پيام حضرت آیت الله حاج شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی (دامت برکاته) به بيست و نهمين تجمع سالانه سازمان اصغريه (پاکستان)

۲۶ فروردین ۱۳۹۵

۱۹:۱۸

۱,۵۴۶

خلاصه خبر :
امروزه بايد به مردم دنيا و همه فرقه‌ها و مکتب‌ها با صداي بلند و رسا اعلام کنيم که قوي‌ترين تأکيد و اصرار بر توجه به عقل و تعقل و عقلانيت در اسلام و مرام ائمه اطهار(عليهم السلام) صورت گرفته است. قرآن و روايات ما مشحون از دستور به مراجعه به عقل و تفکر و علم و آگاهي است ... بايد مسلمانان و شيعيان واقعي براي دفاع از معارف ناب و حقيقي اسلام قيام نمايند
آخرین رویداد ها

بسم الله الرّحمن الرّحيم

قال الله تبارک و تعالي: «يَرْفَعِ اللهُ الَّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجات‏»(مجادله: 11)

سلام و درود خداوند متعال بر همه انبياء و اولياء خصوصا نبي اکرم محمد بن عبد الله(صلّي الله عليه وآله وسلم) و ائمه معصومين(عليهم السلام) خصوصا خاتم الأوصياء حجة بن الحسن العسکري(أرواحنا فداه) و سلام و درود بر همه مسلمانان و شيعيان خصوصا حضار محترم و سلام و درود خدا بر همه عالمان و فقيهان خصوصا علماء بزرگوار پاکستان.

ترديدي نيست که از اشرف امور و علوم؛ اشتغال به تعليم و تعلم معارف حقه جعفريه و اکتساب علوم آل محمد(ص) است.

آنچه که موجب رفعت و درجه در نزد خداوند متعال است، علمي است که از طريق قرآن و سنت، يعني عترت پيامبر اکرم(ص) به انسان رسيده باشد.

چنين علمي است که خشيت الهي را به دنبال دارد، «إِنَّما يَخْشَى اللهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماء» چنين علمي است که نافع است و مردم از آن سيراب مي‌شوند. چنين علمي است که واجد آن، أفضل از هفتاد هزار عابد است، «عَالِمٌ يُنْتَفَعُ بِعِلْمِهِ أَفْضَلُ مِنْ عِبَادَةِ سَبْعِينَ أَلْفَ عَابِدٍ». چنين علمي است که نگاه و نظر به چهره دارنده آن، و نگاه و نظر به درب خانه او نيز عبادت است. همان‌طور که پيامبر اکرم(ص) به اميرالمؤمنين(عليه السلام) فرمود: «وَ جَعَلَ النَّظَرَ إِلَى وَجْهِ الْعَالِمِ عِبَادَةً بَلْ وَ إِلَى بَابِ الْعَالِمِ عِبَادَة».

آري، عالمان دين که نگهبانان احکام و شريعت و اعتقادات و اخلاق مردم هستند همانند مجاهد في سبيل الله تلقي مي‌شوند. قلم چنين عالمي که با بصيرت و آگاهي به هنگام بروز فتنه‌ها و بدعت‌ها، به پا خيزد و با هرگونه انحراف و کجروي مقابله کند بر دماء شهداء ترجيح دارد، «فَيَرْجَحُ مِدَادُ الْعُلَمَاءِ عَلَى دِمَاءِ الشُّهَدَاءِ».

تجمع سالانه سازمان اصغريه

اينجانب بسيار خوشوقتم از استمرار اين مرکز ريشه‌دار ديني و علمي، از اين که در چنين مکاني افراد بسياري براي خدمت به اسلام و دين تربيت شده و تربيت مي‌شوند.

افرادي که بتوانند ولايت اميرالمؤمنين(عليه السلام) را کاملا درک کرده و آن را به جامعه و نسل موجود و ساير نسل‌ها بسپارند.
کردار و گفتار صحيح در پرتو آشنايي با مکتب اهل بيت عصمت و طهار(عليهم السلام) ميسّر است. مفاهيم اخلاقي و ارزشي را بايد در کلمات و نصايح ايشان يافت و آن را در اختيار بشريت قرار داد.

بشر امروز بيش از هر زماني نيازمند به مکتب و فرهنگ اهل بيت(عليهم السلام) مي‌باشد. اگر مراکز علمي مسلمانان و غير مسلمانان آشنايي با دستورهاي اخلاقي و نصايح و اندرزهاي ديني اولياء طاهرين پيدا نمايند، قطعا هندسه فکري موجود در دنيا تغيير مي‌يابد و راه‌هاي سعادت به سوي بشر مفتوح مي‌گردد.

امام هشتم علي بن موسي الرضا(عليه آلاف التحية والثناء) فرمود: «رَحِمَ اللهُ عَبْداً أَحْيَا أَمْرَنَا فَقُلْتُ لَهُ وَ كَيْفَ يُحْيِي أَمْرَكُمْ قَالَ يَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ يُعَلِّمُهَا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ كَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا».

امروزه بايد به مردم دنيا و همه فرقه‌ها و مکتب‌ها با صداي بلند و رسا اعلام کنيم که قوي‌ترين تأکيد و اصرار بر توجه به عقل و تعقل و عقلانيت در اسلام و مرام ائمه اطهار(عليهم السلام) صورت گرفته است. قرآن و روايات ما مشحون از دستور به مراجعه به عقل و تفکر و علم و آگاهي است.

بايد به دنيا اعلام کنيم که خشونت‌ها و ترورها، قتل‌ها و غارت‌هايي که امروزه در برخي نقاط به نام اسلام شريف انجام مي‌‌گيرد با روح و جسم اسلام سازگاري ندارد، نه با ظواهر و نه با باطن قرآن و اسلام.

بايد مسلمانان و شيعيان واقعي براي دفاع از معارف ناب و حقيقي اسلام قيام نمايند و نگذارند اين دين شريف را که مطابق با فطرت، عقل، منطق، علم، و فکر و تدبير است، چنين دشمناني آلوده و ملوّث نمايند.

اکنون که بيست و نهمين تجمع ساليانه سازمان اصغريه است، در اين مجلس مهم و عظيم که بر محور اميرالمؤمنين(عليه السلام) و تأکيد بر واژه‌هاي اخلاقي و ارزشي بنا گرديده، از همه حضار محترم، روحانيون بزرگوار، مسئولين، خصوصا صدارت و رياست عاليه آن که عالم فاضل و دانشمند توانا حضرت حجت الاسلام والمسلمين علامه حيدر علي جوادي(دامت برکاته) است، تشکر و سپاسگزاري  نمايم.

اميداورم با برنامه‌‌ريزي‌هاي محکم‌تر و موفق‌تر، آثار بسيار خوبي براي جامعه اسلامي به ارمغان آوريد و قلب مطهر امام زمان عليه السلام را از خود خشنود سازيد، إن شاء ‌الله.

قم ـ حوزه مقدسه علميه
محمدجواد فاضل لنکراني
18 /1 /1395 ـ جمادي الثاني ـ 1437

تصاويري از اين مراسم
برچسب ها :

تجمع سالانه سازمان اصغريه