اقامه نماز بر پيکر بانوي مسلمان فرانسوي توسط حضرت آيت الله فاضل لنکراني(دامت برکاته)

۰۹ دی ۱۳۹۴

۱۹:۵۸

۲,۲۴۱

خلاصه خبر :
مرحومه خانم محريزه بوسعديا (لائيب) اصالتا اهل تونس و از ساكنين شهر پاريس فرانسه بودند كه ٣٥ سال قبل به مذهب تشيع مشرف شدند ... پيکر اين مرحومه بنا به وصيت ايشان، در شهر مقدس قم تشييع و پس از طواف حرم حضرت معصومه(س) و اقامه نماز ميت توسط حضرت آيت الله فاضل لنکراني(دامت برکاته) در قبرستان بقيع قم به خاک سپرده شد
آخرین رویداد ها

پيکر مرحومه سرکارخانم محريزه بوسعديا (لائيب) از کشور فرانسه که مسلمان و شيعه شده و تمام عمر و  دارايي خود را وقف اسلام و اتقلاب اسلامي ايران کرده بود، بنا به وصيت ايشان، صبح سه شنبه 8 دي‌‌ماه، مصادف با سالروز ولادت با سعادت حضرت خاتم الانبياء(ص) و امام صادق(ع)، از مقابل مسجدامام حسن(ع) در شهر مقدس قم تشييع و پس از طواف حرم حضرت معصومه(س) و اقامه نماز ميت توسط حضرت آيت الله حاج شيخ محمدجواد فاضل لنکراني(دامت برکاته) در قبرستان بقيع قم به خاک سپرده شد.

گذري بر زندگي اين بانوي سعادتمند

مرحومه خانم محريزه بوسعديا (لائيب) اصالتا اهل تونس و از ساكنين شهر پاريس فرانسه بودند كه ٣٥ سال قبل به مذهب تشيع مشرف شدند.

بنا به گفته نزديکان اين مرحومه، ايشان از ثروت زيادي برخوردار بودند و تعداد زيادي مريد و خدمه داشتند كه با تشرف ايشان به مذهب تشيع، تمامي دوستان و أطرافيان وي به مذهب تشيع مشرف شدند.
نامبرده به پيروي از سرور خود حضرت خديجه كبري(سلام الله عليها) تمامي ثروت خود را در راه اسلام خرج كرد، به نحوي كه در آخر عمرش، اموراتش به سختي مي‌‌گذشت.

تمامي افتخار ايشان اين بود كه امام خميني(ره) شخصا با يك چاي، با دست مباركش از ايشان پذيرايي كرده بود.

بانوي شيعه فرانسوي

بانوي شيعه فرانسوي

بانوي شيعه فرانسوي

بانوي شيعه فرانسوي




برچسب ها :

محريزه بوسعديا (لائيب) لائيب لاعب لعيب بانوي مسلمان فرانسوي بانوي شيعه فرانسوي