ديدار جمعي از برادران نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با حضرت استاد (1387/8/28)

۱۹ شهریور ۱۳۹۰

۱۶:۴۰

۲,۰۳۴

خلاصه خبر :
جمعي از برادران نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي(دانشگاه هوا و فضا) روز سه شنبه 28/8/87 در دفتر مرحوم حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني(ره) با آيت الله شيخ محمد جواد فاضل لنکراني ملاقات نمودند.
آخرین رویداد ها

جمعي از برادران نيروي هوايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي (دانشگاه هوا و فضا) روز سه شنبه 28/8/87 در دفتر مرحوم حضرت آيت الله العظمي فاضل لنکراني(ره) با آيت الله شيخ محمد جواد فاضل لنکراني ملاقات نمودند.

در اين ديدار معظم له ضمن تشکر از حضور برادران سپاهي فرمودند: اميدوارم در اين دوره بصيرت، خداوند قلوب شما را نسبت به حقايق دين و معرفت خودش بصيرت بخشد. پيامبر اسلام(ص) در حديثي مي‌فرمايند: "قلب ليس فيه شي من الحکمة کبيتٍ خرب" قلبي که در آن حکمت نباشد مانند خانه‌اي خراب است. حکمت يعني تحصيل اموري که ثابت و محکم و هميشگي است. دانش يکي از مصاديق حکمت است. زمان امروز با گذشته خيلي تفاوت مي‌کند. امروز همه‌ امکانات براي رسيدن و اتصال جوانان ما به منابع حکمت موجود است. خدا را بايد شاکر باشيم که در يک نظامي زندگي مي‌کنيم که به انسان بهاء مي‌دهد و براي او ارزش قائل است. بهاء دادن به اين است که امکانات فراهم مي‌کند تا جوانان رشد نمايند و به تحصيل علم و کمالات بپردازند. اصولاً وظيفه حکومت اسلامي همين است که زمينه رشد جوانان را فراهم کند و جامعه را به سوي تعقل و علم و دانش سوق دهد. الان بحمد الله به برکت انقلاب مي‌بينيم تمام مسئولين از مقام معظم رهبري گرفته تا ساير مسئولين دولت همه تأکيد مي‌کنند که جوانان تلاش کنند از علم روز عقب نمانند و به قله‌هاي عرصه علم صعود کنند. شما فقط به اين دوره بصيرت، نبايد اکتفاء کنيد، بايد تلاش کنيد پيوند بين خود و علم و دانش ايجاد کرده با مطالعات زياد نسبت به مسائل مورد علاقه خود معرفت و بصيرت خود را بالا ببريد. علم خيلي مهم است به طوري که پيامبر بزرگوار(ص) مي‌فرمايند: قلبي که در آن علم نباشد مانند خانه خراب است؛ خانه ويران که مفيد نيست و انسان را نمي‌تواند حفظ کند. علم انسان را در بزنگاه‌هاي زندگي حفظ مي‌کند.

حضرت علي عليه السلام مي فرمايند فرق علم و ثروت در اين است که علم انسان را حفظ مي‌کند و حافظ اوست در حالي که در مورد مال انسان بايد حافظ مال شود. و در ذيل آن مي‌فرمايند: "فتعلّموا و علّموا و تفقّهوا و لا تموتوا جهالاً فان الله لا يعذر عن جهل.

علم را بياموزيد و به ديگران نيز ياد دهيد. از جاهلان نباشيد که خداوند روز قيامت جهل را به عنوان عذر از انسان قبول نمي‌کند. اگر روز قيامت از انسان بپرسند چرا به وظايفت عمل نکردي چنانچه بگويد نمي‌دانستم مي‌گويند مي‌خواستي بروي ياد بگيري.

دوران جواني بهترين فرصت براي تحصيل علم و کسب کمالات و معنويت است. قدر جواني خود را بدانيد چرا که در ايام پيري امکان و فرصت تحصيل علم و کسب فضايل و معنويات پيش نخواهد آمد. طوري نشود که بعداً حسرت بخوريم که نفهميده فرصت اين دوران را از دست داديم، کاري کنيم که وجودي مفيد و مؤثر و خدمت‌گذاري براي جامعه خود باشيم،. شما ملاحظه کنيد انساني مانند امام آمدند و در زمان حيات خود جامعه‌اي را نجات دادند و رفتند. والد راحل ما(ره) فرمودند: امام ثابت کردند که يک نفر با توکّل بر خدا مي‌تواند همه کاري انجام دهد.

ان شاء الله خداوند اين توفيق را به همه ما بدهد که وجودمان پر برکت براي جامعه باشد.

والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته

برچسب ها :