پيام حضرت آيت الله فاضل لنکراني(دامت برکاته) به سومين کنفرانس بين المللي غدير در آلمان

۱۳ مهر ۱۳۹۴

۱۸:۰۸

۱,۲۷۵

خلاصه خبر :
حقيقت آن است که هنوز غدير و هويت آن به صورت کامل و جامع معرفي نشده است ... با غدير، دين اسلام تکميل گرديد و اين إکمال بدين معني است که همه ابعاد ديگر اين دين منوط به ولايت شد ... غدير و خطبه غدير از واقعياتي است که هيچ کس قدرت انکار و يا تحريف آن را ندارد ... کساني که ولايت را منحصربه محبت قلبي و ارادت باطني مي‌‌کنند، به حقيقت آن جفا نموده‌‌اند
آخرین رویداد ها

بسم الله الرّحمن الرّحيم
«يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللهَ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكافِرين»‏

فرا رسيدن بزرگترين عيد امت اسلامي عيدالله الاکبر عيد سعيد غدير خم را به همه مسلمانان و شيعيان خصوصا پيروان راستين مکتب اهل بيت(ع) در اروپاو بالاخص شما حضارمحترم تبريک عرض مي‌‌نمايم.

حقيقت آن است که هنوز غدير و هويت آن به صورت کامل و جامع معرفي نشده است و تا غدير مورد معرفت قرار نگيرد، اسلام نيز دور از شناخت و معرفت خواهد بود.

همه اسلام از اعتقادات و احکام و معارف بر پايه ولايت استوار است، از آيه ذکر شده به خوبي استفاده مي‌‌شود که رسول اکرم(ص) چنانچه اين وظيفه مهم يعني ولايت و حکومت أميرالمؤمنين و يازده معصوم ديگر(عليهم السلام) را بيان نمي‌‌فرمود و به صورت عمومي به مردم ابلاغ نمي‌‌کرد، هيچ امري از رسالت رسول اکرم(ص) مورد قبول قرار نمي‌‌گرفت.

با غدير، دين اسلام تکميل گرديد و اين إکمال بدين معني است که همه ابعاد ديگر اين دين منوط به ولايت شد. اين اکمال اينچنين است که هويت و واقعيت همه امور ديگر دين در گرو ولايت است. از اين جهت است که تاريخ به خوبي شهادت مي‌‌دهد که اميرالمومنين(عليه السلام) از دوران کودکي در کنار پيامبر(ص) رشد پيدا کرد و در دامن و حجر او تربيت شد و در تمام صحنه‌‌ها و جنگها هميشه با رسو ل خدا(ص) بود.

چرا در هر امر مهم و اساسي رسول خدا(ص) علي بن ابيطالب(ع) را محور و اساس قرار مي‌‌داد؟
چرا در همه جنگها درکنار ايشان بود؟ چرا روز فتح مکه فقط علي(عليه‌‌‌السلام) بايد بر دوش پيامبر(ص) بالا برود و بتها را بشکند؟

چرا در زمان حيات رسول خدا(ص) به هنگام رفتن به تبوک، حضرت علي(عليه السلام) بايد به عنوان جانشين ايشان باشد؟

پيام حضرت آيت الله فاضل لنکراني(دامت برکاته) به سومين کنفرانس بين المللي غدير در آلمان

اگر تمام لحظات و ايام زندگي پيامبر را رصد نماييم، در هيچ يک از امور مهم و مرتبط به دين و مردم، جاي حضرت علي(عليه السلام) را خالي نمي‌‌بينيم، اما با همه اين رفتارها که هر کدام براي اثبات وصايت بلا فصل اميرالمومنين(عليه السلام) کافي است، خداوند متعال لازم ديد اين امر در سال آخر حيات ايشان تحقق يابد، آن هم در بزرگترين اجتماع، که همان غديراست و به هنگام بازگشت از حج، که از عبادات بزرگ اجتماعي مسلمانان است، سفري عبادي و معنوي و سياسي که هر اتفاقي در آن بيافتد براي همگان و هميشه در حافظه‌‌ها باقي مي‌‌ماند.

 غدير و خطبه غدير از واقعياتي است که هيچ کس قدرت انکار و يا تحريف آن را ندارد.

ابن عقده که در نزد اهل سنت بسيار معتبر است و در زمان خود فردي بي بديل و کم نظير بوده، در کتابي بنام حديث الولاية از يکصد وپنج صحابي و از يکصد وپنج طريق اين روايت غدير را نقل مي‌‌کند. از اين جهت متواترترين حديث همين حديث است.

عزت و عظمت و بقاي اسلام در غدير و ولايت است. با اين امر، کفار و مشرکين از شکست اسلام مأيوس شدند. بايد ارزش ولايت را همگان به خوبي بدانيم و جايگاه واقعي آن که همان حکومت اسلام عزيز است را حفظ کنيم.

کساني که ولايت را منحصر به محبت قلبي و ارادت باطني مي‌‌کنند، به حقيقت آن جفا نموده‌‌اند. بايد ولايت ائمه معصومين(عليهم السلام) و در زمان حاضر ولايت حضرت حجت(عجل الله تعالي فرجه الشريف) را با همان حقيقت قرآني خودش که همان سرپرستي و حکومت است، باورکرده و براي نسل هاي آينده باقي بگذاريم.

از تشکيل اين کنفرانس بين المللي و اجتماع عظيم تشکر وسپاسگزاري مي‌‌نمايم و براي همه خدمتگزاران ولايت ائمه اطهار(عليهم السلام)،شما مسلمانان و شيعيان ترک زبان و علماي بزگواري که در اين امر نقش دارند، خصوصا حجت الاسلام والمسلمين حاج آقاي مجاهدي(دامت افاضاته) دبيرمحترم و امام جمعه مکرم آرزوي توفيق و سعادت دارم.

إن شاء لله به برکت ولايت، همه امور مسلمين اصلاح گردد و دين خداوند به صورت کامل به بشريت عرضه شود؛ «ليظهره علي الدين کله و لو کره المشرکون».

 محمد جواد فاضل لنکراني
عيد سعيد غدير خم 1436

برچسب ها :