استصحاب ، جلسه 40
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
در معنای روایت صحیحه زراره تقریباً انظار را بیان کردیم، مجموعاً در این روایت عرض کردیم شش احتمال در معنای روایت هست؛ گفتیم یا جواب محذوف است و یا مذکور است. اگر محذوف باشد در اینکه مقدّر چیست یک مقدّری را شیخ بیان فرمودند و یک مقدّری را امام خمینی.
بیع ، جلسه 97
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
اشکال مرحوم امام(ره) بر فرمایش محقق حائری(ره) و جواب استاد معظم
دروس بیع - بيع فضولي ، جلسه 94
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
نکاتی درباره عظمت مرحوم شیخ انصاری (سالروز رحلت ایشان)
خلاصه بحث گذشته
کلام محقق نائینی درباره کشف حقیقی شرطی (مشهوری)
بحث ظن ، جلسه 28
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
اشکال مرحوم امام بر نائینی در مجعول در باب امارات
أمارات _قطع ، جلسه 34
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بحث اقسام قطع و بیان مرحوم آخوند و اصفهانی.
دروس بیع - بيع فضولي ، جلسه 92
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصهای از مباحث جلسهی قبل
خلاصهای از دیدگاه تفسیری استاد محترم
کلام مرحوم علامه در رابطه با «یا أیها الذین آمنوا» در قرآن
دیدگاه نهایی استاد محترم در رابطه با آیهی شریفه
بحث برائت ، جلسه 148
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی ادامه دلیل قرآنی اخباری ها و مناقشه در آن
بیان محقق حائری در مورد آیات و اشکال امام خمینی(ره) بر محقق حائری و بررسی دلیل روایی اخباریون
استصحاب ، جلسه 36
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بحث در صحیحه اولای زراره است؛ در بحث گذشته فرق میان سؤال اول و سؤال دومی که زراره از امام(ع) کرده را بیان کردیم و این خودش نکته مهمی است که فرق میان این دو سؤال چیست و مقصود از سؤال دوم چیست؟
جهاد ابتدايي ، جلسه 25
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
ادامهی بررسی مطلب پنجم در آیه 71 سوره نساء؛
قرائن لزوم برتری بر کفار در تجهیزات دفاعی؛
بررسی یک شبهه؛
بیان سه جواب از منظر مختار؛
بررسی اجمالی دو فرض فقهی مساله، با قطع نظر از شرائط موجود؛
روش معصومین(ع) قرینهی محفوفه بر تقیید دلیل سوم است و تطرس نیز، از محل بحث خارج است؛