انجام چنین کاری، از اعتقاد و باور قوی به معاد نشأت می‌‌گیرد

۳۰ آذر ۱۴۰۰

۱۶:۵۲

۳۸۷

خلاصه خبر :
بیانات آیت الله فاضل لنکرانی در ديدار با بستگان شهید علی لندی
آخرین رویداد ها

بسم الله الرحمن الرحیم

ایام شهادت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را محضر مبارک امام زمان(عج) و همه مسلمانان و شیعیان و شما خانواده محترم شهید لندی تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم ادعیه آن حضرت هر چه بیشتر شامل حال همه مردم خصوصاً جوانان بشود.

یکی از علائم حقانیت انقلاب ما اين است که در سايه دين افرادی را تربیت کرده که در وجودشان ايثار موج می‌زند. جواناني که در قله ایثار و فداکاری قرار دارند. من وقتی جريان فداکاري اين شهيد عزيز را شنیدم پيش خود فکر می‌کردم چنین ایثاری به مراتب از حضور در میدان جنگ مشکل‌تر است، در میدان جنگ بالأخره انسان مجهز به اسلحه است، حمله می‌کند تا دشمن را از بين ببرد، ممکن است شهید هم بشود. اما اینجا در آتش انداختن خود براي نجات جان يک انسان است. حتماً این شهید 80، 90 درصد هم احتمال می‌داد که کار خودش تمام بشود! به نظرم مرتبه اين فداکاري از آن کسی که در جبهه شهید می‌شود به مراتب بالاتر است.

اين مطلب در روايات ما که هیچ قطره‌ای بالاتر از قطره‌ی خون شهید نیست مسلم در این مورد هم صدق مي‌کند. انگیزه شهید در جبهه جهاد فی سبیل الله است، دفاع از دین خدا و کشور و ناموس یک ملت است، آن انگیزه در اين مورد قوی‌تر است. بايد ديد چه چیزی باعث می‌شود که یک انسان آن هم يک نوجوان، چنين کاري را انجام بدهد؟

اولاً چنین کسی حتماً باید معاد را باور داشته باشد یعنی معتقد باشد اگر از بین رفتم در عالم دیگر حیات اصلی من شروع می‌شود، کسی که اعتقادش به معاد ضعیف باشد قطعاً چنین کاری را نمی‌کند، اینها افرادی هستند که واقعاً به قیامت و عالم برزخ، به حیات در بهشت و جهنم برزخی یقین داشته و علم دارند که این کارشان معامله با خداست. يک مصداق بارز «ان الله اشتری من المؤمنین انفسهم و اموالهم بأن لهم الجنة» همین است که انسان جان خودش را برای نجات دیگری به خطر اندازد و فدا کند.

در هر حال بايد به شما و خانواده اين شهيد سعيد تبريک گفت که اين افتخار نصيبش شده که ایشان چهاردهمین شهید خانواده است. امثال اين عزيزان نظير شهيد حججي باید برای نسل امروز ما الگو باشند، همان طور که سردار حاج قاسم سلیمانی که نزدیک سالگرد شهادت ایشان هستیم برای همه ما الگو هستند. شما هم افتخار کنید که شهيدان‌تان الگو هستند بالخصوص این شهید که الگوی ویژه‌ای براي همه خواهد بود. جوانان و مردم ما باید از وي براي تحکيم اعتقادات خود درس بگيرند. وقتي اعتقادات دینی انسان محکم باشد هیچ ابایی ندارد که خودش را در آتش بیندازد، همان‌گونه که اعتقاد حضرت ابراهیم آن‌چنان محکم بود با آنکه حضرت را به آتش هم انداختند دست از وظیفه خود برنداشت.

ما بايد نسبت به انقلاب توجّه خود را بیشتر کنیم، این انقلاب باید استمرار پیدا کند و ان شاء الله به برکت خون همین شهدا استمرار پیدا خواهد کرد، هرچند دشمنان ما برای مقابله با آن تلاش کنند ما چه بخواهیم و چه خدای ناکرده نخواهیم این انقلاب که بر پایه خون پاک جوانانمان استوار گرديده، استمرار خواهد يافت. آن خداوندي که در قیامت از خون به ناحق ريخته شده يک طفل سؤال مي‌کند «بأی ذنبٍ قتلت» قطعاً نمی‌گذارد خون این خون عزيزان پایمال شود منتهي بستگی دارد که ما چه مقدار خود را به حقیقت اینها نزدیک کنیم؟!

اميدوارم مسئله شهادت و شهادت‌طلبي، ایثار و ایثارگری، فداکاری برای دین خدا و حفظ انقلاب روز به روز در نسل ما و جامعه ما بیشتر بشود ان شاء الله.



برچسب ها :

شهید لندی دیدار بستگان شهید لندی دیدار بستگان شهید لندی با آیت الله فاضل لنکرانی