بیع فضولی ، جلسه 7
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
روايت ابن اشيم
هشت احتمال در اين روايت
صحيحه حلبي
موثقه عبد الله
سه احتمال در اين روايت
أخبار نكاح عبد بدون إذن مولا
بیع فضولی ، جلسه 20
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
فضولي در معاطات
يک دليل و يک مويد بر بيع فضولي معاطاتي
توهمي در مقابل اين نظريه
چهار جواب مرحوم شيخ(ره) بر اين توهم
دليل مرحوم صاحب مقابس(ره) بر بطلان جريان فضولي در معاطات
جواب مرحوم شيخ(ره) به صاحب مقابس(ره)
نواهی ، جلسه 63
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مطالب گذشته
نقد و بررسي کلام مرحوم نائيني(ره)
اشکال مرحوم خوئي(ره) بر استادشان
اشکال استاد محترم بر مطالب مرحوم نائيني(ره)
پذيرش نظريه مرحوم نائيني(ره) با توجه به اين توجيه
دخول يا خروج نهي غيري از محل نزاع
نظريه مرحوم آخوند(ره) بر دخول نهي غيري اصلي در محل نزاع
نظريه ميرزاي قمي(ره) بر خروج نهي غيري اصلي در محل نزاع
اشکال مرحوم آخوند(ره) بر مرحوم ميرزا(ره)
نقد و بررسي اين اشکال مرحوم آخوند(ره)
بحث ظن ، جلسه 95
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
پاسخ استاد معظم از اشکال دور در آیه حفظ
بيع ـ مکاسب ، جلسه 98
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
کلام مرحوم کاظمینی
فرض اول: کلی فی الذمه
ادله مرحوم کاظميني بر مدعاي خود
فرض دوم: عين شخصی و معین در خارج
مفاهیم ، جلسه 22
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
سه اشکال بر مرحوم نائینی
بیان مرحوم علامه در مختلف الشیعه
بحث برائت ، جلسه 205
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی اصاله التخییر در سه مقام – بررسی اقوال پنج گانه در مقام اول- بررسی قول اول-بیان اشکالات محقق خراسانی نائینی و روحانی در مقام و مناقشه امام خمینی و بیان نظرات مختار
جهاد ابتدايي ، جلسه 28
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
ادامه بررسی طائفهی پنجم از آیات دال بر مشروعیت جهاد ابتدایی؛
نکتهی اول: تبیین فرق آیه 75 با 74 نساء؛
نکتهی دوم: توبیخ در آیه75 صرفاً با جهاد ابتدایی سازگار است، نه جهاد دفاعی؛
نکتهی سوم: یکی دیگر از غایات عقلایی جهاد ابتدایی، «نجات غالب بشر» است؛
نکته چهارم: شأن نزول آیه 75؛
نکتهی پنجم: ظاهر آیه این است که فراز الذین یقولون ربنا، برای بیان مورد است نه بیان قیدیت؛
بحث ظن ، جلسه 26
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی نظر محقق نائینی در جمع بین اصول عملیه محرزه و احکام واقعی