بیانات حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته) در دیدار با جمعی از علمای افغانستان 15ـ6ـ94

۱۵ شهریور ۱۳۹۴

۱۸:۲۶

۱,۵۶۰

خلاصه خبر :
امروز دولت‌های اسلامی، علمای بزرگ اسلام، أعم از شیعه و سنی باید بدانند که داعش یک نقشه‌ی گسترده‌ی اسرائیلی برای از بین بردن دنیای اسلام است ... امروز هسته‌ی اصلی فکر داعشی، غیر از سازمان‌های امنیتی اسرائیل، در خودِ عربستان است، یعنی عربستان و قطر یک اهرم قوی برای تقویت داعش است ... آمریکا می‌خواهد در همه جا حضور داشته باشد
آخرین رویداد ها

بسم الله الرّحمن الرّحیم

یکی از بیانیه‌های تاریخی مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) بیانیه‌ای بود که راجع به طالبان دادند، به طوری که آقای برهان‌الدین ربانی اينجا خدمت ايشان آمد و خطاب به ایشان گفت این فتوای شما یک جنب‌ و جوش عجیبی در میان مجاهدین افغان به وجود آورده است. علت اين بود که در آن زمان، طالبان در شُرُف تثبیت در افغانستان بود، و دولت‌ها آرام آرام در صدد به رسمیت شناختن طالبان بودند. یعنی وقتی می‌دیدند که آنها روی کار آمده‌اند چاره‌ای جز آن نداشتند. بالاتر از آن اینکه؛ زمزمه‌ی این بود که جمهوری اسلامی ایران هم با آنها ارتباط برقرار کند.

آن موقع بعضی از مسئولين دولتي در رابطه با بیانیه آقا مي‌‌گفتند این بیانیه خیلی تند است و آقا چرا این فتوای تند را داده‌اند؟!

لازم است این بیانیه و آثار آن را شما علما پیگیری کنید، چون هم برای تاریخ افغانستان خیلی مهم است و هم برای ما، سپس جزوه‌ای تحت عنوان این بیانیه منتشر شود إن شاء الله.

اما نکته‌ی دوم راجع به حضور داعش است که خیلی ما را نگران کرده است.

من از فضلای افغانستانی زیاد شنیده‌ام که داعش با پول‌های سرسام‌آوری که در اختیار دارند و مقداری از آن را در اختیار مردم فقیر افغانستان می‌گذارند، درصدد حضور بیشتر در آنجا هستند.

در درجه‌ی اول روحانیت و مسئولین افغانستان باید بیدار باشند. این کار، از یک توطئه‌ی بسیار گسترده حکايت می‌کند، یعنی حضور داعش در افغانستان، پاکستان و حتی در بعضی از نقاط آفریقایی و کشورهای دیگر، دلیل مهمی است که بحث دولت اسلامی عراق و سوریه دروغ آشکاری است که مطرح کرده‌اند. اینها نه دنبال دولت اسلامی‌اند، نه دنبال عراق و نه سوریه، بلکه این یک نقشه‌ی اسرائیلی برای کل دنیای اسلام است، و اين مطلب اختصاص به شیعه هم ندارد، اهل‌سنت هم در آتش این نقشه سوخته‌اند و در آینده نيز گرفتار خواهند بود.

بیانات حضرت آیت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته) در دیدار با جمعی از علمای افغانستان 15ـ6ـ94

امروز دولت‌های اسلامی، علمای بزرگ اسلام، أعم از شیعه و سنی باید بدانند که داعش یک نقشه‌ی گسترده‌ی اسرائیلی برای از بین بردن دنیای اسلام است.

در گذشته نقشه اسرائیل، تصرف از نیل تا فرات بود، اما امروز آن نقشه را توسعه داده و در تلاش است که کل دنیای اسلام را از این طریق مهار و ناامن کرده و از بین ببرد. یک دین جعلی همنام اسلام برای مردم این مناطق بیاورد.

لذا وظیفه خیلی سنگین است؛ یعنی وظیفه‌ی مسئولین، مسئولين دولتي، حوزه‌های علمیه، علما، دانشگاهیان، خود مردم.

ای کاش در این ایامی که مصادف با ایام حج است، دنیای اسلام آگاهی بیشتری راجع به حقیقت داعش پیدا کند. شما ببینید با این همه قتل عام فجیعی که انجام می‌دهند، چطور با تبلیغات غیر صحیح، یک عده را جذب می‌کنند، گروهی که به راحتی بچه و کودک را سر می‌برد، قتل عام برای آنها عادی است، سوزاندن افراد که ما فکر می‌کردیم در تاریخ منسوخ شده، الآن افرادی را در یک قفس قرار می‌دهند و می‌سوزانند.

لذا باید خطر اینها را هم فهمید و هم به مردم آگاهی داد.

امیدواریم که إن شاء الله با بیداری مردم و دولت‌ها در دنیای اسلام، جلوی این وحشی‌گری گرفته شود. امروز هسته‌ی اصلی فکر داعشی، غیر از سازمان‌های امنیتی اسرائیل، در خودِ عربستان است، یعنی عربستان و قطر یک اهرم قوی برای تقویت داعش است.

نکته‌ی سوم اینکه؛ ما تقدیر می‌کنیم از اینکه در مجلس مراقب قوانین هستید. من تأکيد مي‌‌کنم که یکی از ترفندهای غربی‌ها برای تسلّط خودشان، این است که از راه تساوی حقوق زن و مرد وارد شوند، همینطور عناوین دیگر مثل دموکراسی، آزادی و ...، به قول مرحوم آقا این الفاظ و عناوین معنایش را از دست نداده، بلکه در ضد آن استعمال می‌شود. اینها از این راه می‌خواهند بر کشورها مسلّط شوند. اصلاً بحث حقوق زن و اقلیت‌ها برایشان مطرح نیست. اینها دنبال تسلط هستند و یکی از راهکارهای بسیار مؤثر برای آنها، تسلط و نفوذ در مراکز قانونگذاری است.

قطعاً بدانید لوایح از کشورهای خارجی برای اینها ارسال مي‌‌شود و آن را به افرادی دیکته می‌کنند. اینطور نیست که یک نماینده‌ای بررسی کند ببیند ضرورت دارد که یک پیشنهادی بدهد، تمام این لوایح از مراکز امنیتی آمریکا و اسرائیل دیکته شده است.

اگر کسی بخواهد در این تردید کند، صد سال از دنیا عقب است. واقعاً قضیه همین است. باید مراقب بود.

در افغانستان مدتی بود که قضایای فجیع طالبان تمام شده بود. متأسفانه دو مرتبه داعش به میدان می‌آید. راجع به قضیه قانون خیلی مراقبت کنید، چون من اطلاع دارم هم در افغانستان و هم در پاکستان افرادی به دنبال تصویب قانونهایی هستند که اثرش 20 سال بعد ظاهر می‌شود، که ناگهان 20 سال بعد می‌بینید هیچ زنی چادر به سر ندارد، تمام آثار سوء فرهنگ غرب در خیابان‌ها و کوچه‌ها و حتی منازل شما ظاهر شده و هیچ کاری هم نمی‌توانید بکنید.

این توافقی که آمریکا با افغانستان کرد، که ظاهراً بعد از روی کار آمدن رئیس جمهور جدید، پیمان امنیتی را امضا کردند، اینها همه کشف از این می‌کند که آمریکا می‌خواهد در همه جا حضور داشته باشد. این گوشه‌ای از نقشه‌ی گسترده آنها است، که در افغانستان و پاکستان و کشورهای اسلامی، هم حضور فرهنگی و هم حضور سیاسی و نظامی داشته باشد.

لذا در پايان باز تأکيد مي‌‌کنم که احتیاط کنيد و دقت کافي داشته باشيد و حسن ظنّ را کنار بگذارید و گمان نکنيد که اینها دلسوز مردم هستند.

وصلّی الله علی محمد و آله الطاهرین

برچسب ها :