روز چهارشنبه 1388/3/6 دبير کل کميسيون ملي يونسکو در ايران با آيت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته) ديدار نمودند.

۱۹ شهریور ۱۳۹۰

۱۵:۵۳

۱,۷۷۵

خلاصه خبر :
در اين ديدار جناب آقاي دکتر سعيد آبادي ضمن بيان نياز شديد مجامع علمي غرب به آگاهي از معارف ديني و احکام مکتب اهلبيت عليهم السلام، ارتباط هرچه بيشتر حوزه علميه خصوصاً مرکز تخصصي فقهي ائمه اطهار عليهم السلام را با اين مجامع ضروري دانستند؛
آخرین رویداد ها


در اين ديدار جناب آقاي دکتر سعيد آبادي ضمن بيان نياز شديد مجامع علمي غرب به آگاهي از معارف ديني و احکام مکتب اهلبيت عليهم السلام، ارتباط هرچه بيشتر حوزه علميه خصوصاً مرکز تخصصي فقهي ائمه اطهار عليهم السلام را با اين مجامع ضروري دانستند؛ و افزودند: از آن‌جا که اين مرکز فقهي با نوانديشي، مباحث فقهي و ديني را پژوهش و به زبان روز تبيين مي‌نمايد، ما مي‌توانيم با همکاري اين مرکز از طريق يونسکو ارتباط خوبي با انديشمندان و مجامع علمي ـ تحقيقاتي دنيا برقرار کنيم؛ و با ايجاد يک تعامل سيستماتيک، جهان غرب را با معارف و احکام اسلامي آشنا سازيم.
سپس آيت الله فاضل فرمودند:
بنده دو سه سال است در اين فکر بودم که از چه طريقي مي‌توانيم با مجامع علمي دنيا ارتباط برقرار کرده و محصول پژوهش‌هاي فقهي‌مان را به دنيا عرضه نماييم. بحمد الله يکي از راه‌ها همين است که فرموديد. محور پژوهش‌هاي ما در مرکز فقهي ائمه اطهار عليهم السلام فقه اهلبيت عليهم السلام است البته با نگاه به فقه اهل سنّت، که در مورد احکام اطفال اين کار را انجام داده‌ايم. اگر فقه شيعه و استدلال‌هاي محکم عقلاني آن را به مراکز حقوقي دنيا منتقل نماييم، مسلماً در آينده نه چندان دور، مسائل حقوقي دنيا بر اساس اين احکام تبيين خواهد شد.
در زمينه مسائل پزشکي، تلقيح مصنوعي، احکام پزشکان و بيماران نيز کتبي تأليف کرده‌ايم.
اميدواريم با همکاري يکديگر بتوانيم منشأ خدمت به دين و انقلاب باشيم.
برچسب ها :