حکم جهاد علیه اسرائیل تکلیف مسلمین به جهاد غزه