عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم هشدار داد:امروز دشمنان به دنبال دينسازي هستند[به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان قم]

۱۹ شهریور ۱۳۹۰

۱۵:۴۱

۱,۷۵۵

خلاصه خبر :
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم دينسازي و رواج عرفانهاي کاذب را يکي از حربههاي دشمنان براي مقابله با اسلام و تشيع دانست و بر لزوم هوشياري دستاندرکاران امور ديني و فرهنگي و مردم تاکيد کرد.
آخرین رویداد ها

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم دينسازي و رواج عرفانهاي کاذب را يکي از حربههاي دشمنان براي مقابله با اسلام و تشيع دانست و بر لزوم هوشياري دستاندرکاران امور ديني و فرهنگي و مردم تاکيد کرد.
به گزارش روابط عمومي اداره کل تبليغات اسلامي استان قم، معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي استان قم و اعضاي شوراي مرکزي هيئتهاي مذهبي استان با آيتالله محمدجواد فاضل لنکراني ديدار و گفتگو کردند.
آيتالله فاضل لنکراني در اين ديدار تشکيل شوراي هيئتهاي مذهبي را اقدامي مهم و ضروري دانست و اظهار داشت: مردم کشور ما از طبع ولايي برخوردارند و از همه امکاناتشان در مسير احياي مکتب اهل بيت عصمت و طهارت(ع) صرف ميکنند؛ به ويژه در ماه محرم بيش از طاقتشان به ميدان ميآيند.
وي ادامه داد: مردم ما ولايي هستند و به بهترين صورت عزاداريهاي خودشان را انجام ميدهند اما در کنار آنها مجموعههاي ديگري به ويژه روحانيت و مرجعيت بايد با ظرافت دقيقي وارد ميدان شوند.
وي بر لزوم تدوين سياستها و برنامههاي شوراي هيئتهاي مذهبي و مطالعه دقيق بر روي آنها تاکيد کرد و گفت: اين شورا بايد به سمت الگوسازي پيش رود و هيئتهاي پر جمعيت را خط دهي کند.
آيتالله فاضل لنکراني تصريح کرد: تدوين و انتشار مجموعهاي از اشعاري که بوي شرک و کفر و انحراف و خرافه ندهد، يکي از اقدامات ضروري است که شوراي هيئتهاي مذهبي بايد به آن توجه بيشتري داشته باشد.
وي با بيان اينکه هر مقطعي از زمان اقتضاي موضوع خاصي دارد، اضافه کرد: در زمان ما عرفانهاي کاذب رشد فزايندهاي دارند و بسياري از افراد جامعه به بهانه همين عرفانها بيخانمان و به خاک ذلت کشانده شدند.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: دنياي غرب تاکنون براي مقابله با اسلام تلاش ميکرد که مسلمانان دين نداشته باشند و در اين مسير مردم را از رعايت و اجراي احکام الهي و شرعي نهي ميکرد اما امروز به اين نتيجه رسيد که بايد ظاهر دين را به گونه ديگري جلوه دهد.
وي با اشاره به اينکه در حال حاضر دين اسلام به صورت ديگري مورد تهاجم قرار گرفته است، تصريح کرد: امروز دشمنان به دنبال دينسازي هستند؛ براي اينکه نميتوانند به بشر بگويد دين نداشته باشند، چون ميدانند مردم از اين طريق از حقيقت دين جدا ميشوند.
آيتالله فاضل لنکراني اظهار داشت: بايد باور کنيم که انقلاب اسلامي و دين ما دو حقيقتي است که به هم گره خورده و نميشود انساني متدين باشد و کاري به انقلاب اسلامي نداشته باشد؛ براي اينکه خونهاي زيادي براي به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي ريخته شد تا دين اسلام احيا شود.
وي خاطرنشان کرد: قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، شيعه در دنيا ناشناخته بود اما امروز شيعه حتي در کاخهاي حکام انگليس و آمريکا نفوذ کرده است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پايان بر لزوم شناسايي مسائل و نيازهاي جوانان و رفع آنها تاکيد کرد و گفت: يکي از افرادي که در مورد نحوه عزاداريها دغدغههاي فراواني دارند مقام معظم رهبري هستند و اميدواريم عزاداريها در مسير اصلي خودش قرار گيرد تا اين مراسمها هر سال پرشورتر، مردميتر و با محتواي غنيتري برگزار شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها :