مكاسب محرمه/اعيان نجسه ، جلسه 5
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
ادله قائلین به عدم جواز شرب خمر در صورت اضطرار
نقد فرمايش صاحب جواهر (قده)
اجتهاد و تقلید ، جلسه 20
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
نقد و بررسي دليل سيره عقلائيه
دليل سوم: دليل انسداد
نقد و بررسي اين دليل
دليل چهارم: اقربيت الي الواقع
نقد و بررسي اين دليل
اشكال بر صغري و جواب محقق اصفهاني(ره) از اين اشکال
مقدمه واجب/اصلی و تبعی ، جلسه 71
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
چکیده بحث گذشته
اصفهانی
نقد بر کلام محقق اصفهانی
بررسی تقسیم واجب به اصلی و تبعی
وظیفه در صورت شک در اصلی یا تبعی بودن واجب
نقد کلام مرحوم آخوند در جریان استصحاب
بیع فضولی ، جلسه 18
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
مساله دين ما في الذمه در فضولي
تشخيص ما في الذمه
راه اول
راه دوم
دو صورت جمع بين متنافيين
بحث تفسير موضوعي پيرامون آيات معاد ، جلسه 32
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بحث ما در كيفيت نزع روح و حالاتي كه براي انسان در هنگام نزع روح واقع ميشود و خصوصيّاتي كه درآيات شريفه و روايات در اين مورد بيان شده است.
اصالة الاحتیاط ، جلسه 97
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بحث در پاسخ امام(رضوان الله عليه) از اشكال سوم بود. در تبیین اشکال سوم مرحوم حائری فرمودند ما نسبت به اقل يك وجوب علي أيّ تقديرٍ نداريم، تا اينكه بخواهد مسئلهي انحلال مطرح شود،
دروس بیع - شرائط متعاقدین ، جلسه 6
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
کلام تستری را در این بحث لزوم تعیین من یبیع له و من یشتری له ملاحظه فرمودید، اجمالاً تستری در آنجایی که ثمن و مثمن هر دو کلّیین هستند فرمودند که «لابدّ من اعتبار التعیین».
مهدويت در قرآن ، جلسه 60
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
یکی از آیاتی که در موضوع مهدویت باید مورد بحث قرار بگیرد آیات شریفهی 93 تا 98 سورهی کهف است؛ که مربوط به قضیهی ذو القرنین و یأجوج و مأجوج ميباشد
دروس بیع - بيع فضولي ، جلسه 88
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
منشأ احتمالات قول به کشف
بیان احتمالات کاشفیت در کلام محقق یزدی
احتمال چهارم در کشف؛ کشف حقیقی تعقّبی