ریشه اصلی تخریب قبور ائمه بقیع، عدم فهم صحیح از دین است

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

۱۲:۲۳

۸۵

خلاصه خبر :
بیانات آیت الله فاضل لنکرانی بمناسبت هشتم شوال سالروز تخریب قبور ائمه بقیع
آخرین رویداد ها

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحيمْ
الْحَمْدُ للّه رَبِّ الْعَالَمِينْ وَصَلَى الله عَلَىٰ سَيِّدَنَا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِينْ

امروز هشتم شوال و مصادف با سالروز تخریب مراقد مطهره ائمه بقیع(علیهم‌‌السلام) است.

این عمل غیر عقلائی، غیر شرعی و بی‌منطقی که حدود صد سال پیش در 13 فروردین سال 1305 شمسی واقع شد، ابعاد مختلفی دارد که یک بُعدش اینستکه چرا این حادثه واقع شد؟ آیا قدرت طلبی وهابیت و خاندان سعود و اهداف دنیوی عامل این قضیه بود، یا اینکه ریشه‌ی اصلی این حادثه عدم فهم صحیح از دین بود؟ 

البته همین عدم فهم صحیح از دین و تشکیل فرقه ضاله وهابیت هم عوامل بیرون از اسلام دارد.

اساس فرقه ضاله وهابیت بر این است که دین را به نحو دیگری خلاف آنچه که کتاب و سنت مطرح کرده، در جامعه القا کنند. ریشه این تخریب  هم به این مسئله برمی‌گردد. 

نخست فتوا دادند ایجاد بنا بر قبور حرام است یا زیارت قبور شرک است و بر اساس آن فتوا این حادثه بسیار دلخراش را به وجود آوردند.

این هتک حرمت بر مرقد پیشوایان معصومی که از اول تا آخر خلقت، موجودی با ارزش‌تر و عزیزتر از آنها نداشته و نخواهیم داشت، اگر همه علما و فقهای عالم را در یک کفه ترازو قرار بدهند با تار موی‌ یکی از امامان معصوم ما برابری نمی‌کند. هتک حرمتی به این بزرگی انجام دادند و همه ما را  تا الان عزادار کردند.

ریشه یابی این حادثه غمبار باید مورد توجه همه ما قرار بگیرد.

اینکه می‌بینیم دشمنان اسلام این فرقه جعلی و ضاله وهابیت را به وجود آوردند تا به اسم اسلام جنایاتشان را علیه مسلمانان و شیعیان انجام دهند، همانگونه که آمریکا و اسراییل، داعش جنایتکار را بر اساس همین افکار انحرافی وهابیت بوجود آوردند آیا نباید سبب شود که فکر ‌کنیم ریشه اینها چه بوده؟ 

ممکن است همان ریشه که عدم فهم صحیح دین است در یک حد محدودی در خود ما ایجاد و موجب انحراف ما از مکتب اهلبیت(علیهم السلام) و بدعتگزاری در دین شود. 
لذا باید به این مسئله  خیلی توجه داشته باشیم.

 

برچسب ها :

هشتم شوال فاضل لنکرانی وهابیت قبرستان بقیع تخریب بقیع تخریب قبرستان بقیع فرقه ضاله وهابیت عدم فهم صحیح از دین زیارت قبور