باطن وهابیت به دست گروهها و فرقههای مخالف با اسلام تشکیل شده که به دنبال از بین بردن اسلام میباشند
۲۳ تیر ۱۳۹۵
۱۹:۰۰
۳,۵۸۳
خلاصه خبر :
آخرین رویداد ها
بسمالله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین
و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدین
و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین من الآن الی قیام یوم الدین
خدمت شما بزرگواران مبلغین بومی در استان سیستان و بلوچستان خیر مقدم عرض میکنم. از گزارش بسیار ارزنده مسئول محترم دفتر تبلیغات اسلامی استان بهرهمند شدم. این نگاهها، این حساسیتها، این برنامهریزیها و این آیندهنگریها و دلسوزیهای شما عزیزان نسبت به مکتب شیعه و مکتب اهلبیت(ع)، بسیار مایه امیدواری است. خداوند إن شاء الله توفیق همگان، خصوصاً شما و مسئولین محترم را در این زمینه بیشتر کند.
سخنم را از مناسبت امروز شروع میکنم، هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(علیهم السلام) در سال 1343 قمری است، که وهابیت بر مدینة منوره تسلط پیدا کرد و طبق برنامهریزی قبلی اقدام به تخریب قبور ائمه بقیع کرده و قبور مقدسی را هم در مکة معظمه تخریب کردند. گنبد رسول خدا(ص) را به توپ بستند و حتی در صدد تخریب خود قبر و ضریح مقدس پیامبر اکرم(ص) هم بودند که بحمدالله موفق نشدند.
حتما اطلاع دارید که در همان زمان به کربلا نیز هجوم برده، ضریح مقدس اباعبدالله الحسین(ع) را تخریب کردند و طبق نقل تاریخ حدود هفتهزار عالم شیعی را از بین بردند.
امروز سالگرد یک چنین فاجعه تاسف باری است. اگر اتفاقاتی که اینک در زمان ما رخ میدهد ملاحظه کنیم مییابیم چه ارتباط وثیق و چه نقشه دراز مدتی توسط دشمنان اسلام برای نابودی اسلام طراحی شده است. وهابیت فقط یک گروه مخالف با شیعه و مکتب اهلبیت نیست. آنها با اساس اسلام مخالف هستند.
باطن وهابیت به دست گروهها و فرقههای مخالف با اسلام تشکیل شده که به دنبال از بین بردن اسلام میباشند. دشمنان اسلام دیدند مظاهر اسلام متبلور در مشاهد مشرفه ائمه شیعه(ع) و حتی در خود کعبه مقدسه است لذا در صدد از بین بردن آن برآمدند.
امروز ما به خوبی به سخن علما و بزرگان دین خود پی میبریم که میفرمودند اینها به دنبال تخریب خود کعبه هستند، کعبهای که قرآن بر حفظ حرمتش تصریح دارد. آن موقع شاید باور این مطلب آسان نبود که مگر میشود یک گروه مسلمان، (به ظاهر مسلمان) به دنبال هدم کعبه باشد. اما امروز میبینیم که داعش به صراحت اعلام میکند دنبال تسخیر مکه و مدینه، و از بین بردن مظاهر اسلامی آن است.
بنده نمیخواهم وارد این بحث شوم که اینها چقدر نشستند، بررسی کردند برای اینکه تاریخ اسلام و مقدسات مسلمین را از بین ببرند، تا نسلهای جدیدی که به وجود میآیند اصلا ندانند که سابقه مسلمانی از کی و چه زمانی بوده است.
من فقط این نتیجه را میگیرم که دشمنان ما خارج از دنیای اسلام، دائما در صدد طراحی علیه مسلمین هستند. این مطلبی است که نباید هیچ مسلمانی، چه شیعه و چه سنی از آن غافل باشد. یک مسلمان عاقل به خوبی این مساله را میفهمد. قریب صد سال پیش فرقه وهابیت را به وجود آوردند که امروز، نمودش در داعش است و مدتی قبل هم در طالبان و آن فجایعی بود که به وجود آوردند و فقط طی یک روز در مزارشریف، بیش از پنج هزار شیعه را از بین بردند. و این مسالهای نیست که پایان بپذیرد، زمان مصرف داعش هم که تمام شود دشمن قطعا برنامههای دیگری را علیه مسلمانان در نظر دارد. لذا مسلمانان واقعا باید هشیار و حتی بیدارتر از گذشته باشند؛ چون دشمن فعالتر از گذشته است.
مطلب دوم در ارتباط با مسئولیتی است که شما مبلغان بومی در دفاع از مکتب اهلبیت علیهم السلام دارید. مکتب اهلبیت مکتبی صددرصد مطابق با قرآن است. شما یک روایت از روایات ائمه معصومین(ع) پیدا نمیکنید که با قرآن مخالف باشد. اصلا این یکی از شعارهای شیعه است که پیشوایان و ائمه ما هرآنچه که میگویند نه تنها مخالف با قرآن نیست بلکه منطبق با قرآن است و فرمودهاند هرچه را که ما میگوییم اگر سوال کنید کجای قرآن چنین مطلبی آمده، ما به راحتی آیهاش را بیان میکنیم.
از امام(ع) سوال کردند که استمناء که در لغت عرب از آن تعبیر به خضخضه هم میشود، حلال است یا حرام؟ فرمود: حرام است. سائل پرسید از کجای قرآن میفرمایید حرام است؟ حضرت اشاره فرمودند به آیة مبارکة سورة مؤمنون «فَمَنْ ابْتَغَى وَرَاءَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ هُمْ الْعَادُونَ».
آن مقداری که ائمه ما در کلماتشان به قرآن استشهاد کردهاند در کلام هیچ یک از پیشوایان اهل سنت وجود ندارد. این مطلبی نیست که ما بخواهیم از روی احساسات یا تعصب بیان کنیم. در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که یک مرکز تخصصی اجتهاد است و مرحوم والد ما (رض) آن را تاسیس کردند، از محققین خواستیم تا استدلالات ائمه طاهرین(ع) به آیات قرآن کریم را فقط در مسائل فقهی استخراج نمایند که تاکنون چند جلد تهیه و دو جلد آن چاپ شده است. البته در مسائل اعتقادی، اخلاقی و سایر مسائل هم ائمه ما به قرآن استدلال زیاد کردهاند. اگر استدلالات ائمه ما به قرآن کریم را کنار استدلالات ائمه اربعه اهل سنت به قرآن بگذاریم اصلا قابل مقایسه نیست.
اعتقاد ما بر این است کسی که ارتباط با مکتب اهلبیت نداشته باشد، نمیتواند قرآن را بفهمد. این مطلب هم مطلبی برهانی است و ادلة نقلی فراوان وجود دارد که به تصریح رسول خدا(صلی الله علیه و آله) علم قرآن در نزد اوصیاء دوازدهگانه ایشان است. علم کتاب در نزد اینهاست. اینکه رسول اکرم(ص) میفرمایند: «علی مع القرآن و القرآن مع علی» یعنی چه؟ یعنی آن کسی که از باطن و حقیقت قرآن اطلاع دارد، علیبن ابیطالب است و بعد هم جانشینان او تا حضرت حجت(عج). این مطلب در سیرة این بزرگواران نیز ثابت شده است. از هیچ آیهای سوال نشده که اینها نتوانند جواب بدهند. در حالیکه گاهی اوقات بعضی از پیشوایان اهلسنت، برخی آیات را غلط میخواندند و دیگران به آنها تذکر میدادند.
پس این مطلب مسلم است. و یک مبلغ شیعه باید اعتقاد صددرصد داشته باشد که حقیقت قرآن و ظاهر و باطن آن در اختیار ائمه ما بوده است. ما نه با تعصب بلکه با منطق و استدلال از ائمه طاهرین پیروی میکنیم. تنها معجزهای که از رسول اکرم(ص) تا روز قیامت باقیمانده قرآن کریم است. شیعه با افتخار میگوید ما از طریق اهلبیت با قرآن و احکام آن آشنا هستیم. شواهد در تاریخ فراوان است، در زمان امیرالمؤمنین(ع) برای خلفا اتفاقاتی میافتاد که ناگزیر به حضرت مراجعه میکردند تا دستور خدا و قرآن را بیان فرمایند.
تعریف و توصیفی را که امیرالمومنین و دیگر ائمه ما از قرآن بیان فرمودهاند ملاحظه فرمایید کدام یک از ائمه اهل سنت توانستهاند قرآن را برای ما تعریف و توصیف کنند؟ ما در این مساله تقیه نمیکنیم. امام باقر(ع) به بزرگترین فقیه اهل سنت آن زمان به صراحت فرمود: «والله ما ورثک من کتاب الله من حرف»؛ شما یک حرف از قرآن را هم به ارث نبرده اید و نمیتوانید از آن اطلاع داشته باشید. در این روایات تقیه وجود ندارد. اینها کلماتی است که ائمه ما به آنها گفتهاند و امروز ما باید از آنها مطالبه کنیم.
برادران بزرگوار، در جلساتی که با روحانیون اهل سنت دارید، از آنها بپرسید آشنایی با ظاهر و قرائت قرآن مهم است یا آشنایی بر معانی قرآن؟ کدام آیه از قرآن فرموده که قرآن را حفظ کنیم؟ در حالیکه در صدها آیه امر به تدبر و تفکر در قرآن شده است. این اهل بیت هستند که اهل تدبر و تفکر در قرآن بوده و راه صحیح استفاده از قرآن را به ما نشان میدهند. تمام تفاسیر اهل سنت را مشاهده کنید، اگر نگوییم در تمام آیات قرآن، میتوانیم بگوییم در اکثر آیات آنچه که بیان کردهاند تفسیر به رای است.
در موضوع مهدویت که آیات بسیار خوبی دلالت بر آن دارد مثل «وَعَدَ اللهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دینَهُمُ الَّذِی ارْتَضى لَهُمْوَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً یَعْبُدُونَنی لا یُشْرِکُونَ بی شَیْئاً وَ مَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذلِکَ فَأُولئِکَ هُمُ الْفاسِقُون»؛ خداوند به مومنین که عمل صالح انجام میدهند وعده میفرماید آنها را خلیفه خود در روی زمین نماید و آنها تمکن پیدا میکنند آن دینی را که مطلوب خدا است در روی همه زمین پیاده کنند؛ یعنی زمانی فرا خواهد رسید که خوف و اضطراب و نگرانیهای مردم مؤمن در روی زمین تبدیل به امنیت عمومی خواهد شد. چه آیه زیبا و خوبی، این آیه مربوط به مهدویت است. اما فخر رازی این آیه را منطبق بر زمان خلفای اربعه کرده و بعد هم تاریخ آیه به این مهمی را میگوید تمام شد و رفت.
آن گاه اشکال میشود آیه میفرماید: «وَ لَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً» بعد از گذشت زمان خوف امنیت ایجاد میشود پس خلیفه دوم و سوم را که کشتند، امیرالمومنین(ع) را هم که به شهادت رساندند، پس کدام امنیت؟ ادعای ما این است و حاضریم با علمای بزرگ اهلسنت محاجه کنیم که تفاسیر اهلسنت مملو از تفسیر به رای است. بیایند تا به آنها در جای جای تفاسیرشان نشان دهیم که چگونه آیات قرآن را از کارآمدی ساقط کردهاند. آیات مهمی که بوسیلة آن میتوانیم مساله مهدویت را در کل جوامع بشری مطرح کنیم. نظیر «هُوَ الَّذي أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدى وَدينِ الحَقِّ لِيُظهِرَهُ عَلَى الدّينِ كُلِّهِ وَ لَوكَرِهَ المُشرِكونَ» و آیات فراوانی که در باب مهدویت وجود دارد.
شیعه به برکت افتخار اتصال با ائمه عصمت و طهارت توانسته آیات قرآن را، آن مقداری که در توانش بوده و آن مقداری که از ائمه (ع) به او رسیده، درست متوجه شود و در مقام عمل پیاده کند.
در بحث آیات جهاد هم مثل «قاتِلُوهُمْ حَتَّی لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ» خدا میفرماید با کفار و مشرکین مجاهده کنید تا فتنه از بین برود و دین خدا تماما بر روی زمین حاکم باشد. در روایات معتبر امام باقر(ع) یا امام صادق(ع) میفرماید: فتنه یعنی شرک، یعنی وظیفه مسلمانان این است که شرک و کفر را از بین ببرند. اما در تفسیر المنار، فتنه را در حد توطئه معنا میکند، کارزار کنید تا توطئه از بین برود، این کجا و آنچه که امام صادق(ع) فرموده است کجا؟
حذف آیات جهاد منتشر کردهاند تا بگویند قرآن واقعی این است. اما دیدند این سلاحشان بُرنده نیست، چون قرآن در ذهن یک میلیارد مسلمان است، این همه آیات جهاد را در کتابها و تفاسیر مگر میشود از بین برد؟ حال امروز با نقشهای دیگر افراد جاهل و بی مغزی را به اسم داعش جمع کرده و به آنها میگویند شما پیادهکنندة آیات جهاد هستید.
باید گفت که احمقها، قرآن میگوید با شرک و کفر مبارزه کنید، آن هم با یک شرایطی، در ابتدا باید به مشرکین مهلت دهید، اگر خواستند راجع به اسلام تحقیق کنند، بروند تحقیق کنند، هر مقدار هم مهلت خواستند به آنها مهلت دهید. باید آنها را دعوت به اسلام کنید. «ادعُ إِلى سَبيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَ المَوعِظَةِ الحَسَنَةِ وَ جادِلهُم بِالَّتي هِيَ أَحسَنُ»؛ اما آنها آیات دعوت را کاملا کنار گذاشتهاند و از اسلام، یک اسلام خشن و غیرصحیح به دنیا معرفی میکنند که همین خواسته دشمنان است.
همه اینها به علت دوری از مکتب اهلبیت است. یکی از علمای بزرگ الازهر سال گذشته ملاقاتی با بنده داشت. به ایشان گفتم در این شرایطی که اسلام، گرفتار داعش و تکفیری هاست راه چاره چیست؟ پرسید شما راهحل را چه میدانید؟ گفتم تنها راهحل بازگشت به مذهب اهلبیت(ع) است.
امام حسن عسکری(ع) از امیرالمؤمنین(ع) نقل میکنند که آن حضرت فرمود: «مَنْ كَانَ مِنْ شِيعَتِنَا عَالِماً بِشَرِيعَتِنَا فَأَخْرَجَ ضُعَفَاءَ شِيعَتِنَا مِنْ ظُلْمَةِ جَهْلِهِمْ إِلَى نُورِ الْعِلْمِ الَّذِي حَبَوْنَاهُ بِهِ جَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى رَأْسِهِ تَاجٌ مِنْ نُورٍ يُضِيءُ لِجَمِيعِ أَهْلِ الْعَرَصَات» هر کس از شیعیان ما عالم به دستورات ما شده و دست ضعفای شیعه را بگیرد و از ظلمت جهل به نور علم راهنمایی کند در روز قیامت محشور میشود در حالیکه بر روی سرش تاجی از نور قرار دارد و تمام محشر را روشن میکند. این فرد یعنی همین شماها و هر کسی که واقعا با قصد قربت خدمت به مکتب اهلبیت میکند.
قدر کار خودتان را بدانید و اطلاعات خود را در خصوص مکتب اهلبیت بیشتر کنید، زمانه ما زمانهایست که یک عالم شیعه دائما باید اطلاعاتش نسبت به مکتب شیعه بیشتر شود. مراجع بزرگوار ما که عمری را سر سفره اهلبیت گذراندهاند، اواخر عمرشان میگویند که هنوز از آنچه که اهلبیت فرمودند ما قطرهای از دریا را چشیده و دریافت کردهایم. ای کاش خدا عمر بیشتر به ما میداد و از آنچه اهلبیت فرمودهاند بیشتر استفاده میکردیم.
قدر این مسئولیتی را که پذیرفتهاید بدانید. قصد قربت کرده و اخلاصتان را بیشتر کنید. امیدوارم همه این کارها مقبول درگاه خدای تبارک و تعالی قرار بگیرد و مشمول دعای خاص امام زمان(عج) قرار بگیریم.