آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني:امام(ره)، اسلام بدون روحانيت و سياست را قبول نداشت (روزنامه 19 دی) (26/2/1389)

۱۹ شهریور ۱۳۹۰

۱۵:۲۵

۱,۷۳۲

خلاصه خبر :
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اسلام امام(ره)، اسلام منهاي روحانيت و سياست نبود.

آخرین رویداد ها

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اسلام امام(ره)، اسلام منهاي روحانيت و سياست نبود.

آيت الله حاج شيخ محمد جواد فاضل لنکراني در ديدار اعضاي جبهه و مجمع پيروان خط امام و رهبري استان قم که در محل مرکز فقهي ائمه اطهار برگزار شد، قرار رسيدن ايام شهادت حضرت زهرا(س) را تسليت گفت و اظهار داشت: شهادت بزرگ بانوي جهان اسلام مصيبتي بزرگ است و داغ اين مصيبت همواره در ميان بشريت وجود دارد.

وي ادامه داد: اين داغ هيچ‌گاه کم نمي شود و تا ظهور حضرت ولي‌عصر(عج) بشر عزادار شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين‌که چهره‌هاي اصيل انقلابي بايد در برگزاري مراسم هاي عزاداري ويژه ايام شهادت صديقه کبري(س) پيشگام باشند، بيان داشت: عزاداري براي فاطمه زهرا(س) اختصاص به شخص و گروه‌ خاصي ندارد و همه بايد در اين امر مهم سهيم باشند.

وي تصريح کرد:‌عزاداري در اين ايّامي که وظيفه شرعي است و آيت الله فاضل لنکراني نيز در اين زمينه محکم به ميدان آمد و هميشه با بيانيه‌هاي خود مردم را به شرکت در مراسم عزاي دختر نبي مکرم اسلام دعوت مي‌کرد.

آيت الله فاضل لنکراني تصريح کرد: فرزندان انقلاب و کساني که براي اين انقلاب دل مي‌سوزانند بايد پيشتاز اين حرکت و برپايي مجالس عزا باشند و ما بايد تلاش کنيم تا بتوانيم به عظمت حضرت زهرا(س) پي‌ببريم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با طرح اين سؤال که ما بايد براي استمرار انقلاب چه کاري انجام دهيم، اظهار داشت: انقلاب کردن آسان‌تر از انقلابي بودن و انقلابي ماندن است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين‌که انقلاب اسلامي ايران بر اساس خدا، مبارزه با ظلم و شکست‌ طاغوت شکل گرفته است، اضافه کرد: در راه دين‌داري و حفظ انقلاب فراز و نشيب و فتنه به وجود مي‌آيد و اگر فرد در اعتقاداتش راسخ نباشد ايمانش را از دست خواهد داد.

وي با تأکيد بر اين‌که براي استمرار و حفاظت از انقلاب بايد استقامت داشته باشيم، گفت: در چهره‌هاي انقلابي ما نبايد به هيچ وجه احساس سردي، يأس و عقب‌گرد مشاهده شود.

فاضل لنکراني با بيان اين‌که ما بايد راه و عوامل استقامت در راه انقلاب را بشناسيم، بيان داشت، در شرايط  مختلف و در ميدان‌هاي خطرناک نبايد از اعتقادات خود منحرف شويم.

وي يکي از  عوامل مهم در زمينه استقامت در راه انقلاب را اخلاص عنوان کرد و بيان داشت: بصيرت نيز از ديگر ملزومات است و رهبر معظم انقلاب بعد از جريانات انتخابات همواره به اين مهم تأکيد داشتند و يکي از نکات محوري کلام ايشان بصيرت بود.

رييس مرکز فقهي ائمه اطهار با بيان اين‌که ما بايد اسلام واقعي را از امام راحل بگيريم، تأکيد کرد: اسلامي که بگويد حجابش بايد با توجه به شرايط روز تغيير کند کجايش اسلام امام است، اسلام امام اسلامي است که از متن روحانيت و مرجعيت شيعه بيرون مي‌آيد.

وي‌افزود: يکي از اصول انقلاب اين است که نگذاريم مسأله روحانيت و مرجعيت در ميان مردم کمرنگ شود و بايد بدانيم که يکي از راه‌کارهاي دشمنان تفرقه ‌افکني بين مرجعيت و مردم است.

فاضل لنکراني با بيان اين‌که اسلام امام، اسلام منهاي روحانيت و سياست نبود، گفت: اين روزها برخي‌ها مي‌گويند که حوزه و روحانيت نبايد وارد سياست شوند و عده‌اي ديگر هم مي‌گويند که روحانيت بايد از سياست بيرون بيايد.

وي در ادامه با اشاره به اين‌که همواره بايد پيرو ولايت فقيه باشيم، گفت: يکي از مسائل اصلي در انقلاب اين است که ما خطوط کلي را از رهبر معظم انقلاب بگيريم و به سمتي برويم که ايشان دنبال مي‌کند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در بخش پاياني سخنان خود به نام‌گذاري سال جاري از سوي رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در سال همت مضاعف و کار مضاعف بايد براي حفظ انقلاب همت مضاعف داشته باشيم و باحضور در ميدان، از انقلاب محافظت کنيم.

تسليت سالگرد ارتحال حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني

دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري نيز در اين ديدار با گرامي‌داشت ياد و نام آيت الله فاضل لنکراني و تسليت فرا رسيدن سالگرد ارتحال وي، ادامه داد: دو تشکل جبهه و مجمع پيروان خط امام و رهبري استان قم سابقه ديرينه‌اي در استواري در خط روحانيت و مرجعيت دارند و با بهر‌ه‌گيري از عزت نفس همواره تلاش کرده‌اند که وقت خود را براي انقلاب صرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمين علي بنايي اظهار داشت: اعضاي اين تشکل‌ها همواره در راه امام(ره) و رهبري و تبعيت از مرجعيت گام برداشته‌اند و هميشه نيز به اين مهم افتخار مي‌کنند.

وي در ادامه با اشاره به مطرح شدن مسأله عفاف و حجاب در جامعه بيان داشت: آيت الله فاضل لنکراني از جمله شخصيت‌هايي بود که نسبت به اين مهم در جامعه توجه ويژه‌اي داشت و معتقد بود که حجاب يک امر ثبوتي است و اگر حريم آن شکسته شود مشکلات زيادي به بار خواهد آمد.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از برخي بي‌توجهي‌ها نسبت به مسأله عفاف و حجاب در گذشته تصريح کرد: اگر به مسأله عفاف و حجاب در جامعه توجه لازم صورت نگيرد باعث مي‌شود که جامعه ما به تدريج هويت خود را از دست بدهد.

وي اضافه کرد: جبهه و مجمع پيروان خط امام و رهبري استان قم انتظار دارند عفاف و حجاب به عنوان يک اصل جدي در جامعه اجرايي شود.

وي تصريح کرد: اميدوارم که در استان قم نيز بتوانيم با همت مردم مؤمن و انقلابي آن هر چه بيشتر شاهد حفظ عفت عمومي جامعه باشيم. دبير جبهه پيروان خط امام و رهبري در بخش ديگري از سخنان خود يکي ديگر از دغدغه‌هاي آيت الله فاضل لنکراني را حفظ اصالت مرجعيت و روحانيت عنوان کرد و افزود: آيت الله فاضل لنکراني هميشه تأکيد فراواني داشت تا شئون مرجعيت و روحانيت و در معناي عام نهاد مرجعيت شيعه حفظ شود و در اين راه نيز تلاش‌هاي بسياري داشت.

وي در بخش پاياني سخنان خود از موضع‌گيري‌هاي آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني در جريانات پس از انتخابات و همچنين حمايت همه‌جانبه از ولايت فقيه تقدير کرد.

برچسب ها :