جشن تکليف در واقع جشن تشرّف به ساحت لطف و توجه پروردگار کريم و قابليت دريافت مأموريت الهي در رسيدن به سعادت و خوشبختي است

۲۰ بهمن ۱۳۹۵

۱۶:۴۹

۳,۱۸۹

خلاصه خبر :
آيت الله محمدجواد فاضل لنکراني(دامت برکاته) ظهر امروز(چهارشنبه 95/11/20) در آيين جشن تکليف دها نفر از دانش آموزان دختر استان قم در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران به ايراد سخنراني پرداختند.
آخرین رویداد ها


حوزه/ رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) گفت: يکي از هدف هاي دشمن نفوذ در نوجوانان و جوانان است و نوجوانان که فرزندان امروز ملت ايران و مردان و مديران فرداي کشور هستند، بايد با حضور فعال و شاداب در اجتماعات، در مصونيت بخشي مقابل اين نقشه ي دشمن، نقش مؤثري ايفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه»، آيت الله محمدجواد فاضل لنکراني ظهر امروز در آيين جشن تکليف حدود 3000 نفر از دانش آموزان دختر استان قم در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: جشن تکليف  در واقع جشن تشرّف به ساحت لطف و توجه پروردگار کريم و قابليت دريافت مأموريت الهي در رسيدن به سعادت و خوشبختي است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به اهميت جشن تکليف، افزود: قدر ورود به دوران بلوغ معنوي را بدانيد؛ راز پيشرفت فردي و اجتماعي در حفظ رابطه با خداوند است و امروز عيب بزرگ تمدن رو به افول و انحطاط غرب، قطع رابطه با خداست.

آيت الله فاضل لنکراني بهترين راه ارتباط با خداوند را «نماز و قرائت قرآن» عنوان کرد و بيان داشت: توجه به اين واقعيت که مخاطب انسان در نماز، خداوند قادر متعال، است، موجب توکل، شجاعت و اعتماد به نفس مي‌‌شود؛ بنابراين نماز را اول وقت و با توجه بخوانيد و با قرآن و معاني نوراني و هدايت بخش آن انس دائمي برقرار کنيد.

 

 

جشن تکليف دختران


استاد حوزه اظهارداشت: يکي از هدف هاي دشمن نفوذ در نوجوانان و جوانان است و نوجوانان که فرزندان امروز ملت ايران و مردان و مديران فرداي کشور هستند، بايد با حضور فعال و شاداب در اجتماعات، در مصونيت بخشي مقابل اين نقشه ي دشمن، نقش مؤثري ايفا کنند.

وي افزود: تجهيز به دانش و درس خواندن و تأمين سلامت جسمي، فکري و معنوي اقدام ديگري است بايد مورد توجه قرار گيرد همانطور که بايد علم اندوزي و خودسازي به عنوان شرط دستيابي به فردايي بهتر مطرح مي‌‌باشد.

لازم به ذکر است: در ادامه اين مراسم باشکوه نماز مستحبي به امامت آيت الله فاضل لنکراني در شبستان بزرگ کربلا مسجد مقدس جمکران اقامه شد.

اهم مطالب:
1- جشن تکليف  در واقع جشن تشرّف به ساحت لطف و توجه پروردگار کريم و قابليت دريافت مأموريت الهي در رسيدن به سعادت و خوشبختي است.
2- راز پيشرفت فردي و اجتماعي در حفظ رابطه با خداوند است و امروز عيب بزرگ تمدن رو به افول و انحطاط غرب، قطع رابطه با خداست.

 

 

 

 

برچسب ها :

جشن تکليف مسجد جمکران جشن تکليف دختران تکليف عبادت بلوغ بلوغ معنوي سلامت جسم و روح تمدن غرب