مدير حوزه علميه قم در ديدار از مركز فقهي ائمه اطهار(ع): حوزه علميه حوزه فقاهت است

۱۹ شهریور ۱۳۹۰

۱۵:۳۸

۱,۷۹۴

خلاصه خبر :
خبرگزاري فارس: مدير حوزه علميه قم گفت: حوزه علميه حوزه فقاهت است و اگر فقاهت را از آن كنار بگذاريم، حوزه بانشاطي نخواهيم داشت.
آخرین رویداد ها

خبرگزاري فارس: مدير حوزه علميه قم گفت: حوزه علميه حوزه فقاهت است و اگر فقاهت را از آن كنار بگذاريم، حوزه بانشاطي نخواهيم داشت.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت‌الله مرتضي مقتدايي سه‌شنبه شب در حاشيه ديدار از مركز فقهي ائمه اطهار(ع)، در سخناني با اشاره به پذيرش طلابي كه دوره سطح را در حوزه علميه طي كرده‌اند، تصريح كرد: طلاب در اين مركز طي هشت سال، آموزش‌هاي مفيد فقهي را فرا مي‌گيرند.
وي اضافه كرد: پيشنهاد مي‌كنم آموزش طلاب برجسته اين مركز به اين آموزش هشت‌ساله خاتمه نيابد و نخبگان اين مركز در مركز ديگري مورد آموزش بيشتري قرار گيرند.
مدير حوزه علميه قم ادامه داد: بايد در ميان كساني كه در دوره‌هاي مركز فقهي ائمه اطهار(ع) شركت مي‌كنند، نخبگان شناسايي شوند و به مركز ديگري كه آموزش‌هاي بيشتري ارائه مي‌كند، راه يابند.
وي يادآور شد: چنين افرادي كه داراي استعداد هستند و براي مطالعه، تحقيق و نگارش وقت بيشتري صرف مي‌كنند، بايد در آموزش‌هاي بيشتري شركت كنند.
آيت‌الله مقتدايي با اشاره به قول مساعد برخي مراجع تقليد براي حمايت از مركزي كه نخبگان ساير مراكز آموزشي را مورد آموزش قرار مي‌دهد، تصريح كرد:‌ تصميم داريم نخبگان را در چنين مركزي گرد آوريم و از نظر معيشتي آنها را تامين كنيم تا روش مراكزي چون مركز فقهي ائمه اطهار(ع) را ادامه دهند و از آنها فقهايي برجسته حاصل شود.
وي با اشاره به نتايج راه‌اندازي چنين مركزي به منظور جذب نخبگان مراكز آموزشي خاطرنشان كرد: بايد برنامه منظم و منسجمي براي تحصيل اين افراد ايجاد كرد و زمينه را تحصيل همراه با تعمق در فقه را برايشان فراهم كرد.
مدير حوزه علميه قم با بيان اينكه نخبگان مشغول به تحصيل در چنين مركزي به تبليغ هم اعزام نخواهند شد، اضافه كرد: با تربيت و پرورش اين عده طي چند سال عده‌اي مجتهد و فقيه والامقام خواهيم داشت.
وي ضمن تأكيد بر توجه به فقه در حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: حوزه علميه حوزه فقاهت است و اگر فقاهت را از آن كنار بگذاريم، حوزه بانشاطي نخواهيم داشت.
آيت‌الله مقتدايي در قسمت ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه مركز فقهي ائمه اطهار با نيت خير مرحوم آيت‌الله العظمي فاضل لنكراني تاسيس شده است، اضافه كرد: آن مرحوم عنايت ويژه‌اي به اين مركز داشت.

برچسب ها :