هر قطره از خون این شهیدان مسئولیت ما را هزار برابر می‌کند

۱۷ فروردین ۱۴۰۳

۱۳:۳۵

۱۰۵

خلاصه خبر :
بیانات آیت الله فاضل لنکرانی در دیدار با خانواده شهید قدس؛ شهید محسن صداقت
آخرین رویداد ها


آیت الله فاضل لنکرانی رئیس مجتمع آموزشی و پژوهشی ائمه اطهار(علیهم السلام) ظهر امروز با حضور در منزل پدر شهید صداقت، با عرض تبریک و تسلیت شهادت فرزند رشید ایشان اظهار داشتند:

خوش به سعادت شما و خوشا به سعادت فرزند شهیدتان، چه توفیق بزرگی است شهادت در ماه مبارک رمضان، آنهم در ایام قدر و در مهم‌ترین جبهه اسلام. گاهی در درس خود می‌گویم جبهه شهدای مدافع حرم و مقابله با اسرائیل، ازجبهه ایام دفاع مقدس خیلی مهم‌تر است چون بلا تشبیه، همانطور که در مورد امیرالمؤمنین(ع) گفته می شود به دست أشقی الاشقیاء به شهادت رسید، این عزیزان نیز به دست اسرائیل که امروز أشقی الاشقیاء است به شهادت رسیدند.

در هر حال چشم شما روشن. شهادت این عاشقان جهاد و ایثارگری برای ما مایه حسرت و غبطه و برای خانواد ه شان افتخار است.

خدا رحمت کند والد ما را، وقتی پدران و مادران شهدا خدمت ایشان می‌آمدند، می‌فرمود این آیه شریفه «إن الله اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بأن لهم الجنة» را چنین معنا می‌کنند که خدا با شهید معامله می کند که او را به بهشت ببرد، اما معنای آیه این نیست، بلکه معنایش اینست که بهشت در اختیار و مال اینهاست، حال اگر شهید اختیاردار بهشت باشد آیا می‌شود پدر، مادر، همسر، فرزند و بستگانش را به بهشت نبرد؟

مثل خانه‌ای که در اختیار کسی بگذارند او می‌تواند هر کسی را که بخواهد مهمان کند. حاج آقای ما می‌فرمود شهید، مالک بهشت می‌شود. باید همین باشد، چون خدا به حسب متعارف، مؤمنین را بهشت می‌برد، بهشت جایگاه همه مؤمنین است اما امتیاز ویژه‌ شهید این است که مالک بهشت می‌شود.

خوشا به سعادت ایشان و خوشا به افتخاری که برای شما واقع شد.

دیروز در جلسه‌ای که یک عده از برادران قدیمی جبهه و جهاد بودند گفتم هر قطره  از خون این شهیدان مسئولیت ما را هزار برابر می‌کند، اینطور نیست که بگوئیم او شهید شد و با خدای خود معامله کرد و رفت! نه، مسئولیت ما بیشتر می‌شود.

در هر حال هم تبریک عرض می‌کنیم و هم از خدا می‌خواهیم که صبرتان بدهد، خداوند درجات بالای ایشان را متعالی تر کند. شهادت این عزیز مایه افتخاری برای شما، برای قم و برای روحانیت شد خصوصا وقتی مردم مشاهده می کنند این سردار در دامان خانواده ای روحانی رشد یافته است.

برای من بسی افتخار است که در همین روزهای اول، خدمت این خانواده شهیدپرور رسم و شما را زیارت کنم و از شما درخواست کنم برای ما دعا کنید.

شما تازه یک سرمایه بزرگی پیدا کرده‌اید که می‌توانید با خدا بیشتر ارتباط داشته باشید. من مصاحبه مادرش را از تلویزیون دیدم. ما شاء الله چه روحیه‌ای؟ این یک عنایت ویژه خداست که در همان لحظات اول به پدر مادر شهید چنین صبر و روحیه بزرگی می دهد. آنهم در فراق جوان رعنایی که در این سن، اینقدر مؤثر، تقدیم اسلام و انقلاب و راه قدس کرده اند.

امروز مهم‌ترین جبهه اسلام، جبهه مقاومت است چون أعدا عدوّ شیعه و اسلام و انقلاب، اسرائیل است و دشمنی از آن بدتر و خبیث‌تر نداریم، از دل اسرائیل داعش بیرون آمد، خباثت و رذالت و جنایت و سفاکی‌ داعش گوشه ای از جنایات اسراییل است.

اگر این شهدای والامقام به دست منافقین ترور می‌شدند باز هم شهید بودند، اما این شهادت افتخارش بیشتر است همچنانکه از افتخارات سردار دلها حاج قاسم سلیمانی این بود که  مستقیم به دستور خود ترامپ شهید شد.

 

برچسب ها :

فاضل لنکرانی جنایت اسرائیل شهید قدس شهید محسن صداقت شهید راه مقاومت