معاون آموزش مركز فقهي ائمه اطهار(ع): تعطيلات در مركز فقهي ائمه اطهار (ع) را به حداقل رسانده‌ايم

۱۹ شهریور ۱۳۹۰

۱۵:۳۸

۱,۸۶۴

خلاصه خبر :
خبرگزاري فارس: معاون آموزش مركز فقهي ائمه اطهار (ع) ‌با اشاره به آموزش عميق به طلاب در اين مركز گفت: تعطيلات آموزشي را در اين مركز به حداقل رسانده‌ايم.
آخرین رویداد ها

خبرگزاري فارس: معاون آموزش مركز فقهي ائمه اطهار (ع) ‌با اشاره به آموزش عميق به طلاب در اين مركز گفت: تعطيلات آموزشي را در اين مركز به حداقل رسانده‌ايم.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت‌الاسلام سيدحميد جزايري سه‌شنبه شب در مراسم بازديد مدير حوزه علميه قم از مركز فقهي ائمه اطهار(ع) ضمن اشاره به وضعيت تحصيل در اين مركز اظهار داشت: طلابي در اين مركز پذيرفته مي‌شوند كه دوره سطح حوزه را طي كرده و از آن حداقل معدل 16 اخذ كرده باشند.
وي با بيان اينكه تا پيش از اين پذيرش طلاب در مركز فقهي ائمه اطهار(ع) تنها از ميان طلاب ايراني صورت مي‌گرفت، خاطرنشان كرد: امسال تعدادي از طلاب غيرايراني نيز به جمع طلاب مشغول به تحصيل در مركز فقهي ائمه اطهار(ع) افزوده شده‌اند.
معاون آموزش مركز فقهي ائمه اطهار(ع) با اشاره به درصد قبولي در آزمون و مصاحبه ورودي اين مركز اضافه كرد: به صورت ميانگين از هر هفت نفر متقاضي ورودي به اين مركز، يك نفر پذيرفته مي‌شود.
وي با بيان اينكه تحصيل در مركز فقهي ائمه اطهار(ع) طي هشت سال انجام مي‌پذيرد، ادامه داد: قسمت اصلي سال هشتم تحصيل در اين مركز به نگارش پايان‌نامه اختصاص دارد و در سال‌هاي تحصيل قبل از آن تحصيل به صورت آموزشي پژوهشي انجام مي‌پذيرد.
جزايري با بيان اينكه تحصيل در اين مركز به صورت پيوسته و عميق انجام مي‌شود، خاطرنشان كرد: تعطيلات آموزشي را در اين مركز به حداقل رسانده‌ايم.
وي تصريح كرد: تحصيل حتي در برخي ايام تعطيل نظير 12 و 13 فروردين نيز در مركز فقهي دنبال مي‌شود.
معاون آموزش مركز فقهي ائمه اطهار(ع) با بيان اينكه در ايام تابستان دوره‌هاي خاصي براي طلاب اجرا مي‌شود، خاطرنشان كرد: در طول تابستان دوره‌هايي نظير آيات الاحكام براي طلاب تدريس و برگزار مي‌شود.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي پژوهشي طلاب مركز فقهي ائمه اطهار(ع) در طول تحصيل يادآور شد: طلاب موظف هستند در طول تحصيل حداقل به مدت 120 ساعت فعاليت علمي مرتبط با مركز داشته باشند.
جزايري تمركز اصلي تحصيل در مركز فقهي ائمه اطهار(ع)‌ را متوجه فقه و اصول دانست و گفت: توجه به برخي دروس وابسته به اين دو نيز در مركز ضروري به نظر مي‌رسد.
وي با بيان اينكه تعداد طلاب حاضر در هر يك از كلاس‌هاي اين مركز بين چهار تا هفت نفر است، ادامه داد: هدف از اين كار، انتقال دقيق مباحث ميان استاد و شاگرد بوده است.
معاون آموزش مركز فقهي ائمه اطهار(ع) افزود: در كلاس‌هاي مختلف اين مركز، اساتيد سرفصل‌هاي كلي بحث را ارائه مي‌دهند تا فضلا در حدود آن مطالعه كنند و در كلاس نوبت بعد، مباحث را ارائه دهند.


برچسب ها :