دیدار رئيس محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات با آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته)

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱

۱۹:۵۰

۱,۳۹۴

خلاصه خبر :
دکتر خرمشاد درخواست همکاري بيشتر با مراکز حوزوي خصوصاً مرکزفقهي ائمه‌‌اطهار(عليهم السلام) را مطرح نمودند.
آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته): لازم است اين سازمان ارتباط خود را با اساتيد حوزه بر قرار کند. نبض حوزه در اختيار اساتيد است. اگر مسائل و ضرورت‌هاي مطرح در دنيا به اساتيد منتقل شود وآنها نسبت به اين شبهات و سؤالات توجيه شوند با کمک طلاب و شاگردان خود به خوبي مي‌توانند با شما همکاري کنند
آخرین رویداد ها

روز پنجشنبه 91/2/14 رئيس محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات به همراه مديران و معاونين اين سازمان در مرکز فقهي ائمه اطهار(عليهم السلام) با آيت الله حاج شيخ محمّد‌جواد فاضل لنکراني(دامت برکاته) ملاقات نمودند.

در اين ملاقات جناب آقاي دکتر خرمشاد طي سخناني با بيان نياز‌ها و ضرورت‌هايي که در جهان کنوني براي تبليغ و ترويج  معارف اسلام و مکتب اهلبيت(علهيم السلام) وجود دارد درخواست همکاري بيشتر با مراکز حوزوي خصوصاً مرکز فقهي ائمه اطهار(عليهم السلام) را مطرح نمودند. و افزودند اين سازمان با تمام امکانات آماده همکاري با اين مراکز مي‌باشد.

دیدار رئيس محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات با آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته)

در ادامه؛ آيت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته) ضمن تشکر از حضور آقايان فرمودند:

امروز ضرورت ارتباط با مجامع علمي دنيا براي معرفي مکتب اهلبيت(عليهم السلام) بسيار زياد است. حتّي در کشور‌هاي اسلامي، علماء اهل سنّت اطلاع چنداني از فقه شيعه ندارند.

از اين رو لازم است سازمان فرهنگ و ارتباطات جدا از رفت و‌آمدها و ارتباطات فردي برنامه عميقي را با همکاري حوزه‌ علميه جهت ارتباطات علمي با مراکز دانشگاهي و مجامع ديني پايه‌ريزي کند و کرسي‌هاي علمي براي حضور حوزويان در آن مراکز راه‌اندازي شود تا فعاليت‌هاي علمي مستمر صورت گيرد.

ضرورت دارد يک بازنگري در فعاليت رايزني‌هاي فرهنگي‌مان در ديگر کشور‌ها صورت گيرد تا نقاط ضعف آن برطرف شود و بتوانيم معارف شيعه را در دنيا به خوبي عرضه کنيم.

دیدار رئيس محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات با آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته)

اين سازمان مي‌تواند در هر سال محصولات علمي و فرهنگي توليد شده در کشور را جمع‌آوري کند و به اقصي نقاط دنيا بفرستد.

مسأله ديگر اين‌که لازم است اين سازمان ارتباط خود را با اساتيد حوزه بر قرار کند. نبض حوزه در اختيار اساتيد است. اگر مسائل و ضرورت‌هاي مطرح در دنيا به اساتيد منتقل شود وآنها نسبت به اين شبهات و سؤالات توجيه شوند با کمک طلاب و شاگردان خود به خوبي مي‌توانند با شما همکاري کنند بايد از اين پتانسيل عظيم علمي حوزه استفاده شود.

اساساً اين مرکز فقهي ما در همين راستا تشکيل شده است و شعباتي هم در داخل و خارج ايران دارد و يکي از اهداف اصلي اين مرکز تربيت استاد قوي براي حوزه است و هدف مهم ديگر ما انجام تحقيقات و پژوهش‌هاي فقهي در مسائل مورد ابتلاء نظام نظير فقه پزشکي ـ حقوق بشر اسلامي ـ فقه کودک و... است.

دیدار رئيس محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات با آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته)

ما در صدد تربيت فقيهاني هستيم که به درد نظام اسلامي ما بخورند و آشناي به نياز‌هاي نظام باشند و از اينرو آماده همکاري با سازمان شما مي‌باشيم.

يکي از کارهاي مناسبي که شما مي‌توانيد با همکاري‌ مراکز حوزوي انجام دهيد برگزاري نشست‌هاي علمي در مراکز علمي دنيا است. نظير همين قضيه توهين به مقدسات، که ما نشست علمي آن‌ را سال گذشته برگزار کرديم.

اميدوارم با همکاري هرچه بيشتر بتوانيم در جهت معرفي مکتب اهلبيت عصمت و طهارت عليهم السلام قدم‌هاي مؤثري برداريم.

دیدار رئيس محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات با آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته)
برچسب ها :