مدير حوزه علميه قم در بازديد از مركز فقهي ائمه اطهار (ع): مركز تربيت طلاب براي تبليغ در خارج از كشور راه‌اندازي مي‌شود

۱۹ شهریور ۱۳۹۰

۱۵:۳۷

۱,۸۳۹

خلاصه خبر :
خبرگزاري فارس: مدير حوزه علميه قم گفت: مقدمات راه‌اندازي مركزي براي تربيت طلاب در راستاي تبليغ در خارج از كشور فراهم شده است.
آخرین رویداد ها

خبرگزاري فارس: مدير حوزه علميه قم گفت: مقدمات راه‌اندازي مركزي براي تربيت طلاب در راستاي تبليغ در خارج از كشور فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله مرتضي مقتدايي سه‌شنبه شب در بازديد از مركز فقهي ائمه اطهار (ع) ضمن تاكيد بر تربيت افراد مهذب براي تبليغ در سطح كشور يادآور شد: براي تبليغ در خارج از كشور نيز بايد افرادي را تربيت كنيم كه مهذب بوده و شخصيتي جامع داشته باشند و در كشورهاي ديگر منشا بركت شوند.
وي با اشاره به درخواست‌هاي فراوان براي اعزام مبلغان به خارج از كشور افزود: بايد مركزي در حوزه علميه داشته باشيم كه چنين افرادي را تربيت كند.
مدير حوزه علميه قم تصريح كرد: مقدمات راه‌اندازي چنين مركزي نيز فراهم شده است.
وي ضمن تقدير از پرورش و تربيت طلاب مركز فقهي ائمه اطهار(ع) تصريح كرد: طلابي كه پس از گذراندن دوره عمومي يك دوره هشت‌ساله را در تحصيل فقه طي مي‌كنند، در عرصه‌هاي مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
مقتدايي افزود: چنين كسي علاوه بر اينكه مي‌‌تواند يك مدرس خوب در حوزه باشد، مي‌تواند در تبليغ نيز يك مبلغ عالم و فاضل باشد.
وي با بيان اينكه ما به چنين مبلغاني نياز داريم، تصريح كرد: گاهي مبلغاني ديده مي‌شوند كه شايستگي‌هاي لازم را براي تبليغ ندارند.
مدير حوزه علميه قم با اشاره به تلقي مردم نسبت به علمايي كه براي تبليغ به نواحي مختلف مي‌روند، خاطرنشان كرد: وقتي يك روحاني براي تبليغ به منطقه‌اي مي‌رود،‌ تلقي مردم محل آن است كه امام زمان يا يك مرجع تقليد به آنجا رفته است.
وي با بيان اينكه انتظار مردم از يك روحاني مبلغ زياد است، تصريح كرد: اگر يك روحاني مبلغ به گفته‌هاي خود در تبليغ عمل كند، اين رفتار او تاثير بسزايي بر رفتار مردم منطقه دارد.
مقتدايي با اشاره به روايتي از امام صادق(ع) تصريح كرد: آن حضرت در نخستين جلسه حضور شاگرد او را به رعايت تقوي و تهذيب نفس توصيه مي‌كردند.
وي خاطرنشان كرد: وقتي مردم ببينند مبلغي كه به منطقه آنها رفته است،‌ از نظر اخلاقي مهذب است، تسليم سخن او مي‌شوند.
انتهاي پيام/آ20

برچسب ها :