ديدار جمعي از ائمه جماعات مساجد کراچي پاکستان روز يک‌شنبه 1388/3/17 با آيت‌الله حاج شيخ محمدجواد فاضل لنکراني«دامت برکاته»

۱۹ شهریور ۱۳۹۰

۱۵:۵۲

۲,۴۵۰

خلاصه خبر :
در اين ديدار جناب حجت الاسلام آقاي سيد اکبرشاه رضوي ضمن عرض تسليت به‌مناسبت دومين سالگرد ارتحال آيت‌الله العظمي فاضل لنکراني(قدس سره)، به معرفي جمع حاضر و چکيده‌اي از فعاليت‌هاي آنان پرداختند. سپس آيت‌الله فاضل فرمودند:
آخرین رویداد ها

در اين ديدار جناب حجت الاسلام آقاي سيد اکبرشاه رضوي ضمن عرض تسليت به‌مناسبت دومين سالگرد ارتحال آيت‌الله العظمي فاضل لنکراني«قدس سره»، به معرفي جمع حاضر و چکيده‌اي از فعاليت‌هاي آنان پرداختند. سپس آيت‌الله فاضل فرمودند:
از اين‌که شما فضلاء و علماء و ائمه جماعات کراچي زحمت کشيديد و تشريف آورده‌ايد تشکر مي‌کنم.
ارتباط بيت ما خصوصاً مرحوم والد ما با علماء پاکستان ارتباطي ديرينه بوده و هست و شايد به بيست يا سي سال قبل از انقلاب بر مي‌گردد و امروز بسياري از علماء و فضلاء پاکستان از دوستان و شاگردان والد ما بوده‌اند. والد راحل ما اهتمام زيادي داشتند به اين‌که فضلاء پاکستان تحصيلات عالي در حوزه پيدا کنند و يکي از خصوصيات خوب فضلاء پاکستان اين است که اهل کوشش و تلاش و هجرت به نقاط مختلف دنيا هستند اعم از اروپا و آفريقا و آمريکا. و اين عظمت روحانيت پاکستان را بيشتر نشان مي‌دهد. روحانيت شيعه چه در ايران يا خارج از ايران در درجه اول بايد براي ارتقاء علمي خود تلاش کند. احکام فقه ما خصوصاً در مسائل حقوقي نسبت به ساير مذاهب و فرق ديگر قابل مقايسه نيست، ائمه ما«عليهم السلام» در پاسخ به سؤالات جزئي قواعد کلي بسياري مطرح فرموده‌اند مثل قاعده استصحاب، به‌طوري که تاکنون حدود صد قاعده از روايات ائمه ما استفاده شده است و باز هم اگر دقت و تحقيق بيشتر انجام شود قواعد ديگري نيز مي‌توان استفاده نمود، چون فقه ما خيلي توسعه دارد. پدر ما مي‌فرمودند اگر کسي فقط براي فقه و اصول 80 سال وقت بگذارد باز کم است، کما اين‌که در روايات ما استشهاد فراواني به آيات قرآن نيز شده است درحالي‌که در روايات اهل سنت اين‌چنين نيست. توصيه بنده اين است که آقايان فقط به اين دوره‌هاي تحصيلي اکتفا نکنند و دائماً در حال تحصيل علم باشند. شما امروز با سؤالات و شبهات جوانان و مجامع علمي مواجه هستيد، وظيفه ما پاسخگويي به اين سؤالات است. دشمنان ما نيز هر روز در صدد شبهه‌يابي در مسائل اسلامي و القاء آن در بين جوانان هستند، لذا ما بايد احاطه‌ي علمي پيدا کنيم تا پاسخگوي اين شبهات باشيم. بايد کاري کنيم که قبل از القاء شبهه دشمن، ما مطالب را تبيين کرده و پيشقدم در ارائه مطالب اسلامي شويم.

والسلام عليکم ورحمة الله وبرکاته

برچسب ها :