کتاب البیع بر اساس تحریر الوسیله 2 ، جلسه 31
استدلال به آيه شش سوره حجرات از راه مفهوم شرط طبق نظر مرحوم آخوند
بحث اوامر ، جلسه 101
دلیل آخوند بر عدم قصد وصول بر اتیان مقدمه
اجتهاد و تقلید ، جلسه 14
خلاصه بحث گذشته
ملاک واجب کفائي بودن چيست؟
حد وجوب کفائي
اشکال بر کفايت يک مجتهد با توجه به آيه نفر
جمود بر مفهوم آيه نفر
نتيجه
بيع ـ مکاسب ، جلسه 38
ادامه تنبیه هفتم: عنوان معاطات بعد از حدوث یکی از ملزمات
مراد از معاوضه در کلام شهید ثانی
اشکال محشین به شیخ
تنبيه هشتم: حكم معاطات قولي
جهاد ابتدايي ، جلسه 42
خلاصه بحث ـ قبل نظریه آلوسی ـ تفسیری دیگر از آیه: اکراه در دستورات فقهی دین نیست ـ جمع انشائی بودن با آیات جهاد ابتدائی
استصحاب ، جلسه 4
ملاحظه فرمودید که شیخ اعظم انصاری قدس سره فرمودند استصحاب ابقاء ما کان است و نسبت به آن تعاریفی که تا زمان مرحوم شیخ بوده فرمودند این اسد و اخصر تعاریف است.
نواهی ، جلسه 69
نظريه محقق خوئي(ره) بر تفصيل بين عبادات و معاملات
تحليلي راجع به نظريه مرحوم نائيني(ره)
بين احكام ظاهريه و احكام واقعيه فرقي وجود ندارد
بیع فضولی ، جلسه 69
عدم ضمان بايع بر فرض نقصاني غير از فضولي بودن معامله
حکم صورت رجوع مالک به بايع
اشکال عدم فارقيت فرق ميان بايع و مشتري در ضمان
جواب شيخ(ره) از اين اشکال
تبيين محل نزاع
تحليل شيخ(ره) از ايادي متعدده
جهاد ابتدايي ، جلسه 39
بحث در این است که آیا آیات دالهی بر جهاد ابتدایی که ما آیاتش را مفصل خواندیم و بیان استدلالش را ذکر کردیم، این با آیاتی که در سورهی مبارکه نساء آمده، آیه 90 و 91 از سوره نساء که فرموده: (فَإِنْ اعْتَزَلُوكُمْ فَلَمْ يُقَاتِلُوكُمْ وَأَلْقَوْا إِلَيْكُمْ السَّلَمَ فَمَا جَعَلَ اللهُ لَكُمْ عَلَيْهِمْ سَبِيلاً) اگر اینها کنارهگیری کردند و ...