بحمدلله امروز آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» و «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» و وعده صادقی كه رهبری معظم دادند با رمز یا رسول الله(ص) فعلیت و تحقق پیدا كرد

۲۶ فروردین ۱۴۰۳

۱۳:۳۵

۱۰۱

خلاصه خبر :
بيانات حضرت آيت‌الله فاضل لنكرانی پيرامون پاسخ عبرت‌آموز به اسرائيل جنايتكار
آخرین رویداد ها
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحيمْ
الْحَمْدُ للّه رَبِّ الْعَالَمِينْ وَصَلَى الله عَلَىٰ سَيِّدَنَا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِينْ

قبل از شروع درس به مناسبت این واقعه بسیار بزرگی كه برای ایران و اسلام اتفاق افتاد و قلوب همه ما را شاد كرد، لازم می دانم چند كلمه‌ای صحبت كنم. 

این حادثه تاریخی پاسخ محكم و قاطعانه‌‌ای بود كه نظام مقدس اسلامی و نیروهای مسلح، خصوصاً برادران عزیز و بزرگوار سپاه به دشمن اصلی اسلام یعنی اسرائیل دادند. امروز اگر كسی بخواهد دشمن اصلی اسلام را معرفی كند مصداقش اسرائیل است و این مجرد یك ادعا نیست، شواهد فراوانی در مبانی فكری صهیونیست‌ها بر عداوتشان با اسلام وجود دارد كه فعلاً مجال بیان آن نیست.

كشتارها و ترورهایی كه این رژیم در یكی دو دهه اخیر، در داخل و خارج ایران انجام داد، حتی به یك عبارت آنچه را كه داعش از جان و مال و عرض مسلمین از بین برد به دستور اسرائیل بود، داعش یك گروه اسرائیلی و آمریكایی بوده و هست. همه این جنایات یك عقده‌ای شده بود در حلقوم نیروهای انقلاب و مسلمانان و مستضعفان جهان. این قتل عام‌هایی كه اسرائیل مخصوصاً در شش ماهه اخیر نسبت به زنان و كودكان غزه انجام داد، هزاران انسان‌ بی‌گناه و بی‌دفاعی که به شهادت رساند، ترور سردار بزرگ اسلام شهید قاسم سلیمانی كه ولو به حسب ظاهر در مراحل آخر اسراییل خودش را كنار كشید و گفت آمریكا آن را مستقیماً انجام داد اما با برنامه‌ها و همراهی آنها بود و نیز ترور عزیزانی كه در كنسولگری ایران در سوریه واقع شد.

این جنایات یك توقعی را در میان جوانان و مردم غیور ایران و همه كسانی كه قلبشان برای اسلام می‌تپد ایجاد كرده بود كه ایران باید یك پاسخ محكم به این غده سرطانی بدهد و بحمدلله دیشب وعده صادقی كه رهبری معظم انقلاب نسبت به تنبیه متجاوز داده بودند به وقوع پیوست.

ما نمی‌خواهیم از جنبه حقوقی بحث كنیم كه آیا از جهت قانونی چنین امری در صحنه بین الملل جایز است یا نه؟ حقوقدانان و تحلیل‌گران سیاسی اذعان دارند وقتی به كنسولگری یك كشور حمله شود گویا به خاك آن كشور حمله شده و بر اساس بعضی از بندهای منشور سازمان ملل پاسخ به متجاوز یك كار قانونی در عرف بین الملل است هر چند با كمال تأسف امروز قانونی درعرصه بین الملل علیه قدرتهای استکباری رعایت نمی‌شود.

این تجاوزهای آمریكا و اسرائیل در مناطق مختلف دنیا هیچ كدام ضابطه قانونی ندارد. حضور آمریكا در عراق، افغانستان، سوریه و نظایر زیاد دیگر. ولی ما به جنبه دینی مسئله كه پاسخ محكم به تجاوز دشمن است از منظر دین می پردازیم، از نگاه دین مقابله با اسرائیل اولا از مصادیق بارز دفاع است که یک حق مسلم عقلایی و مشروع است و ثانیا از مصادیق روشن جهاد ذبی است یعنی جهادی كه برای حفظ اساس اسلام است، امروز به خوبی برای جهانیان روشن گردیده كه اگر كسی به مقابله با اسرائیل برنخیزد او به دنبال هدم اسلام و كعبه و مدینه و عتبات و همه آن چیزی است كه به عنوان مظاهر و شعائر اسلامی مطرح است.

اساساً صهیونیزم برای مقابله با اسلام خلق شده است هر چند به دنبال چپاول منابع مسلمین هم بوده و هست. از این‌رو بر هر مسلمانی لازم است به هر نحوی كه می‌تواند با او مقابله كند، انقلاب ما كه برای تحقق اسلام و حفظ مكتب اهل بیت(ع) است باید چنین آرمانی داشته باشد و در مقابل كسانی كه بخواهند با اسلام مقابله كنند محكم بایستد.

البته همان‌طور كه اسلام در بحث جهاد، اصل را بر مسئله جنگ نمی‌نهد، نظام اسلامی ما هم چنین است. امروز برای دنیا روشن شده كه ایران به دنبال جنگ نیست، ایران می‌خواهد با همه دنیا ارتباط منطقی و معقول داشته باشد اما در برابر كسانی كه بخواهند با او مقابله كنند محكم می‌ایستد.

شما می‌بینید دانشمندان هسته‌ای ما را ترور می‌كنند، سرداران عزیز ما را به شهادت می‌رسانند، داعش را ایجاد می‌كنند و این جنایت‌های فجیع را در غزه مرتکب می شوند، این چه پیامی دارد و چه مسئولیتی برای ما ایجاد می‌كند؟ روشن است كه هر مسلمان و هر فرد آزاده‌‌ای به هر نحوی كه می‌تواند باید با آن مقابله كند و در رأس همه و در صف مقدم مجاهدان، نظام اسلامی ایران قرار دارد. این نظام باید در مقابل اسرائیل بایستد، این نظام باید برای نابودی و ریشه‌كن ساختن صهیونیزم تلاش كند، این «باید» یك باید دینی و بر اساس مبانی دینی ماست نه فقط یك باید سیاسی!

دراین حركتی كه واقع شد باید دست نیروهای مسلح و برادران سپاه را بوسید، و در درجه اول به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) كه حجت حیّ خدای تبارك و تعالی است  و همه این رشادت‌ها برای كسب رضایت آن حضرت است تبریک عرض می کنیم، به رهبری معظم انقلاب، فرمانده كل قوا و نیروهای مسلح جان بر كف و مردم غیور ایران و آزادگان جهان تبریك می‌گوئیم. آنچه مهم است این است كه باید مراقب باشیم، هدف ما یك هدف دینی و كاملاً مبتنی بر منطق است، اینطور نیست كه حتی ایران بخواهد قدرت خودش را به رخ بكشد. نشان دادن قدرت، وجه شرعی و منطقی می‌خواهد كه البته آن را هم دارد، اما این پاسخی بود كه باید داده می‌شد.

جنایات بی‌شمار این رژیم و عدم پاسخ به آن، در حال ایجاد  زمینه یأس و ناامیدی در بین مردم شرافتمند بود، حتی خود اسرائیلی‌ها می‌گفتند ایران ادعا دارد و لفاظی می‌كنند و چنین جرأتی ندارد به ما حمله كند اما بحمدلله امروز آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ» و «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» و وعده صادقی كه رهبری معظم دادند با رمز یا رسول الله(ص) فعلیت و تحقق پیدا كرد تا دشمن سر جای خود بنشیند و دیگر فكر خطای بزرگی را نكند، ان شاء الله به زودی شاهد زوال این رژیم غاصب باشیم.



برچسب ها :

فاضل لنکرانی سردار سلیمانی اسرائیل خبیث پاسخ عبرت‌آموز به اسرائيل جنايتكار سیلی محکم انتقام سخت پاسخ سخت اسرائیل جنایتکار وعده صادق رژیم غاصب