بحث ضدّ ، جلسه 9
وجه دوم کلام نائینی و کلام محقق خوانساری و اشکال بر آن
اجتهاد و تقلید ، جلسه 27
لزوم تقليد از اعلم در صورت عدم علم به اختلاف
لزوم تقليد از اعلم بنا بر اصل عملي
بررسي ادله دال بر لزوم تقليد از اعلم
دلالت سيره عقلائيه بر تعين رجوع به اعلم در ما نحن فيه
اشکال مرحوم خوئي(ره) بر عدم دلالت سيره عقلائيه
اشکال استاد محترم بر سيره عقلائيه
ادله قائلين به عدم لزوم تقليد از اعلم در ما نحن فيه
دليل اول: اطلاقات ادله تقليد
نقد و بررسي اين دليل
پاسخ برخي از اين اشکال
اشکال مبنايي مرحوم خوئي(ره) بر اين جواب و راه حل ايشان
تنبیهات استصحاب: اصالة تأخّر الحادث ، جلسه 13
اشکال مرحوم صاحب منتقی به مرحوم اصفهانی
اشکال استاد به مرحوم صاحب منتقی
کلام مرحوم خویی
اختلاف عجیب کلام مرحوم خویی با مرحوم محقق اصفهانی
اشکال مرحوم خویی به کلام مرحوم آخوند
اشکال استاد به مرحوم خویی
ادامه کلام مرحوم خویی
اوامر ، جلسه 3
اشکال اول به راه دوم مرحوم آخوند در حل اشکال عقلی تخییر بین اقل و اکثر
اشکال دوم به راه دوم مرحوم آخوند در حل اشکال عقلی تخییر بین اقل و اکثر
پرسش...؟
پاسخ استاد:
اشکال سوم به راه دوم مرحوم آخوند در حل اشکال عقلی تخییر بین اقل و اکثر
بررسی راه حل اول مرحوم آخوند
اشکال اول به راه حل اول مرحوم آخوند
اشکال دوم به راه حل اول مرحوم آخوند
فرمایش مرحوم محقق بروجردی
اشکال به فرمایش محقق بروجردی
نتيجه بحث تخيير بين اقل و اکثر در تدريجيات
نکته؛ بررسی ثمره بحث در تسبیحات اربعه
نکته؛ بررسی ثمره بحث در امور دیگر
برائت ، جلسه 56
دلیل سوم اجماع
بیان اول مرحوم شیخ
بیان دوم اجماع
اشکال مرحوم آخوند
نکته استاد
دلیل چهارم بر برائت دلیل عقل
تعادل و تراجيح ، جلسه 106
خلاصه مباحث گذشته
ادامه بررسی کلام مرحوم صدر
بحث ظن ، جلسه 60
تفسیر استاد از محکم و متشابه
بيان شاهد بر تفسير استاد محترم در مورد محکم و متشابه
کتاب الحج ، جلسه 106
خلاصه بحث گذشته
بررسی کلام صاحب جواهر(قدس سرّه) در بیان استقرار حجّ
دلیل دوم صاحب جواهر(قدس سرّه) بر استقرار؛ روایات تسویف
اشکال محقق خویی(قدس سرّه) بر دلیل دوم
دلیل سوم صاحب جواهر(قدس سرّه)
ارزیابی دلیل سوم صاحب جواهر(قدس سرّه)
اجتهاد و تقلید ، جلسه 33
مسئله ششم: فرض انحصار اعلم در بين دو مجتهد و عدم تمکن از تعيين
مقتضاي سيره عقلائيه در ما نحن فيه
مسئله هفتم: لزوم تقليد از اعلم در مسئله تقليد اعلم
علت لزوم تقليد از اعلم در مسئله تقليد اعلم
دو مبناي متفاوت در اين مسئله
جمع بندي بين اين دو مبنا