وز سه‌شنبه 5/8/1388 جمعي از طلاب و ائمه جماعات ترکمنستان با آيت الله حاج شيخ محمد جواد فاضل لنکراني(دامت برکاته) ديدار نمودند.

۱۹ شهریور ۱۳۹۰

۱۵:۴۳

۱,۷۵۱

خلاصه خبر :
در اين ديدار آيت الله فاضل فرمودند: خدمت برادران و خواهران محترم خوش آمد عرض مي‌کنم. در اين ايّام که مصادف با ولادت حضرت معصومه سلام الله عليها و امام هشتم7 است، ميلاد اين دو بزرگوار را به شما تبريک مي‌گويم. مطالبي را در ضمن چند نکته عرض مي‌نمايم.

آخرین رویداد ها

در اين ديدار آيت الله فاضل فرمودند: خدمت برادران و خواهران محترم خوش آمد عرض مي‌کنم. در اين ايّام که مصادف با ولادت حضرت معصومه سلام الله عليها و امام هشتم7 است، ميلاد اين دو بزرگوار را به شما تبريک مي‌گويم. مطالبي را در ضمن چند نکته عرض مي‌نمايم.

اول آنکه: براي بشر هيچ کاري شريف‌تر و با عظمت‌تر از هدايت انسان‌ها به مسير حق نيست. اين مسأله نيز اگر با توفيق و عنايت خداوند متعال همراه نباشد ما موفق به انجام آن نخواهيم شد.

دوم اينکه کساني که درصدد هدايت مردم هستند بايد از نظر علمي و هم از نظر معنوي روز به روز خود را مجهز‌تر نمايند. در نتيجه کسي که در اين مسير است بايد هر روز مطالعات علمي خود را بيشتر کند و اکتفاء به معلومات گذشته خود نکند. در اخلاق و معارف قرآني و فهم دين و روايات و مسائل سياسي خود را قوي‌تر کند. شرايط زمان اقتضاء مي‌کند نسبت به کساني‌که در مقابل دين و مکتب اهل بيت قرار دارند و مرتباً عليه آن برنامه‌ريزي مي‌کنند، شناخت کافي داشته باشيم تا به شبهات آنها پاسخ مناسب داده شود.

امام هشتم عليه السلام در زمان خود مناظرات علمي فراواني داشتند و ائمه ديگر نيز هر يک به تناسب زمان خو د تلاش فراوان نمودند تا دين خالص را به مردم معرفي نمايند. امروز دشمنان دين تلاش فراوان مي‌کنند تا افرادي را در دانشگاه‌هاي غربي تربيت کنند تا در منابع اصلي دين ما که قرآن و روايات اهلبيت عليهم السلام است شبهاتي را القاء نمايند و بدين وسيله اذهان مسلمين و جوانان را منحرف کنند.

امروز مسئوليت يک روحاني و کسي که هادي و مرشد مردم است با روحاني که در صد سال قبل زندگي مي‌کرده بسيار تفاوت مي‌کند. امروز نمي‌توان فقط به مسجد و نماز جماعت اکتفاء کرد بلکه بايد با جوانان ارتباط بر قرار کرده و پاسخگوي سؤالات ديني آنها باشند و چنانچه پاسخ سؤالي را نمي‌دانند از عالمان دين بپرسند و به آنها منتقل کنند.

به اين نکته نيز توجه کنيد که به برکت انقلاب اسلامي حوزه‌هاي علميه رشد فراوان داشته و شما مطمئن باشيد با وجود مراکز مختلف تحقيقي که در حوزه هست تمام شبهات پاسخ داده شده است و با مراجعه به اين مراکز پاسخ سؤالات و اشکالات به دست خواهد آمد لذا هيچ عذري براي انسان باقي نمي‌‌ماند و بايستي با مطالعه زياد شبهات را جواب داد.

از اين‌که جامعة المصطفي ابتکار زده و اين دوره آموزشي را براي شما قرار داده بسيار خوشحال هستم اما بعد از پايان دوره تصور نکنيد ديگر نيازي به آموزش نداريد. يک عالم هميشه بايد در حال مطالعه باشد و براي رشد علمي و معنوي خود تلاش کند مرحوم پدر ما با وجود کسالت‌‌هاي فراوان تا روز‌هاي آخر عمر خود مشغول مطالعه و تحقيق و تأليف بود.

اميدوارم اين دوره آثار خوبي براي شما داشته باشد و خداوند ابواب علم و معنويت خود را براي شما باز نمايد تا در منطقه خود براي خدمت به  دين موفق باشيد.

والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته

برچسب ها :