از یک استاندار انتظار این است که مراقبت کند اجناس به اندازه کافی در استان باشد و قیمتش معقول باشد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳

۱۳:۰۷

۶۷

خلاصه خبر :
دیدار استاندار قم با حضرت آیت الله فاضل لنکرانی
آخرین رویداد ها

روز شنبه 25/ 1/ 1403 جناب آقای دکتر آقامیری با آیت الله فاضل لنکرانی در مجتمع آموزشی پژوهشی ائمه اطهار(ع) دیدار نمودند و با تبریک عید سعید فطر گزارشی از أهمّ فعالیت‌های انجام شده در چند ماه اخیر و نیز طرح و برنامه‌های در دست اقدام در سطح استان را ارائه نمودند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با خوش‌آمدگویی و عرض تبریک متقابل اظهار داشتند، امروز مردم فداکار ما از جهت اقتصادی در شرایط خیلی حادی قرار گرفته‌اند از این‌رو وقتی مشاهده کنند استاندارشان دلسوزانه برای آنها کار می‌کند مهم‌ترین تسکین برای مردم است، مردم اخبار را می‌شنوند و پیگیری‌ها و حضور شما را در پروژه‌های مخلتف می‌بینند. 

بدانید وقتی خدای تبارک و تعالی می‌بیند یک مسئولی با تمام وجود در میدان است در حقش لطف و عنایت کرده و راه توفیق را برای او باز می‌کند، استانداری که در دسترس مردم باشد و مردم به راحتی بتوانند مشکلاتشان را خدمتش مطرح کنند.

طرح‌های بسیار خوبی را اجرا کرده‌اید. اولاً طرح کاسب امین بسیار طرح خوبی است و من خواستم تماس بگیرم و تشکر کنم. این طرح جلوی بسیاری از سوء استفاده‌ها، دلال بازی‌ها و خیانت‌ها را می‌گیرد. خواهش می‌کنم این را توسعه بدهید تا قیمت‌ها در یک نرخ معقولی ثابت باقی بماند. انتظار از یک استاندار همین است که مراقبت کند اجناس به اندازه کافی در استان باشد و قیمتش معقول باشد.

در مورد مسائل امنیتی هم شهر قم مراحل خیلی مهمی را پشت سر گذاشت، برای مراسم نیمه شعبان، روز انتخابات، راهپیمایی 22بهمن و روز قدس خیلی نگران بودیم، این اهتمامی که از جهت امنیتی، شما و دوستانتان در نیروهای انتظامی و نظامی و امنیتی در این ایام به‌خرج دادید، یک کار کارستانی شد که حتی یک قطره خون از دماغ کسی نیامد با اینکه شنیدم عده زیادی از عناصر مخرب را دستگیر کردید.

نکته دیگر آنکه روزه‌خواری امسال در کشور فراوان بوده و حتی در قم هم تظاهر به روزه خواری بوده، این سؤال مطرح است که امسال برای اولین بار به‌صورت رسمی رستوران‌ها باز بوده و حتی پشت شیشه‌اش هم چیزی نمی‌زدند، چه اتفاقی افتاد که امسال این وضع در کشور و در قم اتفاق افتاد؟ البته آن طرف قضیه هم هست که کجای تاریخ ایران سراغ دارید که یک شب قدری تمام صحن‌های حرم حضرت رضا یا قم و در همه مساجد و تکایای ایران این‌همه جمعیت باشد؟‌ اینها هم باید مدّ نظر باشد، ولی شکستن حرمت ماه رمضان خیلی زشت است مخصوصاً برای شهر قم. حتماً باید این موضوع برای سال‌های آینده حل بشود.

نکته آخر این بشارتی است که راجع به مسئله حجاب دادید، باید توجه داشت هنگامی مسائل دینی کاملاً در جایگاه خودش قرار می‌گیرد که مسئولان اصلی کشور، وزرا، استانداران، مدیران، قبل از مردم، خودشان دغدغه اجرای آن مسئله‌ی دینی را داشته باشند، در دولت‌های قبل متأسفانه دغدغه اجرای مسائل دینی نبود، من خیلی صریح در صحبت‌هایم گفته‌ام.

بحمدالله در این دولت خود رئیس جمهور،‌ وزرا، استانداران و بالخصوص جنابعالی این دغدغه وجود دارد و این جای شکر دارد، آقایان در سابق می‌گفتند ما مسئول اقتصادی و امنیتی استان هستیم و فرهنگی‌اش به ما ربطی ندارد، ما در یک حد محدودی باید دخالت کنیم! در حالی‌که مسئول استان همان اندازه‌ که به مسائل اقتصادی و امنیتی توجه می‌کند باید به همان اندازه به مسائل فرهنگی توجه کند بلکه مسائل دینی باید برای او اولویت داشته باشد.

در موضوع حجاب همه حرف‌ها در این است که چکار می‌خواهید بکنید؟ در این خصوص باید تدابیر خوبی به کار گرفته شود. یک صحبتی بنده کردم که جریانی راه افتاد و متأسفانه نفهمیدند ما چه می‌گوئیم! عده‌ای گفتند فلانی با نهی از منکر مخالف است، در حالی‌که مجموعه فرهنگی دفتر ما و شخص خودم بیش از 20 سال است راجع به حجاب کار فرهنگی می‌کنیم.

برای آشنایی دختران‌مان پرسمان حجاب را در شمارگان‌های 200 هزار نسخه‌ای چاپ و منتشر کرده و در پاسخ به این سؤال که آیا حکومت حق دخالت در امر حجاب یا دیگر احکام را دارد یا نه؟ کتاب حجاب و نظام اسلامی را در سطح وسیع چاپ و پخش نمودیم. همین‌طور کتاب آیات حجاب در قرآن را به زبان فارسی و عربی.

یکی از اشکالات این است که در صدا و سیما بحث‌های راجع به حجاب خیلی کمرنگ است، هر روز باید برنامه‌ای برای آن داشته باشد، این دختر مسلمان هنوز نمی‌داند حجاب را قرآن مطرح کرده و این حکم خداست. ان‌شاء‌الله بتوانید این مسئله را در استان حل کنید و طوری شود که بی‌حجابی در قم موضوع نداشته باشد.

تصاویری از این دیدار


برچسب ها :

فاضل لنکرانی استاندار قم دکتر آقامیری دیدار استاندار قم با آیت الله فاضل لنکرانی